طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

بازسازی منزل دوبلکس در استرالیا

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 30 فروردین 1400 در ساعت 15 : 15 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

امروزه در جهان بازسازی ساختمان در خیلی از مواقع مهم تر از طراحی و اجرای ساختمان های جدید است . این گونه از ساختمان هایی که از لحاظ معماری دارای ارزش فراوانی هستند ولی به دلیل گذشت زمان و فرسودگی قابل سکونت نیستند را می توان از طریق  بازسازی و طراحی دوباره قابل استفاده کرد .

پروژه ای که امروز تصمیم به بررسی آن در شرکت معماری هیرادانا گرفتیم بازسازی و دکوراسیون داخلی خانه ای در کشور استرالیا است . بازسازی و دکوراسیون داخلی این خانه 300 متر مربعی دوبلکس را باهم بررسی میکنیم.

بازسازی و تعمیرات ساختمان

  بازسازی منزل دوبلکس در استرالیا

این خانه ی دوبلکس در طی سالها دچار تغییر و تحول های متعددی شده است . این ساختمان در ابتدا یک انبار چای در دهه 1920 میلادی بود و در حومه شهر ساری هیلز و یکی از ساختمان های سنتی سیدنی است . این انبار قدیمی پس از چندین سال متروکه شد و سپس توسط یک آژانس تبلیغاتی خریداری شد و محلی برای فعالیت کاریشان در آنجا ایجاد شد . پس از مدتی نیز این آژانس از آنجا نقل مکان کرد و این ساختمان توسط یک مشتری برای زندگی خانواده اش خریداری شد و پس از بازسازی منزل با عقب نشینی اتاق خواب در طبقه بالایی در پشت بام ، یک تراس فوق العاده و زیبا به وجود آمد و این خانه به حالت فعلی درآمده است .

این ساختمان از نظر فرهنگی دارای اهمیت است و این پروژه ارتقا زمینه ساختمان سازی و نوسازی را تسهیل میکند تا این ساختمان بتواند الگویی باشد برای دیگر ساختمان های قدیمی و با ارزش شهر که رو به نابودی است تا از این طریق بتوانند آن را حفظ کنند .

مشتری این خانه که یک نوازنده پیانو بود خواستار فضایی راحت و عملکردی بود تا در کنار آن بتواند به ارزش و قدمت این ساختمان قدیمی احترام بگذارد . به همین منظور خیلی از عناصر و متریال های این انبار قدیمی به همان صورت در این خانه حفظ شده است مانند پنجره های قوسی شکل آن که به همان صورت در خانه باقی مانده است و دیوار داخلی این پنجره ها از همان آجرهای سنتی گذشته ی خود استفاده برده است و به همان صورت حفظ شده است . هم چنین این دیوار آجری در اتاق خواب ها و بخش هایی از دیوارهای داخلی این خانه حفظ شده است .

فضاهای خاص در بازسازی منزل

 بازسازی منزل دوبلکس در استرالیا

همانطور که گفته شد مشتری این خانه یک نوازنده ی پیانو است و برایش خیلی مهم بود که بتواند بدون ایجاد مزاحمت برای سایر افراد خانواده به تمرین و نواختن موسیقی بپردازد . به همین منظور در بازسازی ساختمان  و طراحی کفپوش این خانه از یک سیستم عایق صوتی دقیق استفاده شده است و همچنین شیشه ها و پنجره ها تمام عایق صوت هستند و با طراحی یک سیستم سقفی بتنی و استفاده از صفحات جاذب صوت ، این مسئله حل شده است .

اما اگر نگاهی به فضاهای موجود در این دو طبقه بپردازیم خواهیم دید که در طبقه پایین یک فضای نشیمن به همراه یک فضای بزرگ برای نواختن پیانو ، دو اتاق خواب ، آشپزخانه و قسمت غذاخوری ، دو سرویس و حمام و یک اتاق مطالعه وجود دارد . هم چنین در طبقه بالایی نیز یک فضای نشیمن ، یک سالن غذاخوری کوچک ، یک اتاق خواب ، سرویس و حمام به همراه جکوزی و سونا و یک تراس بزرگ و وسیع که میتواند فضایی جذاب و منحصر به فرد برای گذراندن اوقات استراحت و دورهمی های خانوادگی اعضای این خانه را ایجاد کند تا از آن لذت ببرند .

طراحی و اجرای آشپزخانه

 بازسازی منزل دوبلکس در استرالیا

استفاده از صفحات چوبی برای دیوار ها و کف بعضی از قسمت ها ، بازسازی و دکوراسیون داخلی آشپزخانه ترکیبی از رنگ سفید و خاکستری ، حضور کاناپه های راحتی سفید و خاکستری و استفاده از مبلمانی متنوع و مناسب با فضاها ، حضور گلدان هایی در گوشه و کنار این خانه همه از ایده های جذاب طراحی این خانه است که هرکدام از این فضاها شخصیت مختص به خود را پیدا میکنند و استفاده از متریال ها و عناصر معماری مدرن در کنار این فضای سنتی و فرهنگی اجازه میدهد لایه های تاریخ فضای داخلی را غنی سازند .

 

 

5 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات