طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

تاثیر رنگ بندی در دکوراسیون اتاق خواب

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 29 تير 1400 در ساعت 10 : 29 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )

اتاق خواب بخش بسیار خصوصی در هر منزل برای کاربران است . انتخاب رنگ دکوراسیون داخلی این فضا با توجه به تمایلات و روحیات کاربر آن صورت می گیرد . اما می توان با استفاده از اطلاعات موجود در رابطه با روانشناسی رنگ ها ، انتخاب های بهتری را برای این محیط در اختیار کاربران قرار داد و قطعا تاثیر قابل توجهی در دکوراسیون کلاسیک و مدرن خواهد داشت .

به طور کلی رنگ ها به دو دسته گرم و سرد تقسیم بندی می شوند که استفاده از هر گروه از رنگ ها برای بخشی از منزل مناسب و ایده آل است . در ادامه این نوشتار ، رنگ هایی که در طراحی اتاق خواب بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند و پر کاربرد تر هستند ، بررسی خواهند شد . علاقه مندان می توانند پس از آشنایی با خواص و ویژگی های هر رنگ ، بهترین و سازگارترین آنها را برای اتاق خواب خود برگزینند .

 تاثیر رنگ بندی در دکوراسیون اتاق خواب

رنگ های گرم در طراحی دکوراسیون اتاق خواب

انتخاب رنگ برای طراحی داخلی هر فضایی بسیار اهمیت دارد ، زیرا مواجه با هر رنگ تاثیرات مخصوص به خود را در روحیه بیننده خواهد داشت . این مطلب از نظر علمی به اثبات رسیده است . به همین دلیل برای طراحی هر فضایی لازم است بهترین گزینه ها با توجه به کاربری تعریف شده برای محیط و روحیه کاربران آن انتخاب شود . مثلا در دکوراسیون کلاسیک رنگ طلایی بسیار چشمگیر و زیبا خواهد بود .

نارنجی، زرد و قرمز رنگ های گرمی هستند که در طراحی اتاق خواب مورد استفاده قرار می گیرند . این رنگ ها باعث افزایش هیجان در فرد بیننده می شود و انرژی وی را افزایش می دهند . از این رو استفاده از این رنگ ها به نحوی که رنگ غالب محیط باشند ، در طراحی اتاق خواب توصیه نمی شود ، زیرا اتاق خواب فضایی است که برای برطرف نمودن خستگی ها و تنش های روزانه از آن استفاده می شود و در طراحی آن بهتر است که بیشتر از رنگ های آرامش بخش استفاده شود . اما چنانچه بخش های محدودی از لوازم و تجهیزات اتاق خواب با این رنگ دکور شود  ، در موارد خاصی  نتایج ایده آلی را به همراه خواهد داشت ، خصوصا در دکوراسیون کلاسیک .

 تاثیر رنگ بندی در دکوراسیون اتاق خواب

رنگ های سرد در طراحی دکوراسیون اتاق خواب

آبی، سبز، فیروزه ای و رنگ های دیگری که در این طیف قرار می گیرند ، رنگ سرد نامیده می شوند و خواصی که این گروه رنگی دارند سبب ایجاد آرامش و اطمینان در فرد بیننده خواهند شد . استفاده از رنگ های سرد در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب بسیار ایده آل است و از نظر روانشناسی انتخاب کاملا صحیحی هستند . اما چنانچه کاربری به این طیف رنگی هیچ تمایلی انداشته باشد ، استفاده از این رنگ برای طرای اتاق خواب ، انتخاب نامناسبی خواهد بود که سبب بر هم زدن آرامش روانی فرد می گردد . رنگ های سرد کاربرد کمتری در دکوراسیون کلاسیک دارند .

انتخاب رنگ های روشن برای اتاق خواب

امروزه بسیاری از افراد در طراحی دکوراسیون اتاق خواب خود ، رنگ های روشن را ارجح به طیف های رنگی تیره می دانند . زیرا رنگ های روشن اغلب القا کننده تمیزی و نظافت به اذهان بوده و برای استراحت مناسب تر تشخیص داده می شوند . همچنین رنگ های روشن ، فضا را بزرگ تر و دلباز تر از آنچه در واقعیت هست ، نشان می دهند ، که این امر نیز در گزینش رنگ های روشن تاثیر زیادی دارد . استفاده از ررنگ های روشن در تنظیم نور محیط نیز اثرات مثبتی دارد که باعث سر زندگی و شادابی کاربران می گردد .

 تاثیر رنگ بندی در دکوراسیون اتاق خواب

انتخاب رنگ های تیره برای اتاق خواب

استفاده از رنگ های تیره در فضای اتاق خواب در گذشته ، متداول و مرسوم نبوده است . اما امروزه با ظهور سبک طراحی مدرن برای فضای اتاق خواب ،  به کارگیری از این رنگ ها نیز در طراحی این فضا رو به گسترش است . برخی از کاربران در اتاق خوابی که رنگ غالب آن از طیف های تیره انتخاب شده باشد ، احساس بی قراری می کنند . واضح است که طراحی دکوراسیون با رنگ های تیره برای این گروه ، گزینه پسندیده ای نخواهد بود . اما چنانچه کاربری با رنگ های تیره در قیاس با طیف رنگی روشن ، ارتباط بهتری برقرار نماید ، استفاده از این طیف رنگی در طراحی اتاق خواب می تواند باعث ایجاد احساس خوشایندی برای وی گردد .

9 / 10
از 8 کاربر
ارسال نظر
پوریا : واقعن عالی بود
0 0
نظر شما چیست ؟
مدیریت : پاسخ
0 0
سپاس
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات