طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

بیشتر سبک نمای مدرن را بشناسیم

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 28 مرداد 1398 در ساعت 17 : 23 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

همانطور که میدانیم نمای ساختمان از اهمیت ویژه ای برای ساختمان برخوردار است . نماهای ساختمانی در اصل چهره شهر و منظر شهری را در کنار هم میسازند . نمای ساختمان در اصل به مانند ظاهر انسان ها در اولین برخورد است و مشابه آن توضیحاتی در باب ساختمان ، اصالت و فعالیتی که در آن ساختمان رخ میدهد به بینندگان خود عرضه میدارد . به همین دلیل است که نمای ساختمان از اهمیت بسیار خاص و ویژه برخوردار است و به طور قاطع میتوان گفت که یکی از اصلی ترین بخش های معماری ، طراحی و اجرای درست ، زیبا و دقیق نما ساختمان است . با این مقدمه کوتاه میتوان دریافت که تا چه میزان طراحی و اجرای نما در ساختمان و زیبایی آن نقش حیاتی دارد پس بهتر است در زمان تصمیم گیری برای طراحی و اجرای نمای خود و یا بازسازی نمای خود با شرکت های معتبر طراحی و اجرای نما ساختمان همکاری داشته باشید . شرکت بازسازی ساختمان  هیرادانا با سابقه چندین ساله و انجام پروژه های موفق در بسیاری از نقاط کشور میتواند طراحی و اجرای زیبا و مهندسی شده را برای ساختمان شما به ارمغان بیاورد .

حال ما در این مقاله سعی در بازشناسی یکی از سبک های طراحی نما یعنی نمای مدرن هستیم که شما عزیزان را بیشتر با این نوع از سبک طراحی نما آشنا کنیم .

سبک طراحی و اجرای نما مدرن در اصل حدود 25 سال است که وارد کشور شده و خود این سبک دارای زیرمجموعه های بسیار گسترده ای از کانسپت ها و اتودهای معماری میباشد . ولی اگر بخواهیم بیشتر با خود سبک مدرن آشنا شویم  باید بگوییم که این سبک قبل از جنگ جهانی اول در اروپا متولد شد و با چندین ویژگی و اصول شکل گرفت که در طول زمان این فاکتورها دچار دگرگونی و بروزرسانی تحولات روز دنیای معماری قرار گرفتند به طوری که تمام اشکالات و نواقصی که در این نوع از سبک طراحی نما و معماری وجود داشت رفع شد . به طور کلی اصول معماری مدرن دارای ویژگی هایی چون : بلند مرتبه سازی ، پنجره های سراسری و کشیده ، روف گاردن ، نمای آزاد و ... است .

همانطور که پیشتر هم اشاره کردیم در طول این سالیان بسیاری از این فاکتور ها و اصول سبک طراحی نمای مدرن ساختمان دچار دگرگونی و تغییرات شدند که باعث کارآمد تر شدن این سبک و زیبایی بیشتر آن شده است . حال چون ما در این مقاله سعی در توضیح در باب نمای مدرن ساختمان هستیم ، این سبک نمای ساختمانی در کنار زیبایی و جذابیت خاص خود دارای مزیت ها و ویژگی های فراوان دیگری هم است از جمله اینکه طراحی و اجرای نمای مدرن اگر به درستی و به شکل معمارانه ای انجام شود تا سالیان طولانی زیبایی خود را حفظ میکند و نیازی به بازسازی ساختمان و نما وجود ندارد که این دوام و مقاومت بالا یکی از ویژگی های ممتاز و بخصوص برای نما ساختمان میباشد .

از دیگر مسائل بخصوص برای نمای مدرن هماهنگی و هارمونی پذیری با تمام کاربری ها مانند نمای مسکونی ، نمای تجاری ، نمای اداری و ... است و میتوان با طراحی درست و خلاقانه با توجه به کاربری ساختمان یک نمای مدرن خاص و زیبا را طراحی و اجرا کرد .  در طراحی نمای مدرن رعایت قرینگی در نما اجباری نیست و میتوان بدون در نظر گرفتن قرینگی در طراحی به یک نمای زیبا و متناسب رسید ، این ویژگی باعث میشود که در نماهایی که قرینگی وجود ندارد و یا پنجره ها به شکلی قرینه چیدمان نشده اند از سبک مدرن برای نما استفاده کنند . نماهای مدرن بدون قرینگی و نظم هندسی خاص دارای یک ریتم مناسب و چیدمان صحیح معماری هستند و باعث یک هارمونی درست بین بخش های مختلف نما میشوند و در نهایت یک حجم یک پارچه و هماهنگ را برای ساختمان شما بوجود می آورند .

در طراحی نمای مدرن بر خلاف طراحی و اجرای نمای کلاسیک و دیگر سبک های نما از احجام و اشکال هندسی منظم و مختلفی استفاده میشود که شاید در نگاه اول به شکلی نامنظم در کنار هم چیده شده باشند .  ولی ترکیب این اشکال و حجم های هندسی با یک دید معماری صحیح و حساب شده انجام میشود تا زیبایی نما تضمین شود در غیر این صورت یک نمای چند پارچه بدون هارمونی و هماهنگی خاص بین اجزای مختلف آن بوجود می آید .

یکی دیگر از ویژگی های نمای مدرن عمقی است که این سبک نما به نمای ساختمان میدهد . ترکیب و چیدمان احجام بیرون رفته و داخل آمده در کنار هم باعث ایجاد پرسپکتیو در نما ساختمان میشوند . و نمای ساختمان را از یک سطح دو بعدی که در بیشتر سبک های نما ساختمان وجود دارد به یک نما و حجم سه بعدی تبدیل میکند که این ویژگی باعث زیباتر شدن ساختمان میشود این ویژگی در معماری و معماری نمای ساختمان دارای اهمیت فراوانی است که شرکت های طراحی و اجرای نمای ساختمان و بازسازی و تعمیرات ساختمان  توجه خاصی به این نکته دارند زیرا علاوه بر بازی های حجمی زیبایی که در نمای ساختمان ایجاد میکند باعث میشود ساختمان بزرگتر و شکیل تر دیده شود .

متریال و مصالحی که در نماهای مدرن استفاده میشود دارای اهمیت فراوانی هستند همانطور که اشاره کردیم نمای مدرن از احجام مختلف در کنار هم شکل میگیرد به همین دلیل برای طراحی زیبای این نما از ترکیب چند متریال در کنار هم بهره میبرند . به همین دلیل نوع ترکیب متریال ها با هم ، تناسب بین آنها از نظر ابعادی ، بافتی و رنگی حائذ اهمیت است و ذوق بالای معماری و روحیه ای خلاقانه را میطلبد . در نماهای مدرن امکان استفاده از طیف گسترده ای از نماها  را میتوان در کنار هم داشت متریال و مصلاحی مانند آجر ، ورقه های آلمینیومی و کامپوزیتی ، سرامیک ، سنگ و ... از رایج ترین مصالح ها برای طراحی و اجرای نمای مدرن هستند

7 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات