طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

تفاوت معماری طراحی و دکوراسیون داخلی

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 5 آذر 1399 در ساعت 12 : 26 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

معماری ، دکوراسیون لوکس  و طراحی داخلی  مفاهیمی می باشند که جهت ارتقاء سبک زندگی و آسایش افراد و با هدف بهینه سازی فضا شکل اجرایی به خود گرفته‌اند و در این روز ها در زندگی ها به این موارد بیشتر توجه می کنند .

در بعضی از مواقع این مفاهیم اشتباه به جای یکدیگر به کار برده  می‌شود ولی با اینکه یک نقطه مشترک بین آنها وجود دارد هر کدام از این مفاهیم تعریف متفاوتی دارند .

  • معماری داخلی

    معماری داخلی منزل

یکی از اصلی ترین بخش‌های بازسازی و تعمیرات ساختمان معماری داخلی آن می باشد و در اصل پنل ارتباطی میان طراحی داخلی و معماری به شمار می آید .

در دنیای مدرن امروز، مجریان عرصه معماری و صاحب نظران از علوم و هنرهای گوناگون مانند هنر و فلسفه ، روانشناسی ، جامعه شناسی ، محیط زیست و اقتصاد به شکل تلفیقی استفاده می کنند و قطعا می‌توان معماری داخلی را یک هنر تلفیقی دانست دیزاین نمای داخلی بر اساس معیارهای گوناگون می پردازد .

به طور کامل یک معمار داخلی از کاربرد های ارتباطی و از ساختار بنا شناخت کامل دارد و بر جوانب بومی و صنعتی ، اقتصادی و فرهنگی فضا تمرکز می کند .

 ارتباطی میان عناصر سازنده  بنا و معماری  وجود دارد و مانند طراحی داخلی بر فضاهای داخلی تاکید می شود .

اساس و پایه این معماری ، خلق کردن فضایی می باشد که علاوه برداشتن جلوه ی  زیبایی  از کارایی لازم برخوردار باشد .

تاریخچه معماری به هزاران سال پیش وقتی که بشر به دنبال سرپناه بود باز می گردد ولی معماری امروزی با تلفیق صنعت ساز و ساخت با علوم و فنون گوناگون رنگ و جلوه های تازه به خود گرفته و در شکل یک هنر اجتماعی ارتباطی با فضای پیرامون انسان دارد .

 برای رسیدن به هدف های مطلوب ، رفتارهای افراد در مکان های خصوصی و عمومی و حالات روحی روانی آنها باید مورد توجه و تحلیل قرار گیرند .  به همین خاطر یک معمار علاوه بر بهینه سازی بر کاربرد فضا نیز تمرکز می کند .

 تاثیر فضا بر کسانی که ساکن هستند یکی از اصلی ترین فاکتور ها در معماری داخلی می باشد . در همین زمینه می توان به بحث انواع نورپردازی اشاره کرد .

یکی از مهمترین فاکتورهای معماری داخلی نور می باشد که هم بر سلامت انسان وهم بر روح و روان آن تاثیر  بسیاری می گذارد .

بعضی از نور ها مانند نور آبی حس نا امیدی و افسردگی را در افراد ایجاد می‌کند . به همین دلیل نورپردازی اهمیت بسزایی دارد .

  • طراحی داخلی

    طراحی داخلی منزل

طراحی داخلی هنر می باشد که در آن همه جوانب مربوط به طراحی محیط های داخلی مورد توجه قرار  می‌گیرد . یک طراح خوب باید  بهره مندی از سلیقه و هنر و درک رفتار مردم در زمینه ایجاد فضاهای خلاقانه و کاربردی  توجه داشته باشد .

برای ایجاد یک فضای  مطلوب طراح با بررسی و شناخت  ویژگی های  رفتاری افراد  تلاش  می‌کند زیبایی را در فضاهای کاربردی ارائه دهد  .

دو عنصر یکی کاربری بودن فضا و دیگری زیبایی بصری در طراحی داخلی بسیار قابل اهمیت است .

طراحی داخلی چیزی میان دکوراسیون داخلی و معماری داخلی است وبه طراحی مکان های گوناگون می پردازد.

طراحان داخلی نسبت به نوع آگاهی و دانش خود در قسمت های گونا گون فعالیت انجام می دهند .

بعضی از آنها در حوزه دکوراسیون مطب پزشکی و انواع آن و طراحی داخلی کلینیک زیبایی و برخی در طراحی داخلی دفتر کار ، طراحی داخلی خانه ، طراحی داخلی ویلا و آپارتمان فعالیت می کنند .

  • دکوراسیون داخلی

    دکوراسیون داخلی منزل

دکوراسیون داخلی به هنرچیدمان فضا با به کار بردن از عناصر گوناگون مانند کاغذ دیواری ، پرده ، مبلمان و تابلو و کفپوش و ...... اشاره دارد .

ایجاد هارمونی  میان المان های موجود در فضا بسیار در دنیای مدرن امروز مهم است ، از این رو نقش دکورا تورها بسیار پر رنگ است .

دکوراتورهای داخلی بر جذابیت فضا و زیبایی تمرکز می کنند و نیازی  به کسب تحصیلات آکادمیک ندارد .

اینگونه افراد برعکس طراحان داخلی بدون دانش کافی درباره عناصر فنی می‌توانند چشم اندازی زیبا در فضا ایجاد کنند .

  در اصل در بحث دکوراسیون داخلی به ظاهر نما پرداخته می شود و ساختار آن چندان قابل اهمیت نمی باشد .

8 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات