طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

ترکیب رنگ ها در دکوراسیون اتاق خواب

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 1 تير 1399 در ساعت 12 : 3 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اتاق خواب اصلی ترین مکان در خانه برای استراحت و باز کردن چشم پس از کار طولانی است و این باید هنگام انتخاب و ترکیب رنگ ها برای اتاق خواب مورد توجه قرار گیرد. انتخاب رنگی مناسب باعث ایجاد آرامش و رفاه حال شما می شود و می تواند یک شب بسیار لذت بخش و زیبا داشته باشید. از طرفی اگر کمی با روانشناسی رنگ‌ها آشنا باشید قطعا این موضوع را به‌خوبی می دانید که رنگ‌ها چه تأثیرات شگفت و معجزه‌آسایی بر روح و روان و خلق و خوی انسان‌ها دارند. هرچند انتخاب رنگ برای وسایل منزل مسئله‌ای کاملاً سلیقه‌ای است و به علایق و خواسته های فرد بستگی دارد اما رعایت برخی نکات به این هدف کمک شایانی خواهد کرد پس با ما همراه باشید تا نکات کلیدی ترکیب رنگ ها در دکوراسیون داخلی  اتاق خواب و داشتن یک اتاق زیبا و آرامش بخش داشته باشید.

استفاده از رنگ مناسب برای دکوراسیون خانه

ترکیب رنگ ها در اتاق خواب

شاید در گذشته استفاده از رنگ های روشن و شاد در طراحی داخلی خانه  چندان محبوبیت و طرفداری نداشت. اما امروزه محدودیتی در استفاده از رنگ های روشن وجود ندارد. به شرط اینکه استفاده از رنگ متناسب باشد. اگر ما بخواهیم رنگ ها را تقسیم بندی کنیم می توان انها را به دو دسته تقسیم کنید. دسته اصلی یا دسته اول رنگ زرد، قرمز، آبی است. و دسته فرعی و یا دسته دوم نارنجی، سبز، بنفش می باشد. اگر ما همین نکته را بدانیم می توانیم با ترکیب آنها یک رنگ خلاق و پر انرژی ایجاد کنیم.

ترکیب سفید با سایر رنگ ها

سفید جز آن دسته از رنگ هایی است که با تمام رنگ ها از آن می توان استفاده کرد.

  • سفید و سبز، سفید و آبی، سفید و زرشکی و غیره همگی زیبا و متناسب به نظر می رسد. پس اگر رنگ خاصی را مدنظر دارید و ترکیب مناسب آن را پیدا نمی‌کنید سفید بهترین مکمل خواهد بود.
  • یکی از بهترین انتخاب‌ها برای زمینه، استفاده از رنگ سفید و استفاده از سایر رنگ‌ها برای جلوه بخشیدن به آن است.

رنگ آبی

به عنوان آرامش بخش ترین رنگ روی چرخ رنگ، رنگ آبی می باشد. اثر آرامش بخش آن می تواند آرامش را تقویت کرده و ذهن شما و روحیه شما را برای گذراندن یک شب آرامش بخش تغییر و تحول بدهد. برای ایجاد ترکیب های رنگی آبی در بازسازی ساختمان  دو راه وجود دارد. می توانید به یک سایه آبی بچسبید یا چندین تن را با هم مخلوط کنید.

 ترکیب رنگ ها در دکوراسیون اتاق خواب

رنگ سفید

رنگ سفید جز آن دسته از رنگ هایی است که محبوبیت بالایی دارد و این رنگ با توجه به این که طرفدار های زیادی دارد در بین رنگ ها بی نظیر است. سفید یک رنگ خنثی می باشد و همین امر باعث شده طرفدارهای زیادی را در طراحی دکوراسیون لوکس داشته باشد. از ویژگی های این رنگ می توان

 

  • رنگ سفید مخالف سیاهی و تاریکی است. رنگ سفید رنگی مثبت، نورانی و مهیج محسوب می‌شود.
  • همچنین رنگ سفید به عنوان نماد جوانی، عفت، پاکی، بی‌گناهی، خلوص و صلح محسوب می‌شود.
  • پوشیدن لباس سفید باعث حالت روحانی، دلگشا و مفرح در فرد می‌شود.
  • عروس‌ها سفید می‌پوشند تا نماد پاکی و معصومیت باشد.
  • رنگ سفید رنگ تابستانی به حساب می‌آید، چون نور را منعکس می‌کند و از گرم شده جلوگیری می‌کند.
  • کاربرد رنگ سفید در دکوراسیون و مد لباس زیاد است، چون رنگ ملایم و خنثی بوده و با همه چیز تناسب دارد.
  • از آنجایی که رنگ سفید روشن است، آلودگی روی آن زود معلوم می‌شود.
  • پرستار‌ها و پزشک‌ها لباس سفید می‌پوشند که نشان دهنده تمیزی و ضد عفونی بودن باشد.
  • خواص روانی مثبت رنگ سفید بهداشتی بودن، شفافیت، خلوص، پاکی، سادگی، پیچیدگی و بازده است.
  • خواص روانی منفی این رنگ هم سردی، ناباروری، غیر دوستانه بودن است.
  • همان طور که سیاه جذب همه رنگهاست، سفید بازتاب تمام رنگهاست و این نشان دهنده حجوم نیروی همه طیف‌ها به چشمان ماست و همین یعنی ایجاد مانع.
  • سفید تمیز، بهداشتی و استریل است. از طرفی هم مفهوم منفی ناباروری را دارد. از لحاظ بصری، سفید درک بالایی از فضا می‌دهد و فضا را بازتر نشان می‌دهد، همچنین ترکیب این رنگ با رنگ‌های گرم احساس شعله وری می‌دهد.

 ترکیب رنگ ها در دکوراسیون اتاق خواب

سایه خاکستری

خاکستری یکی دیگر از گزینه های بسیار متنوع برای طرح رنگ اتاق خواب است. و اما استفاده از رنگ خاکستری تنها می تواند کمی کسل کننده باشد اما اگر همراه با سیاه و سفید باشد. می تواند ستاره طرح رنگ ها باشد. پس اگر رنگ خاکستری با رنگ های دیگر مخلوط شود پس زمینه زیبایی به اتاق ما می دهد. خاکستری را می توان به بالا یا پایین لباس پوشید و آن را با جزئیات نقره ای لعاب یا گونه های مختلف چوب جفت کرد. این رنگ با تناژ خاکستری، قهوه ای و مشکی شدت تیرگی رنگ مشکی را ندارد و راحت تر می توان با آن در فضای اتاق کنار آمد.

 ترکیب رنگ ها در دکوراسیون اتاق خواب

رنگ قهوه ای

رنگ قهوه ای محیط بی نظیر و گرم را ایجاد می کنند که باعث می شود شما بخواهید به آرامش برسید. آنها هم از نظر مردانه و هم از نظر زنانه مناسب هستند و می توانند هر دو را به طور هم زمان استفاده کرد. این رنگ را در قسمت راهروها، اتاق غذاخوری و حتی در اتاق خواب هم می توانید به کار ببرید. برای به دست آوردن نتایج بهتر سقف ها، حاشیه ها و چارچوب ها را سفید رنگ کنید.

 ترکیب رنگ ها در دکوراسیون اتاق خواب

نور همیشه مهم است

ترکیب رنگ ها در دکوراسیون اتاق خواب

در تمامی نکاتی که برای شما بیان کردیم در مخلوط رنگ‌ها در طراحی داخلی منزل این مسئله مهم را فراموش نکنید که حتی استفاده از بهترین ترکیب رنگ‌ها و جذاب ترین دکوراسیون بدون نورپردازی مناسب ظاهر چندانی نخواهد داشت. حتی گاهی می‌توان عیب های موجود در ترکیب رنگ دکوراسیون را نیز با نورپردازی صحیح جبران کرد. پس از نورپردازی غافل نشوید.

سعی کنید با کنار زدن پرده های اتاق و سالن در طول روز به بهترین شکل ممکن از نور خورشید بهره ببرید اما اگر به هر شکلی خانه شما طوری ساخته شده است که نور ندارد و نمی توانید از نور خورشید استفاده کنید پس حتما از منبع های مصنوعی مانند آباژور استفاده کنید.

 

10 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات