طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

انواع کفپوش و ویژگی های آن بخش دوم

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 24 خرداد 1400 در ساعت 13 : 5 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )

در مقاله انواع کفپوش و ویژگی های آن بخش اول از شرکت معماری هیرادانا انواع کفپوش معرفی شدند و توضیح مختصری در رابطه با کفپوش های چوبی و سرامیکی ارائه شد . در این مقاله سایر انواع کفپوش و ویژگی های آن تشریح می گردد .

  • کفپوش سنگ

    انواع کفپوش و ویژگی های آن بخش دوم

سنگ ها گرانترین و بادوام ترین متریال پوشاننده کف هستند که استفاده از آنها قدمت زیادی دارد . این نوع کفپوش بسیار مقاوم بوده و از تنوع بسیار زیادی نیز برخوردار می باشد . ابعاد سنگ ها از عوامل تاثیر گذار بر قیمت آن هستند  و هر چه سنگ از نظر اندازه بزرگتر باشد و از درجه سختی بالاتری برخوردار باشد ، گرانتر خواهد بود . سنگ ها به دلیل جلوه بصری خاصی که به محیط می دهند ، در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی بسیار مورد استفاده قرار می گیرند .

سنگ ها در مقایسه با سرامیک سخت تر تمیز می شوند و بر طرف کردن لکه های ایجاد شده روی آنها به سادگی صورت نمی گیرد به همین دلیل از این نوع متریال در دکوراسیون اداری یا مطب پزشکی کمتر استفاده می شود . همچنین برخورد لوازم چوبی با این متریال صدای ناخوشایندی ایجاد می کند که این عامل  نیز می تواند به کارگیری از این المان را به موارد خاصی محدود نماید . استفاده از سنگ ها در مناطق سردسیر به عنوان کفپوش ایده آل نخواهد بود .

  • کاشی و موزاییک

    انواع کفپوش و ویژگی های آن بخش دوم

کاشی و موزاییک کفپوش هایی هستند که از دیرباز در صنعت ساختمان سازی حضور داشته اند . این المان های پوشاننده کف از ظاهری شیشه ای و شفاف برخوردار هستند که به راحتی تمیز می شوند و حذف آثار لکه از روی آنها به سادگی امکان پذیر است . کاشی و موزاییک جاذب رطوبت نیستند و به همین دلیل از آنها در فضاهای سرویس های بهداشتی بسیار متداول است . این نوع کفپوش در ابعاد مختلف عرضه می شود و استفاده از کاشی و سرامیک های بزرگ سبب افزایش سرعت نصی آنها می شود .

  • کفپوش بتنی

    انواع کفپوش و ویژگی های آن بخش دوم

یکی از انواع کفپوش که در ساختمان ها از آن ها استفاده می شود ، کفپوش بتنی است که مقاومت بسیار بالایی در برابر عوامل طبیعی و تحمل وزن بالا دارد . طول عمر بالا و دوام و ماندگاری زیاد از مزایای به کار گیری این محصول است .این نوع کفپوش به دو صورت مخلوط یکدست و کاشی های بتنی از قبل آماده شده در دسترس طراحان و معماران قرار دارد . بیشترین کاربرد این محصول در فضاهای خارجی ساختمان مانند حیاط و تراس و ... است اما در فضای داخلی نیز می توان از کفپوش بتنی استفاده نمود . بهتر است در صورت استفاده از کفپوش بتنی برای طراحی داخلی ، از سیستم گرمایش از کف هم به صورت توامان استفاده گردد .

  • کفپوش پی وی سی

کفپوش پی وی سی یا وینیل از نوعی پلاستیک ساخته می شود که بسیار منعطف بوده و از لایه هایی که به یکدیگر فشرده شده اند ، ساخته می شود . تنوع عرضه کفپوش پی وی سی بسیار بالا است و می توان یکی از انواع طرح چوب ، طرح سنگ و یا هر نوع دیگری از محصول را که با فضای در اختیار تناسب بیشتری دارد را انتخاب نمود . استفاده از این محصول می تواند مانع شکستن لوازم در صورت سقوط آنها شود اما از این نوع کفپوش در مکان هایی که در معرض نور مستقیم خورشید قرار دارند ، توصیه نمی شود . استفاده از کف پوش پی وی سی در بازسازی ساختمان به راحتی صورت می گیرد .

  • موکت و فرش

    انواع کفپوش و ویژگی های آن بخش دوم

یکی از المان هایی که می توان از آن به عنوان کفپوش استفاده نمود ، فرش و موکت است . البته به کار گیری فرش و موکت اغلب در کنار نوع دیگری از کفپوش ها صورت می گیرد و پوشاندن کف با استفاده از فرش و یا موکت به تنهایی صرفا در موارد خاصی انجام می شود و خیلی متداول نیست . مفروش کردن کف سبب ایجاد محیطی خنک در تابستان و گرم در زمستان می شود که این عامل سبب محبوبیت این نوع کفپوش شده است . استفاده از فرش و موکت برای پوشش کف ، نظافت را با سختی همراه خواهد نمود . واضح است که برطرف نمودن و حذف لکه از روی فرش و موکت بسیار سخت تر از سنگ و یا سرامیک است . اما با توجه به جایگاه ویژه فرش در فرهنگ ایرانی ، استفاده از این المان در اکثر خانه ها مشاهده می گردد.

 انواع کفپوش و ویژگی های آن بخش دوم

8 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
anita : awliii bood
0 0
نظر شما چیست ؟
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات