طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

ترفند های بی نظیر در طراحی داخلی کلاسیک

بازگشت به لیست مقالات » | پنجشنبه 19 تير 1399 در ساعت 11 : 8 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

عناصری که در سبک کلاسیک به کار می‌روند تعریف مشخصی دارند ولی کلاسیک سبکی است که شدیداً پایبند نظم  می باشدو بی نظمی در آن جایی ندارد.  طراحی داخلی کلاسیک از دکوراسیون قرن هجدهم در انگلستان و روستای فرانسوی گرفته شده که سبکی شناخته شده در همه جهان می باشد.

 ویژگی های این سبک

ترفند های بی نظیر در طراحی داخلی کلاسیک

 نظم

 همانطور که در بالا گفته شد سبک کلاسیک با بی نظمی هیچ رابطه ای ندارد و یکی از ویژگی های بارز آن نظم می باشد .در طراحی داخلی منزل به این سبک هروسیله ای باید به جای مخصوص خود قرار گیرد و تقارن در اصول طراحی نقش بسزایی دارد.

 تقارن

 هنگامی که صحبت از سبک کلاسیک می‌شود ممکن است کلمه تقارن به گوشتان خورده باشد. تقارن یکی از ویژگی‌های این سبک است که در این سبک مبلمان ،اکسسوری ها و بقیه وسایل باید به صورت متقارن و جفت طراحی و اجرا شود .این تقارن می‌باشد که باعث نظم می‌شود که به عبارت دیگر تعادل از جمله شرایط این سبک است .البته لزومی ندارد که همه قسمت ها را به صورت متقارن طراحی کنید اما بهتر است بر چیدن مبلمان ها پرده ها و لوازم دکوری این اصل را رعایت کنید.

 تزیینات

 از بارزترین ویژگی های این سبک از بازسازی ساختمان است که برای تزیین دیوارها از پنل های دیواری چوبی و کاغذ رنگی های مرغوب استفاده می‌شود. تنه‌های چوبی به طور معمول از چوب های گرانبها هستند و گچبری‌های دیوار با نهایت ظرافت و دقت انجام می شود. کاغذ دیواری ها در این سبک باید طرح کلاسیک داشته باشند که انواع پارچه ها و دیوارکوب ابریشمی می‌تواند بهترین گزینه باشد.

پوشش کف و سقف

ترفند های بی نظیر در طراحی داخلی کلاسیک

سقف  در این دکوراسیون نرم و مسطح باید باشد و معمولا از رنگ های سفید و شیری استفاده می‌کنند. برای اجرای سقف از متریال گچ استفاده می‌کنند که به راحتی قابل شکل دادن میباشد و میتواند تزئینات زیبایی را به وجود بیاورد و گاهی ممکن است از پلاستر یا فوم نیز به جای او استفاده کند اما جلوی گچ بسیار شکیل تر است.

بعضی ها ممکن است از گچبری سقف خوششان نیاید می‌توانند با پر کردن لوستر های تزیینی به جای آن استفاده کنند. برای کف ها نیز به سراغ سنگ و چوب باید بروید. سنگ یک متریال لوکس است و به خاطر همین توصیه می شود اما باید بدانید که اجرای سبک کلاسیک هزینه بردار است. چوب هم نیز به دلیل ظاهر گرمی که دارد با رنگ های جور در می آید.

 مبلمان

ترفند های بی نظیر در طراحی داخلی کلاسیک

 مبلمان هایی که در دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک انتخاب می‌شوند دارای تزئینات بسیاری هستند. استفاده از رنگ های شکیل و پارچه‌های نفیس از خصوصیاتی هستند که این مبل ها باید داشته باشند .در رنگ مبلمان باید دقت داشته باشید که با فضا همخوانی داشته باشد. رنگ های مناسبی که برای مبلمان میتوانید استفاده کنید طلایی، نقره‌ای ،، قهوه ای، سفید است.

 درخشش در این سبک

 شما باید متریال  را به گونه ای انتخاب کنید که هر کس از آن را می بیند خیره آن شود .متریال های لوکس باعث درخشندگی می شوند مانند استفاده از شمعدانها ،لوسترهای کریستالی طلایی ،برنزی و مسی می‌توانند این حس را در بیننده به وجود بیاورند.

 طرح ها در این سبک

 هر سبکی در معماری پترن های مخصوص به خود را دارد .به عبارتی می توان گفت هر سبک الگوی خاص خود را دارد .در سبک کلاسیک نقش نگار و گل و بوته استفاده می شود .البته طرح های دیگری نیز هستند مانند پارچه هایی که دارای الگوی ریز نقش و یا کاغذ دیوارهی های ابریشم.

ترفند های بی نظیر در طراحی داخلی کلاسیک

 رنگ در این سبک

 رنگ های اصلی که برای طراحی داخلی سبک کلاسیک استفاده میکنید باید شکیل و تجمل گرایانه باشد. از جمله این رنگ ها می توان به زرشکی ،ارغوانی ،زیتونی ،صدفی و غیره اشاره کرد. در سبک کلاسیک رنگ های ملایم بیشتر استقبال می شوند که این اکثراً این رنگ ها گرم هستند.

 آشپزخانه به این سبک

 قطعاً یکی از مهمترین قسمت های خانه دکوراسیون آشپزخانه میباشد .کابینت های که به سبک کلاسیک اجرا و طراحی می شوند معمولاً از جنس چوب گردو و بلوط می‌باشند. برای این که سبک کلاسیک را بر روی کابینت ها نشان دهیم معمولاً از منبت کاری و کنده کاری های زیبا روی درب کابینت ها استفاده می شود و معمولاً برای کابینت ها از رنگ های روشن مثل سفید شیری یا قهوه ای استفاده می شود.

ترفند های بی نظیر در طراحی داخلی کلاسیک

 

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات