طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

با نمای ساختمان در سبک کرتین وال آشنا شویم

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 28 مرداد 1398 در ساعت 17 : 9 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

نماهای کرتین وال و یا نماهای لامل نوع و روشی از نماهای مدرن هستند که چندین سال است در کشور از آنها استفاده میشود . این نوع از نماها که زیر مجموعه سبک نمای مدرن محسوب میشوند . از ترکیب شیشه و شاسی کشی های زیر آن و یا همان لامل ها تشکیل میشوند . در این نوع از طراحی و اجرای نمای ساختمان تمام وزن شیشه ها بر روی شاسی ها و لامل ها منتقل میشود و هیچگونه بار و وزنی از شیشه متوجه دیواره ساختمان نمیشد که این مسئله در زمان زلزله از ایمنی بالایی برخوردار است .

نماهای کرتین وال از بهترین نوع نماهای شیشه ای محسوب میشوند که بیشتر استفاده آنها در ساختمان های بلند و برج ها است . در نماهای لامل شیشه ها دارای سازه خود ایستا هستند که در ارتفاع های بلند از ایمنی بالایی برخوردارند و مصالح و متریال های آنها از متریال های سبک مانند آلمینیویم و شیشه است .

به سازه و یا استراکچری که در نماهای کرتین وال ، شیشه بر روی آنها قرار میگیرد لامل میگویند که به طور معمول از آلمینیوم ساخته میشوند .

شرکت های بازسازی ساختمان و نمای ساختمانی و شرکت های طراحی و اجرای نمای ساختمان میتوانند با دانش بالای معماری و مهندسی خود طراحی نماهای لامل و کرتین وال را به گونه ای انجام دهند که این نماها بتوانند در برابر شرایط جوی و حرارت مانند یک عایق حرارتی عمل کنند . نماهای کرتین وال به دلیل فرم و حالت مخصوص خود و عملیات هایی که بر روی آنها انجام میشود دارای عایق بندی مناسبی هستند . و نفوذ حرارت به داخل محیط ساختمان در این نماها امکان پذیر نمیباشد . همچنین لامل ها و یا شاسی هایی که شیشه ها برای آنها قرار میگیرند کاملا به صورت مکانیکی و صنعتی تولید میشوند و طراحی و نوع تقسیم بندی آنها با توجه به نما مورد نظر در کارخانه تولید میشود و به کارگاه فرستاده میشود که این امر دقت و کیفیت نما ساختمان را بشدت بالا میبرد . از دیگر محاسن نماهای لامل و یا کرتین وال میتوان به این موارد اشاره کرد :

محاسن نمای کرتین وال

  1. سازه سبک و وزن پایینی که به سازه ساختمان وارد میشود
  2. ماکسیمم مقدار نور طبیعی که به فضاهای داخلی وارد میشود .
  3. عایق مناسب حرارتی و کاهش مصرف انرژی
  4. سرعت اجرای بالای این نماها
  5. عایق رطوبتی و صوتی
  6. توانایی ترکیب پذیری بالا با دیگر متدهای اجرای نما
  7. توانایی اجرا به صورت پیش ساخته و یا نیمه پیش ساخته
  8. تنوع سبک ها و فرم های مختلف
  9. زیبایی منحصر به فرد در روز و شب
  10. کاهش هزینه های نگهداری ، بازسازی و تعمیرات ساختمان
  11. کیفیت بالا
  12.  مقوام در برابر نیروی زلزله

شاید لازم باشد که خاطر نشان کنیم که نمای کرتین وال از نوع نماهای خشک محسوب میشود و در زیرمجموعه سبک طراحی نمای مدرن قرار دارد . از دیگر شاخصه های عالی نمای لامل و کرتین وال این است که میتوان از متریال های دیگری در کنار شیشه ها استفاده کرد و آنها را بر روی لامل های آلمینیومی نصب کرد مانند ورقه های آلمینیومی و کامپوزیتی و سرامیکی که البته باید محاسبات دقیق و مهندسی برای آنها انجام شود .

انواع نماهای کرتین وال

نماهای کرتین وال را میتوان به چندین شکل طراحی و اجرا کرد که از نظر ظاهری تفاوت هایی با هم دارند و برای شرکت طراحی و اجرای نمای ساختمان فرم و زیبایی نما در پایان کار بسیار مهم است به همین دلیل در اینجا توضیحات مختصری را در باب انواع نماهای کرتین وال برای شما فراهم کردیم . نماهای کرتین وال را میتوان به دو گروه اصلی تقسیم بندی کرد نماهایی که دارای خطوط نمایان در ظاهر نما هستند و نماهایی که خطوط نمایان ندارند و به اصطلاح به آنها فریم لس یا بدون فریم گفته میشود .

نمای کرتین وال فریملس frameless

در این نوع از نماها هر یکی از شیشه ها دارای قابهایی از پشت خود هستند که این قاب ها به لامل و شاسی که پشت شیشه قرار دارد بسته میشوند که در این حالت فریم و خطوط درشتی در ظاهر ساختمان پدید نمی آید  و تنها خط ناچیز میان شیشه ها وجود دارد و شیشه ها کاملا پیوسته و مانند یک سطح واحد دیده میشوند .

نمای کرتین وال درپوش دار

نماهای کرتین وال درپوش دار و یا فیس کپ facecap نوعی از نماهای کرتین وال هستند که خطوط فریم ها در آنها کاملا نمایان و شارپ دیده میشود . در این روش شیشه ها به شکلی کاملا مستقیم داخل لامل ها و شاسی ها قرار میگیرند . و درپوش های مخصوصی شیشه ها را بر روی شاسی ها فیکس و ثابت میکند .

باید خاطر نشان کنیم که در تمامی سبک های نمای کرتین وال امکان تعبیه بازشو تنها با استفاده از یراق آلات مناسب و استاندارد این نوع از نماها امکان پذیر است .

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات