طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

انواع صفحه روی کابینتی و تفاوت های آنها

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 9 دی 1397 در ساعت 10 : 54 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

همه ما میدانیم که یکی از مهمترین و اساسی ترین بخش های یک آشپزخانه صفحه و پوششی است که بر روی کابینت ها قرار میگیرد و در اصل سطح کار ما در آشپزخانه را تشکیل میدهند .امروزه در بازار برای سنگ های کابینتی طیف گسترده ای از متریال ها و طرح ها وجود دارد که میتوانید با توجه به ویژگی هرکدام از آنها نوع مورد نظر برای خود را انتخاب کنید .برای صفحات روی کابینتی حتما نیازی به استفاده از گرانترین سنگ ها نیست و باید سنگ و متریالی را انتخاب کنید که با دیگر اجزای دکوراسیون آشپزخانه و دکوراسیون منزل شما دارای هارمونی و همخوانی کامل باشد . حال ما در این مقاله از شرکت دکوراسیون داخلی هیرادانا به معرفی چند مورد از سنگ هایی که برای روی کابینت و صفحات کابینتی استفاده میشوند میپردازیم و معایب و مزایای هر یک از این متریال ها را بررسی میکنیم

  • سنگ گرانیت

این نوع از سنگ ها از لحاظ بصری و جلوه بیرونی زیبایی خاصی دارند و یکی از زیباترین سنگ های موجود و قابل استفاده برای صفحات کابینت بحساب می آیند . گرانیت ها دارای رنگ های متنوع و طیف رنگی و طرحی بالایی هستند که دست شما را برای انتخاب از میان این تنوع گسترده باز میگذارند و میتوانید با توجه به کانسپت و دکوراسیون داخلی و دکوراسیون آشپزخانه خود دست به انتخاب از میان انواع سنگ های گرانیت بزنید . از طرفی سنگ های گرانیت دارای مقاوت بالایی هستند و در مقابل حرارت هم ضریب حرارتی بالایی دارند که میتوانید به راحتی ظروف داغ را بر روی آنها قرار دهید . با توجه به ظاهر بسیار زیبا و مقامت عالی که این نوع از سنگ ها دارند نسبت به دیگر متریال ها و سنگ های مشابه خود دارای قیمت بالاتری هم هستند به همین دلیل باید در زمان انتخاب این نوع سنگ به میزان بودجه و هزینه ای که قرار است برای سنگ روی کابینتی صرف کنید دقت کنید .

  • سنگ کورین یا cps

این نوع از سنگ ها دارای جلوه و ظاهری کاملا صیقلی و درخشان هستند و سطحی صاف و کاملا بدون درز دارند . از ویژگی های بارز این نوع از سنگ ها میتوان به ضد آب و ضد خش بودن آنها اشاره کرد و در صورتی که شکستگی و یا صدمه ای به آنها برسد نیازی به تعویض کامل آنها نیست و میتوان به راحتی آنها را ترمیم و تعمیر کرد . این نوع از سنگها در مقابل حرارت هم دارای مقاوت بالایی هستند و میتوانید به راحتی ظروف داغ را بر روی آنها استفاده کنید از طرفی دارای قابلیت شکل پذیری و ابزار زنی بالایی هستند که به شما این امکان را میدهند که بتوانید از آنها در فرم ها و اشکال مختلف استفاده کنید . تمام این ویژگی ها در کنار ضد باکتری بودن این نوع از سنگ ها و قیمت به مراتب پایین تر آنها نسبت به سنگ گرانیت محبوبیت سنگ کورین را تضمین کرده است .

  • سنگ کوارتز

این نوع از سنگ ها خصوصیات مشابه زیادی با سنگ های کورین دارند از جمله ضد باکتری بودن و ضد خش بودن آنها و همچنین قابلیت فرم پذیری و ابزار زنی خوبی دارند که به طراحان اجازه طراحی و اجرای طیف گسترده ای از اشکال هندسی را میدهد . با این وجود این نوع از سنگ ها دارای معایبی هم هستند که میتوان از ترمیم ناپذیری و عدم تعمیر در صورت شکستگی نام برد که اگر به دلایلی این نوع از سنگ ها دچار شکستگی شوند باید به صورت کامل تعویض شوند . زیبایی این نوع از سنگ ها نسب به سنگ کورین بیشتر است و از جلوه بهتری برخوردار هستند . همچنین در مقابل حرارت مقاوت بالایی دارند که تنها در مقابل سنگ های کورین ضریب حرارتی پایین تری دارند. قیمت این نوع از سنگ ها نسبت به سنگ های کورین بالاتر است .

  • سنگ مرمر

سنگ های مرمر به دلیل استفاده بالای آنها در گذشته به نوعی یک سنگ سنتی و کلاسیک بحساب می آیند . و همواره طیف گسترده از طرفداران را به خود جلب میکند . به طور معمول از رنگ سفید سنگ های مرمر برای صفحات کابینت آشپزخانه استفاده میشود . خصوصیات و ویژگی های سنگ های مرمر نزدیک به سنگ های گرانیت است ولی نسبت به گرانیت درجه سختی پایین تری دارند و سریع تر خراش میبینند .

  • روکش لمینیت

این نوع از صفحات روی کابینت و روکش ها از لحاظ کیفیت در پایین ترین درجه قرار دارند . این روکش ها در مقابل حرارت بسیار آسیب پذیر هستند و به هیچ وجه نباید از قرار دادن وسایل و ظروف گرم و داغ بر روی آنها چشم پوشی کنید . با این وجود که قیمت این نوع از روکش ها بسیار پایین است ولی نباید از معایب آنها مانند مقاومت و کیفیت پایین در کنار خش پذیری بالا قافل بود .

موارد نام برده شده از محبوب ترین متریال ها برای صفحات روی کابینتی هستند که طیف گسترده ای از بازار را به خود اختصاص داده اند با این وجود متریال ها و سنگ ها و مصالح بازیافتی دیگری هم وجود دارد که میتوانید برای دکوراسیون آشپزخانه خود انتخاب کنید ولی پیشنهاد ما به شما مشاوره با گروه ها و شرکت بازسازی ساختمان و دکوراسیون داخلی مجرب و دارای تجربه ای است که آشنایی کاملی با متریال ها دارند و میتوانند بهترین نوع از صفحات کابینتی را با توجه به بودجه و کانسپت طراحی و دکوراسیون داخلی آشپزخانه تان به شما پیشنهاد کنند .

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات