طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

بازسازی و نوسازی ساختمان

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 26 مهر 1401 در ساعت 15 : 17 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

همواره با گذشت زمان و تغییراتی که در زندگی ایجاد میشود سطح توقعات و کیفیت زندگی ها تغییر میکند که به دنبال آن نیاز است که با این تغییرات، به روز شد و تغییر کرد. یکی از این موارد مربوط به محل زندگی و محل کار ما میشود.

بازسازی همیشه به عنوان راهکاری برای احیا کردن و زنده کردن خانه های قدیمی به شمار میرود. در شهر های مختلف ایران حضور بافت های فرسوده و تراکم شهری باعث شده است که خانه ها دیگر کیفیت سابق را نداشته باشند و خسارات و آسیب های زیادی را برای ساکنان این خانه ها ایجاد کنند. در چنین مواقعی است که شرکت بازسازی ساختمان هیرادانا دست به کار میشود و تعمیرات ساختمان را برای چنین خانه هایی انجام میدهد.

اما این تمام دلایل بازسازی ساختمان ها نیست. اگر بخواهیم واضح تر بیان کنیم باید بگوییم در خیلی از مواقع خانه ها را به علت قدیمی بودن یا فرسوده بودن بازسازی نمیکنند بلکه ممکن است مشتری خواهان تغییر در طراحی داخلی آپارتمانش باشد و یک شرکت طراحی داخلی را برای این کار استخدام کند تا فضاهای داخلی خانه را متناسب با نیاز و سلیقه ی افراد خانه دوباره تعمیر و بازسازی کند.

این بازسازی میتواند هم در فصای بیرونی ساختمان ها انجام شود و هم در فضای داخلی خانه ها.

اما برای یک بازسازی ساختمان اصولی و مهندسی چه باید کرد؟ بازسازی ساختمان دارای چه مراحلی است که باید آنها را رعایت کرد و فضاها را متناسب با آنها به وجود آورد؟

در این مقاله در شرکت معماری و طراحی داخلی هیرادانا میخواهیم از صفر تا صد بازسازی ساختمان را برای شما بیان کنیم.

بازسازی ساختمان محل کار وزندگی

تغییرات-ساختمان-مسکونی-2

قبل از هر نکته ای لازم است بدانیم که آیا بازسازی ساختمان با نوسازی ساختمان تفاوتی دارد؟ باید در جواب این سوال بگوییم بله این دو با یکدیگر تفاوت دارند.

بازسازی ساختمان به معنای انجام تعمیرات و ترمیم های فضای داخلی خانه در دکوراسیون داخلی است اما این فرآیند باید به گونه ای باشد که شکل و فرم کلی خانه را تغییر ندهد و تغییرات در جهت بهبود کیفیت زندگی افراد در این ساختمان ها باشد و میزان تغییر زیادی در ساختمان ایجاد نشود.

اما نوسازی ساختمان به این معنا است که ساختمان را به طور کلی تعمیر کنیم و این تغییرات میتوانند فضاهای بیرونی و درونی خانه را به حد زیادی تغییر دهند و ساختمانی را از حالت فرسوده به بنایی جدید و زیبا تبدیل کنند.

مراحل تغییرات و بازسازی ساختمان

مشاوره و استخدام شرکت طراحی داخلی

در ابتدای کار بازسازی ساختمان لازم است مشتری از یک تیم معماری حرفه ای و مجرب در این زمینه کمک بخواهد تا فرآیند بازسازی ساختمان را شروع کنند. این شرکت با حضور مهندسین و معماران حرفه ای در این زمینه و با استفاده از امکانات و تجهیزات مناسب از سایت مورد نظر ساختمان بازدید میکند تا بتواند با تمام شرایط و ویژگی های آن آشنا شود. در این مرحله تیم مهندسی با استفاده از اسباب لازم، ابعاد و متراژ فضا را تعیین میکنند تا در تهیه نقشه آنها را کمک کند. سپس تمام فضاهای داخلی و خارجی خانه و فضاهایی که لازم است در آنجا کار بازسازی انجام شود را مشاهده میکنند و مزایا و معایب کار بازسازی را در آن قسمت ها مشخص میکنند. هم چنین اطلاعات کلی خانه مانند موقیعت جغرافیایی سایت، همجواری ها، شرایط نورگیری ساختمان، فرم فضایی و خیلی از موارد دیگر در این مرحله توسط تیم مهندسی جمع آوری میشود تا بر اساس آن ایده ها و نقشه ها شکل بگیرند.

تهیه نقشه ها و گرفتن مجوز های لازم

در این مرحله پس از جمع آوری اطلاعات و ابعاد فضایی ، تیم طراحی داخلی نقشه ها و حجم داخلی خانه را تهیه میکند و آن را در اختیار مشتری قرار میدهد تا در صورت رضایت او، مرحله اجرایی بازسازی ساختمان شروع شود. البته لازم به ذکر است که قبل از شروع کار بازسازی ساختمان باید مجوز های لازم برای تخریب و نوسازی ساختمان از مراجع قانونی و زیربط گرفته شود تا کار بازسازی ساختمان را آغاز کنیم.

تغییرات-ساختمان-مسکونی-3

اجرای بازسازی ساختمان

پس از تهیه نقشه ها و گرفتن مجوز ها کار اجرایی بازسازی ساختمان شروع میشود که این خود نیز دارای مراحلی است که به آن اشاره میکنیم.

بازسازی فضای بیرونی ساختمان

یکی از مراحل در بازسازی ساختمان در فضای بیرونی ساختمان رخ میدهد. این قسمت شامل بازسازی و طراحی حیاط و محوطه مجتمع ساختمانی، دیوار کشی محوطه، پارکینگ، طراحی و اجرای باغچه ها و دکوراسیون حیاط و نورپردازی فضای بیرونی ساختمان میشود. در این مورد میتوان صحبت های بسیاری کرد اما برای اینکه بتوانیم تمام مطالب را بیان کنیم از بیان گفته های بیشتر در این زمینه پرهیز میکنیم.

بازسازی فضای داخلی خانه

تصمیم گیری درباره چگونگی ایجاد دکوراسیون لوکس  در فضای داخلی خانه بر عهده تیم مهندسی و براساس سلیقه و نیاز های کارفرما و همچنین بودجه ی مشتری شکل میگیرد. آنچه در بازسازی فضای داخلی مورد توجه است طراحی و اجرای یک دکوراسیون داخلی جذاب و ممتاز در بخش های مختلف خانه است.

بازسازی فضای نشیمن

در مورد بازسازی فضای نشیمن تغییراتی که میتوانیم در آن ایجاد کنیم شامل رنگ آمیزی مجدد دیوار ها، ترمیم دیوار ها و خرابی های روی آن و تعمیر و بازسازی سقف و کف خانه با استفاده از رنگ یا متریال است. برای ایجاد یک دکوراسیون جذاب در فضای نشیمن باید به ترکیب های رنگی و متریالی که میخواهیم استفاده کنیم بسیار توجه کنیم تا فضایی شلوغ و آزاردهنده از این طریق برای افراد ایجاد نشود و به جای آن فضایی راحت و آرامش بخش را برای آنها به وجود آوریم.

تغییرات-ساختمان-مسکونی-4

بازسازی آشپزخانه

یکی از مواردی که امروزه در بازسازی فضاهای داخلی خانه به آن توجه میشود بحث بازسازی فضای آشپزخانه است. تیم طراحی با استفاده از طرح ها و سبک های جدیدی که در بازسازی آشپزخانه به وجود آمده است سعی در ایجاد فضایی دلخواه و مناسب با کابینت آشپزخانه،  تعویض یا ترمیم کفپوش، نورپردازی، رنگ آمیزی و متریال دهی فضای آشپزخانه برای خانواده ها دارد.

تغییرات-ساختمان-مسکونی-5

بازسازی اتاق خواب

در بازسازی اتاق خواب نیز شرایط و ویژگی هایی که برای فضاهای دیگر ذکر شد در این جا نیز قابل اجرا است. اما نکته ی لازم در طراحی اتاق خواب این است که به دلیل فضای شخصی و خصوصی که اتاق خواب ها دارند پس در بازسازی اتاق خواب ها باید به سلیقه شخصی افراد ساکن در آن اتاق توجه ویژه ای شود و بر اساس نیاز های آنها و سلایقشان در انتخاب رنگ، متریال و مبلمان اتاق خواب طراحی آن ها را انجام داد.

تغییرات-ساختمان-مسکونی-6

بازسازی زیرساخت های خانه

با گذر زمان و به دلیل استفاده از مصالح بی کیفیت و اجرای نادرست زیرساخت های خانه، در این قسمت با خرابی و پوسیدگی لوله ها، سیستم های سرمایش و گرمایش، برق کشی ساختمان و عایق بندی فضا ها و پشت بام مواجه میشویم.

توجه به بازسازی این زیرساخت ها اهمیت فوق العاده ای دارد. زیرا این خرابی های در ابتدا کوچک میتوانند باعث بروز خرابی ها و آسیب های بزرگتر و جدی تر شوند. پس لازم است قبل از به بارآوردن خرابی بزرگ تر، دست به بازسازی این زیرساخت ها زد و آنها را تعمیر یا تعویض کرد.

هزینه بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان میتواند ارزش مالی خانه را افزایش دهد، کیفیت زندگی افراد را بالا ببرد و عملکرد های خانه و کارایی آنها را بهبود ببخشد. بالطبع برای چنین کاری هزینه های زیادی را طبق مطالبی که گفته شد لازم است خرج کنیم.

تیم معماری و مهندسی باید در ابتدای کار تمام هزینه هایی که در بخش های بیرونی و داخلی خانه و در بازسازی فضای نشیمن، اتاق خواب، سرویس و حمام و آشپزخانه و زیرساخت ها و تاسیسات آن  لازم است انجام شود را براساس متراژ و میزان مصرف متریال و رنگ، تعداد کارگران برای انجام کار و موارد دیگر ، برآورد کند و در اختیار مشتری قرار دهد تا مشتری بتواند بودجه ی لازم برای بازسازی ساختمان را کنترل کند و متناسب با بودجه، بسیاری از خرج هایی که لازم ندارد را حذف کند تا در هزینه ها صرفه جویی شود.

جهت دکوراسیون داخلی، طراحی ویلا، طراحی نما و .. با هیرادانا از طریق شماره 09125754921 در تماس باشید و جهت مشاهده نمونه کترها به بخش پروژه ها مراجعه کنید.

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات