طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

انواع کابینت ها و ویژگی های آنها بخش اول

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 30 خرداد 1400 در ساعت 11 : 33 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

یکی از بخش های هر خانه ای که مورد توجه زیاد طراحان و معماران قرار می گیرد ، آشپزخانه است . امروزه در طراحی و بازسازی ساختمان شاهد جایگزین شدن آشپزخانه های اپن به جای آشپزخانه های سنتی هستیم . حذف دیوارها در این نوع فضا سازی ، سبب ایجاد حساسیت در طراحی آن شده است . زیرا المان ها و تجهیزات موجود در آشپزخانه تاثیر زیادی در گیرایی دکوراسیون داخلی منزل خواهد داشت .

در طراحی داخلی فضای آشپزخانه ، کابینت ها پر رنگ ترین نقش را به عهده دارند . انتخاب نوع و جنس کابینت ، ترکیب رنگی مورد استفاده در آن و نحوه جایگری باکس های کابینت ، عواملی هستند که در ایجاد فضایی کاربردی و زیبا موثر خواهند بود .

انواع کابینت آشپزخانه

 انواع کابینت ها و ویژگی های آنها بخش اول

با توجه به پیشرفت صنعت ، عرضه کابینت آشپزخانه نیز با تنوع بالایی صورت می گیرد . وجود تنوع در ساخت و عرضه کابینت ، فارغ از محسنات زیاد آن ، کار انتخاب را برای کاربران دشوار و پیچیده می نماید. لذا لازم است پیش از گزینش نوع کابینت برای فضای در اختیار ، با انواع مختلف این محصول آشنا شده و با بررسی ویژگی های هر نوع ، بهترین و مناسب ترین کابینت را با توجه به شاخص های مورد نظر انتخاب نمود .

انواع کابینت آشپزخانه که در طراحی داخلی مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از کابینت پی وی سی ، ام دی اف ، های گلاس ، ممبران ، فلزی ، روکش چوب و کابینت چوبی . در ادامه تمام انواع کابینت معرفی شده و مزایا و معایب آن تشریح می گردد .

  • کابینت پی وی سی

     انواع کابینت ها و ویژگی های آنها بخش اول

پی وی سی ، نوعی پلاستیک فشرده شده است که به شکل ورق هایی با ضخامت حدودی 2 سانتی متر ، در صنعت کابینت سازی مورد استفاده قرار می گیرد . این ماده بسیار مقاوم بوده و دوام و ماندگاری بالایی دارد . کابینت های پی وی سی می توانند در طی سالیان متمادی مورد بهره برداری قرار گیرند و نگرانی از بابت طول عمر آن وجود ندارد .

 استفاده از کابینت های پی وی سی در فضاهایی که رطوبت زیادی دارند ، بهترین انتخاب خواهد بود . این نوع کابینت نسبت به سایر انواع از وزن سبک تری برخوردار بوده و پروسه ساخت و نصب آن با سهولت بیشتری صورت می گیرد . ضد خش بودن کابینت پی وی سی یکی دیگر از مزایایی است که سبب گزینش این محصول می گردد . همچنین این ماده در برابر حرارت نیز از سطح مقاومت خوبی برخوردار می باشد . پی وی سی ها آنتی باکتریال هستند و به راحتی آلوده نمی شوند و در هنگام نظافت ، برای پاکسازی آنها کافی است از یک دستمال نم دار استفاده شود .  این نوع کابینت از لحاظ قیمت نسبت به کابینت های ام دی اف در سطح بالاتری قرار دارند و به دلیل تجزیه ناپذیر بودن در طبیعت ، سبب آسیب رساندن به محیط زیست می گردند .

  • کابینت ام دی اف

     انواع کابینت ها و ویژگی های آنها بخش اول

ام دی اف نوعی چوب است که برای ساخت آن از الوار استفاده نمی شود بلکه ضایعات برجای مانده از ساخت المان های چوبی و خرده چوب ها ما ده اصلی تشکیل دهنده آن هستند . خرده چوب به همراه چسب رزین در دمای بالا فشرده شده و ام دی اف ساخته و تولید می شود . از این رو این محصول را می توان نوعی ماده دوست دار طبیعت دانست که بهره گیری از آن مانع تخریب محیط زیست می گردد .

استفاده از کابینت های ام دی اف در دکوراسیون داخلی بسیار متداول و مرسوم است زیرا ام دی اف  انعطاف پذیری زیادی داشته و از لحاظ قیمت نیز اقتصادی محسوب می شود . کابینت ام دی اف در آب و هوای مناطق گوناگون قابل استفاده است و از دوام قابل قبولی در برابر رطوبت برخوردار است. همچنین از ام دی اف ها می توان به عنوان ابزاری جهت عایق بندی صوتی نیز استفاده نمود و کابینت های ام دی اف عایق ایده آلی در برابر صدا می باشند . ام دی اف در برابر حرارت نیز مقاوم بوده و تنوع خوبی از رنگ وطرح های آن در دسترس قرار دارد . ایرادی که برای این محصول عنوان شده پوسته پوسته شدن سطح آن است که چنانچه روکش کار مناسب نباشد ، کابینت در مقابل حرارت و رطوبت و شستشو آسیب پذیر خواهد بود .

تمیز نمودن کابینت های ام دی اف باید در سریع ترین زمان ممکن از لحظه بروز آلودگی صورت گیرد و به اصطلاح از نفوذ آلودگی به خورد کار جلوگیری شود .

برای آشنایی با سایر انواع کابینت ، مقاله انواع کابینت ها و ویژگی های آنها بخش دوم را از شرکت معماری هیرادانا مطالعه نمایید .

9 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات