طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

انواع سبک های دکوراسیون داخلی قسمت اول

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 22 خرداد 1400 در ساعت 10 : 41 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

سبک های دکوراسیون داخلی زیادی وجود دارند که بیشتر آنها چالش برانگیز می باشد و چیزی که باعث سردرگمی در انتخاب سبک ها می شود این است که اغلب افراد شناخت کافی در باره انواع سبک ها ندارند و در نتیجه نمی توانند سبک مورد نظر خود را به درستی انتخاب کنند از طرفی دیگر بسیاری از سبک ها در بعضی از طرح ها با هم مشترک می باشند و همین باعث می‌شود که تشخیص بین سبک های مختلف مقداری سخت باشد . از این رو شرکت دکوراسیون هیرادانا قصد دارد در این مقاله به طور کامل انواع سبک های محبوب و پرطرفدار را برای شما عزیزان معرفی نماید تا در این انتخاب به شما عزیزان کمک نماید .

 با ما همراه باشید؛

  1. سبک دکوراسیون داخلی بوهمین

    انواع سبک های دکوراسیون داخلی قسمت اول

این سبک به نام سبک دکوراسیون بوهو شناخته شده و در بازسازی ساختمان بسیار پر طرفدار است . سبک بوهو با الهام از نقوش و طرح های عشایری و کولی ها به وجود آمده است و پر از رنگ های پر حرارت و شلوغ همراه  با کاغذ دیواری و دیوارهای پر از تزیینات می باشد .

رنگ های پر کاربرد در این سبک شامل رنگ های قهوه ای ، قرمز و طلایی می باشد و اغلب سایه های رنگی دیگر  به رنگ روشن در تن های رنگ آبی و سرخابی گرم نیز استفاده می شود .

یک نکته قابل توجهی که در این سبک وجود دارد این است که سبک داخلی  boho هیچ قانونی ندارد !

می توان گفت این سبک تا حدودی درهم و نامرتب به نظر می‌رسد و با اینکه در ظاهر کلی شلوغ به نظر می آید اما با این حال خواستنی و راحت می باشد .

  • تمیز و نگهداری خانه به سبک دکوراسیون بوهمین:

همان طور که گفتیم این سبک قانون خاصی ندارد و بسته به این دارد که چه میزان آشفتگی سبک بوهو را برای چیدمان دکوراسیون فضای خود انتخاب کرده اید ، این سبک سبکی آسان و ساده برای تمیز کردن و مدیریت است شاید بعضی از پارچه ها و یا وسایل خاص بیشتر به مراقبت و تمیز کردن احتیاج داشته باشند اما ظاهر کلی این سبک نیاز به تمیز کاری و حساسیت زیاد ندارد بنابراین نیازی نیست که دائم در حال مرتب کردن و یا تمیز کردن آن باشید .

  • سبک بوهمین از لحاظ سازگار با کودک :

    انواع سبک های دکوراسیون داخلی قسمت اول

به علت اینکه گوشه ها و لبه های تیز در عناصر دکوراسیون بوهو وجود ندارد این سبک برای بچه ها بسیار مناسب و ایمن می باشد . بنابراین اگر شما در خانه خود کودک دارید این سبک مناسب شما می باشد ، بچه ها عاشق رنگ های شاد ، پرجنب و جوش و تند می باشند .

می توان گفت شلوغی این سبک چیزی است که در این سبک قدردان آن هستیم زیرا نیازی ندارد وسایل را مدام جا به جا کنیم .

  • دکوراسیون بوهمین مناسب چه افرادی می باشد؟

طراحی داخلی منزل به این سبک مناسب افرادی می باشد که علاقه مند به گرما و انرژی در فضای خانه می باشند و اهمیتی به شلوغ بودن نمیدهد  ، این افراد می توانند این سبک را از آن خود کنند و از این سبک لذت ببرند .

۲. دکوراسیون داخلی سبک کلاسیک :

انواع سبک های دکوراسیون داخلی قسمت اول

در حقیقت زیبایی طراحی قرن ۱۷ تا ۱۹ میلادی را سبک طراحی داخلی کلاسیک منعکس می سازد .

می‌توان گفت در طراحی داخلی به سبک کلاسیک لایه هایی از پیچیدگی ، آنتیک بودن و تقارن در سایه های رنگی روشن و رنگ های غنی را به نمایش می گذارد .

سبک دکوراسیون کلاسیک دارای گچبری ، کنده کاری و به طور کلی سبکی پر زرق و برق و خیره کننده می باشد و به همین علت یادآور زندگی سلطنتی است و  باعث ایجاد  فضایی فوق العاده لوکس و لاکچری می گردد .

  • نگهداری و تمیز کردن خانه به سبک کلاسیک

 این سبک به صورت منظم نیاز به مرتب کردن و تمیز کردن دارد زیرا عناصر و مبلمان این سبک دارای حکاکی هایی با خطوط منحنی و پیچیده می باشد .

 البته نوع پارچه ای برای مبلمان و صندلی انتخاب کرده‌اید نیز  تاثیرگذار می باشد و  شاید تمیز کردن برخی از  آنها ترفند و مهارت خاصی نیاز داشته باشد بنابراین در این سبک ممکن است به متخصص خدمات تمیزکاری احتیاج شود .

  • سبک دکوراسیون کلاسیک از لحاظ سازگاری با کودک

شاید ممکن باشد بچه ها از احساس سلطنتی که در این سبک برای فضای خانه به وجود می‌آید لذت ببرند ولی با این وجود این سبک  دارای جزئیات ظریف و پیچیده ای میباشد و  این سبک سبک دوستدار کودک نمی باشد .

  • دکوراسیون کلاسیک مناسب چه کسانی می باشد؟

    انواع سبک های دکوراسیون داخلی قسمت اول

اگر شما علاقه مند به ایجاد فضاهای باشکوه ، مجلل و لوکس می باشید این سبک  سبکی مناسب برای شما محسوب می شود .

به طور کلی این سبک غنی و با اصالت می باشد و اگر شما سبک زندگیتان جدی و با دیسیپلین هست سبک کلاسیک سبک مناسبی برای شما می باشد . 

 

8 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات