طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

انواع کابینت ها و ویژگی های خاص آنها بخش دوم

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 6 تير 1400 در ساعت 15 : 53 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در مقاله انواع کابینت ها و ویژگی های آنها بخش اول از شرکت دکوراسیون هیرادانا انواع کابینت موجود در بازار معرفی شده و کابینت های ام دی اف و پی وی سی و ویژگی های آنها تشریح گردید . در این مقاله اطلاعات سودمندی در رابطه با کابینت های گلاس ، ممبران و کابینت با روکش چوب ارائه می گردد . بررسی ویژگی های کابینت تمام چوب و کابینت فلزی نیز در مقاله انواع کابینت ها و ویژگی های آنها بخش سوم صورت خواهد گرفت .

  • ·       کابینت های گلاس

های گلاس نوع مرغوبی از ام دی اف ها هستند که در صنعت کابینت سازی به وفور مورد استفاده قرار می گیرند . تفاوت ظاهری محصولات های گلاس با ام دی اف در برخورداری از سطح براق و درخشان می باشد . همچنین های گلاس ها دارای ضخامت بیشتری بوده و قویتر از ام دی اف ها هستند . کیفیت بالاتر های گلاس سبب قیمت فزون تر آن نیز نسبت به ام دی اف شده است که با توجه به کارایی بیشتر کاملا قابل قبول می باشد . همچنین های گلاس جلوه لوکس تری به فضا می بخشد و زیباتر است .

انواع کابینت ها و ویژگی های خاص آنها بخش دوم

نظافت کابینت های گلاس به راحتی صورت می گیرد و کاربر را برای زدودن گرد و غبار با مشکل مواجه نمی کند . می توان گفت تنها عاملی که سبب محدودیت استفاده از کابینت های گلاس در طراحی داخلی می شود ، آسیب پذیر بودن آن در برابر خط و خش است . از آنجا که جلا و شفافیت این محصول در اثر برخورد با اثر انگشت کم می شود ، بهتر است از تناژ رنگی روشن تر های گلاس ها استفاده شود .

انواع کابینت ها و ویژگی های خاص آنها بخش دوم

  • ·       کابینت ممبران

زیر ساخت ممبران ، از چوب ام دی اف است . برای حک کردن طرح های مورد نظر بر روی درب های کابینت ممبران و سایر قسمت هایی که در معرض دید قرار دارند ، ام دی اف حکاکی شده و پس از طی پروسه مکش و خلا ، روکش طرح دار پی وی سی بر روی کار چسبانده می گردد .

به کار گیری از کابینت ممبران در طراحی دکوراسیون کلاسیک مرسوم و متداول است و از این نوع کابینت در طراحی های مدرن استفاده نمی شود . قیمت کابینت ممبران نسبت به انواع ام دی اف ، های گلاس و پی وی سی بالاتر است که این امر به دلیل فرآیند طولانی ساخت محصول است . مقاومت ممبران نیز از سایر انواع بالاتر است . ویژگی بارز کابینت های ممبران استفاد از یراق آلات پر زرق و برق و مجلل است . همچنین در طراحی کابینت با استفاده از متریال ممبران ، تعداد کابینت ها ، باکس ها و کشوها بسیار زیاد تعریف می شوند که باعث استفاده بهینه از فضا خواهد شد .

 انواع کابینت ها و ویژگی های خاص آنها بخش دوم

استفاده از کابینت ممبران در فضاهایی که تحت تاثیر نور مستقیم آفتاب هستند ، توصیه نمی شود . همچنین لازم است در ساخت و تولید محصولات ممبران دقت زیادی صورت گرفته و لایه روکش به درستی در محل مورد نظر چسبانده شود .

 انواع کابینت ها و ویژگی های خاص آنها بخش دوم

  • ·       کابینت با روکش چوب

کابینت با روکش چوب نیز از زیر ساخت ام دی اف بهره مند هستند و تفاوت آنها با سایر انواع فوق الذکر در جنس لایه رویی است که در این نوع کابینت روکش چوبی مورد استفاده قرار می گیرد . استفاده از این نوع کابینت در طراحی منازل ، سبب ایجاد ارتباط قوی با طبیعت شده و کمبود ها و آسیب های جدایی از طبیعت را جبران خواهد نمود . کابینت با روکش چوبی از انواع دیگر که در قسمت های قبل به آن اشاره شد ، قیمت بالاتری دارد .

 انواع کابینت ها و ویژگی های خاص آنها بخش دوم

برای نظافت کابینت با روکش چوب باید از محلول سرکه سفیدی که توسط آب غلظت آن کاهش یافته است ، استفاده شود . به کارگیری از مایع ظرفشویی حل شده در آب نیز برای تمیز نمودن این محصول بلامانع است . استفاده از سایر شوینده های جهت برطرف نمودن آلودگی ها از سطح این نوع کابینت توصیه نمی شود زیرا ممکن است به رنگ کابینت آسیب وارد نموده و جلوه بی نظیر آن را تحت تاثیر قرار دهد .

قابل ذکر است که بازسازی منزل و تغییرات اساسی در آشپزخانه از جمله تعویض کابینت تغییر قابل توجهی در منزل شما ایجاد خواهد کرد .

برای آشنایی و کسب اطلاع در رابطه با سایر انواع کابینت که در بازار عرضه شده و در دسترس قرار دارند ، مقاله انواع کابینت ها و ویژگی های آنها بخش سوم از شرکت معماری هیرادانا را مطالعه نمایید .

7 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات