طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

باید ها و نباید ها در طراحی داخلی کلاسیک

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 3 تير 1399 در ساعت 12 : 25 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

از نگاه بسیاری از افراد و کلاسیک در معماری داخلی تقریباً همیشه یک برگ برنده محسوب می شود زیرا سبک‌ کلاسیک هرگز از مد خارج نمی شود و همیشه لوکس و ظریف به نظر می‌رسد و معمولاً در فضاهای اشرافی و سلطنتی استفاده می شود.

اصول طراحی دکوراسیون کلاسیک

باید ها و نباید ها در طراحی داخلی کلاسیک

 طراحی داخلی کلاسیک بر اساس تقارن و تعادل و همچنین نظمی باشد که مربوط به آرمان های امپراطوری یونان و روم بوده است. طراحی سبک کلاسیک با هماهنگی و تقارن باعث ظرافت می شود که ویژگی کلیدی و اصلی این ثبت تقارن است که همه این ویژگی‌ها از ابتدا و از کوچک‌ترین بخش‌ها تا آخرین و پیچیده ترین جزئیات کار به صورت دقیق پیش می‌رود.

برای عنصر اصلی در سبک کلاسیک استفاده از نقطه کانونی در مرکز اتاق که اطراف آن با تعامل بصری شکل می‌گیرد مثلاً یک شومینه با یک آینه تزیین شده در بالای آن به همراه میز و صندلی در دو طرف شومینه ایجاد فضای مرکزی و تقارن می کند شومینه در موارد ضروری و لاینفک فضای کلاسیک به شمار می‌آید که این موضوع را به عنوان نقطه مرکزی اتاق نشیمن محسوب می‌شود که به طور کلیشه ای باعث گرما بخشی فضای داخلی و ایجاد احساس نزدیکی بین افراد می شود نمای شومینه اغلب باید با سنگ های طبیعی و جزئیات و قطعات فولادی دکور شود .

باید ها و نباید ها در طراحی داخلی کلاسیک

در طراحی داخلی یکی دیگر از ویژگی هایی که باید استفاده کنید ستون است مربوط به دوره معماری یونان و روم ای است و استفاده از این باعث ایجاد خطوط عمودی در فضای داخلی می شود استفاده از تزیینات در سبک کلاسیک علاوه بر آیات جزئیات معمارانه فضا می تواند برای شناسایی یک فضا به سبک کلاسیک کمک شایانی کند.

 ارتفاع زیاد و ستون‌های بلند باستانی و قدیمی پرده های نزدیک به هم و سرتاسری فراوانی آینه گلدان ها و مجسمه های برنزی از ویژگی‌های یک فضای کلاسیک میباشند که باید آن را رعایت کنید .یکی از قوانین اساسی این سبک حذف کامل دوگانگی است که این مسئله به دکوراسیون داخلی و مبلمان و اکسسوری مربوط است.

باید ها و نباید ها در طراحی داخلی کلاسیک

 در انتخاب رنگ باید دقت کنید در حالت رنگی سبک کلاسیک اغلب از طبیعت الهام گرفته می‌شود که زیبا و آرامش بخش باشد رنگ بژ کرم خاکستری طلایی هلویی نقره ای زیتونی و قرمز از رنگهای هستند که در سبک کلاسیک استفاده می شوند. همچنین می توان از انواع رنگ های تنالیته زرد آبی سبز قهوه‌ای و رنگ‌های مات مانند خاکستری قرمز کمرنگ استفاده کرد باید دقت داشته باشید که رنگ‌هایی را انتخاب کنید که آرام متین نرم و گرم باشد و  باعث ایجاد حس سلطه طلب و دین در فضای داخلی خانه کند.

اگر می خواهید از رنگ سفید در بازسازی منزل خود با سبک کلاسیک استفاده کنید باید از نوع مات و یا تیره آن را انتخاب کنید. می توان با ترکیب رنگ سفید مانند شیری آن را از رنگ خنثی به حالت گرمتر نزدیک کنید که بدین صورت فضای گرم تری داشته باشید و از فضای خنثی و سکون که یادآور سبک مدرن و مینیمال است فاصله بگیرید.

باید ها و نباید ها در طراحی داخلی کلاسیک

 برای تزیین دیوار از ، متریال چوبی ،کاغذ دیواری با کیفیت بالا استفاده کنید. به طور کلی استفاده از تعداد محدودی از رنگ ها و مواد و متریال در این سبک بسیار اهمیت دارد. حتماً باید کاغذ دیواری از کیفیت بالایی برخوردار باشد پارچه‌ای یا ابریشم باشد.

 در انتخاب سقف بیشتر باید از رنگ های تنالیته سفید و سایه‌هایی از آن طراحی شود .مانند رنگهای کرم ، شیری و حتماً باید صاف و نرم باشند. از عناصر و المان های محبوب مانند : گرد کردن گوشه ها، محل قرارگیری لوستر ها، میل پرده ها، پانل های مختلف که همه باید به درستی انتخاب شود.

 در بازسازی ساختمان برای متریال کف در سبک کلاسیک به طور معمول باید از پارکت لمینت و چوب استفاده کنید. در آشپزخانه سرویس بهداشتی هم می توانید از کاشی با تزیین زیاد یا سنگ طبیعی استفاده کنید.

 همچنین برای انتخاب مبلمان باید از چوب و روکش با رویه شیشه ای و اشکال و فرمهای انحنادار استفاده کنید که جز دکوراسیون داخلی کلاسیک محسوب می‌شود. هنگام انتخاب مبلمان از مبل های رنگ کرم و قهوه ای با تزیینات گلدار و یا خطوط راست و مستقیم بافته شده با رنگ طلایی باستفاده کنید.در سبک کلاسیک باید هزینه کنید و بهترین و لوکس ترین وسائل را تهیه کنید.

 

 

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات