طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

ترندهای طراحی داخلی آشپزخانه

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 22 خرداد 1400 در ساعت 11 : 49 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

بسیاری از ما جمله « آشپزخانه قلب هر خانه است » را شنیده ایم .  شاید در نگاه اول این جمله کمی اغراق آمیز به نظر برسد ولی با کمی تامل متوجه می شویم که با توجه به فعالیت های مهم و حیاتی که در آشپزخانه صورت می گیرد ، این بخش از هر خانه واقعا پر اهمیت است . یکی از حیاتی ترین نیازهای افراد ، غذا خوردن است و محلی که برای بر طرف نمودن این نیاز اساسی در نظر گرفته شده است ، آشپزخانه است . در نتیجه آشپزخانه را می توان مکانی استراتژیک برای خانه قلمداد نمود .

با توجه به اهمیت ویژه آشپزخانه ، لازم است به طراحی و دیزاین این بخش از منزل دقت کافی صورت گیرد زیرا طرح خوب آشپزخانه کمک شایانی در تحقق رسالت آن خواهد نمود . طراحی آشپزخانه باید زیبا و کاربردی باشد تا هم بتوان از جلوه بصری آن بهره برد و هم به راحتی فعالیت های دلخواه را در آن دنبال نمود . در ادامه ترندهای اصلی طراحی آشپزخانه معرفی می شود تا علاقه مندان بتوانند برای طراحی و یا بازسازی منزل خود از آن استفاده کنند .

1- استفاده از سنگ ها در طراحی آشپزخانه

یکی از ترندهای طراحی آشپزخانه در سال 2021 ، استفاده از انواع سنگ در طرح ریزی و اجرای کابینت ها است . سنگ مرمر پر تکرارترین سنگی است که در این سال در آشپزخانه ها به چشم می خورد . استفاده از سنگ هایی که طرح های شلوغی دارند و رگه های داخلی آنها زیاد است ، نسبت به سایر انواع سنگ ارجحیت دارد . سنگ مرمر جلوه لوکسی به فضا می بخشد و حس تمیزی را به بیننده القا می نماید.

2- استفاده از رنگ مشکی مات در طراحی آشپزخانه

 ترندهای طراحی داخلی آشپزخانه

استفاده از رنگ مشکی برای طراحی داخلی آشپزخانه ترند عجیب سال 2021 است . ترکیب دیوارهای مشکی ، کابینت های مشکی و پیشخوان مشکی با یکدیگر تداعی کننده آشپزخانه در سالیان بسیار دور است . این سبک طراحی انسان را به یاد کلبه های جنگلی انداخته و خاطرات نوستالژیک را برای فرد زنده می کند .

3- استفاده از چوب طبیعی در طراحی آشپزخانه

مدت های مدیدی است که از چوب طبیعی در طراحی دکوراسیون داخلی کمتر استفاده می شود . چرا که قیمت های بالایی برای محصولات ساخته شده از چوب طبیعی درخواست می گردد و در نتیجه داشتن آشپزخانه تمام چوب به رویایی برای علاقه مندان به آن تبدیل شده است . علی رغم هزینه بالای آشپزخانه با چوب طبیعی ، اما گرایش به سمت آن در سال 2021 افزایش یافته است و این سبک طراحی به یکی از ترندهای سال تبدیل شده است .

4- استفاده از رنگین کمان رنگ ها در طراحی آشپزخانه

 ترندهای طراحی داخلی آشپزخانه

برای استفاده از رنگ های متنوع در طراحی آشپزخانه باید شجاعت به خرج داد زیرا این سبک طراحی مورد علاقه همه افراد نیست و ممکن است آشپزخانه از دید دیگران شلخته و نامنظم به چشم بیاید . اما با کمی دقت در انتخاب رنگ لوازم اصلی و اکسسوری ها ، می توان یک رنگین کمان زیبا در آشپزخانه داشت و از فضای شاد ایجاد شده لذت برد.

5- استفاده از کابینت های جزیره در طراحی آشپزخانه

 ترندهای طراحی داخلی آشپزخانه

یکی از ترندهای پرطرفدار طراحی آشپزخانه در سال 2021 ، به کارگیری کابینت های جزیره در طراحی آشپزخانه است . حتی می توان انواع دوبل جزیره را در طراحی مورد استفاده قرار داد . استفاده از این سبک در طراحی داخلی ، فضای بیشتری را برای کاربر ایجاد خواهد نمود که با سبک زندگی امروزی بسیار متناسب بوده و از نظر مصرف کنندگان کاملا ایده آل است .

6- استفاده از کابینت های سوپری در طراحی آشپزخانه

 ترندهای طراحی داخلی آشپزخانه

کابینت های سوپری یکی از انواع تجهیزاتی در آشپزخانه هستند که امکان استفاده بهینه از فضا را به راحتی برای کاربر فراهم می آورند . در نتیجه از آشفتگی در فضای آشپزخانه جلوگیری به عمل خواهد آمد و نظم و زیبایی را توامان همراه خواهد داشت .

7- استفاده از رنگ طلایی در طراحی آشپزخانه

 ترندهای طراحی داخلی آشپزخانه

یکی از ترندهای طراحی آشپزخانه در سال 2021 ، استفاده از اکسسوری های طلایی رنگ در طراحی است که سبب ایجاد دکوراسیون لوکس در محیط آشپزخانه می شود .

 شیرآلات طلایی ، سینک طلایی و دیگر لوازم دکوری طلایی رنگ جلوه لوکس و فریبنده ای به فضا خواهند داد که از نظر کاربران بسیار جذاب می باشد .

برای مطالعه ی مقالات مرتبط در حوزه ی بازسازی ساختمان و دکوراسیون داخلی ، طراحی دکوراسیون اداری ، دکوراسیون مطب ، نمای ساختمان ، طراحی ویلا کلاسیک و مدرن و سایر مقالات به وبسایت رسمی گروه معماری هیرادانا مراجعه کنید .

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات