طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

انواع متریال نمای ساختمان و خصوصیات آنها

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 17 آذر 1399 در ساعت 16 : 44 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

 علاوه بر دکوراسیون داخلی ساختمان نما و طراحی نما نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است.

در بازسازی ساختمان و طراحی نما انتخاب متریال مناسب بسیار مهم است. متریال های مختلفی برای طراحی نمای ساختمان وجود دارد که هر کدام دارای خصوصیات گوناگونی هستند. برای اجرای متریال باید به چند نکته توجه داشت که عبارت اند از: مقاومت، زیبایی و هزینه‌ ای که برای اجرای متریال در نظر داریم .

• نمای سیمان سفید

طراحی نمای ساختمان سبکی ساده و بی آلایش  می باشد. سیمان سفید ، یکی از گزینه های محبوب طراحان در سبک نمای مدرن است .متریال های استفاده شده در شکل گیری سیمان سفید تا حد امکان یکدست و ساده می باشد. از این نوع  متریال برای طراحی نما می‌توان استفاده کرد .

سرعت اجرای نما به وسیله سیمان سفید بالا تر از  سایر موارد  است .در صورت اجرای مناسب  و درست تا زمان طولانی این نوع متریال ظاهر خود را حفظ می کند و طول عمر بالایی نیز دارد ،  اما تنها ایرادی که سیمان سفید دارد کثیف شدن آن می‌باشد . 

• نمای آجری

نمای آجری در ساختمان

نمای آجری قدمت زیادی در طراحی نما دارد . 

بسیاری از  سطوح  بیرونی بنا ها هنوز هم آجر نما هستند. آجر جزو متریال هایی است که قیمت آن مناسب تر از متریال های دیگر می باشد . 

طراحی نمای ساختمان را می‌توان به کمک متریالی مثل آجر به صورتی به کار برد که  مطابق با معیارهای روز و کاملا امروزی باشد .استفاده از  آجر در طراحی نما به این معنا نیست که شما از روش‌های سنتی یا از مد افتاده استفاده کرده اید . 

بسیاری از ساختمان های مدرن با به کار بردن آجر در طراحی نما ساخته می شوند . استفاده از آجر می‌تواند یک متریال بسیار زیبا وساده باشد . یک نمای آجری را می‌توان تا سال ها بدون نیاز به تمیز کردن استفاده کرد و سال ها ظاهر اولیه خود را حفظ می کند. 

• نمای سنگی

سنگ ها انواع گوناگونی دارند و بافت و رنگ آنها با یکدیگر  متفاوت است  که هر کدام دارای خصوصیات خاص خود می باشند . سنگ ها  مقاومت زیادی در برابر رطوبت دارند . سنگ ها گرد و غبار و دود را جذب  نمی‌کنند و ظاهر نماهایی که  از متریال سنگ  استفاده می شد  تمیزتر می ماند. اگر در طراحی نما کلاسیک از سنگ های مرغوب با روش اجرایی درست و مناسب استفاده شود عمر نما بیشتر می شود .البته جنس سنگ بسیار گزینه مهمی است هزینه اجرای نمای سنگی بیشتر از اکثر گزینه ها می باشد . 

• نمای چوبی

نمای چوبی ساختمان ها

چوب یک متریال بسیار زیبا و متفاوت است. تکنولوژی این روزها آنقدر پیشرفت کرده است که چوب  را در برابر شرایط گوناگون مقاوم می سازد  و نگرانی ها تا حدی رفع شده است . نگهداری از نمای چوبی بسیار متفاوت تراز متریال های  دیگر می باشد .

 نماهایی که از چوب استفاده شده شرایط  نگهداری ویژه‌ای دارند  که  باید مواد پوششی مناسب در مقابل عوامل بیرونی استفاده  کرد که در طول زمان نیاز به تمدید دارند.

می ‌توان چوب را به سادگی در قالب پنل های آماده در طراحی نما به کار برد . تنوع طرح و رنگ چوب ها یکی از ویژگی‌های مثبت این متریال می باشد.

• نمای شیشه ‌ای

نمای شیشه ای ساختمان

شیشه از متریال های بسیار زیبا است که می تواند به عنوان عنصر اصلی تشکیل دهنده نما استفاده شود.

شیشه یکی از گزینه های بسیار جذاب و لاکچری جهت طراحی نما می باشد .

نمای شیشه ‌ای به چارچوبی نیاز دارد که صفحات شیشه را شامل می شود . 

زمانی که از این نوع متریال  استفاده می کنید باید به چند نکته توجه کنید یکی عایق بودن و دیگری مقاومت  در برابر شکستن و جلوگیری از ورود اشعه های مضر.

• نمای فایبر سمنت 

نمای فایبر سمنت از پنل هایی ساخته شده است که دارای فیبر و سیمانی است و  دارای مقاومت بالایی نسبت به چوب و ... می باشد وظاهر زیبایی را به وجود می‌آورد .

فایبر سمنت متریالی  است که  در برابر آتش بسیار مقاوم است .

یکی از مزایای مثبت فایبرسمنت این است که دچار خوردگی توسط حشرات نیزنخواهد شد.

 فایبر سمنت به شکل  پنل استفاده می شود و به اجرای نما سرعت بالایی می دهد و نتیجه تمیزتری حاصل  می شود .

• نمای استیل گالوانیزه 

نمای ساختمان استیل گالوانیزه

استیل گالوانیزه یکی از متریال هایی می باشد که مقاومت بسیار زیادی در برابر تغییرات حرارتی از خود نشان می دهد .این متریال به صورت ورق قابل استفاده می باشد و می توان آنرا  در اندازه و شکل دلخواه به کار برد. اجرای این نوع متریال بسیار راحت و بی دردسر می باشد و امروزه محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

7 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات