طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

انواع سبک طراحی آشپزخانه

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 18 آبان 1399 در ساعت 12 : 1 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اگر شما در حال بررسی بازسازی یا برنامه­ ریزی برای اجرای دکوراسیون آشپزخانه جدید هستید، شما باید ابتدا طیف گسترده­ای از سبک­های طراحی آشپزخانه را مرور کنید.

ایده ­های زیبا و کارآمد برای طراحی و چیدمان آشپزخانه از طرح­های کاملاً سنتی گرفته تا طرح­های کاملاً مدرن، مطمئناً سبکی متناسب با اهداف طراحی و عملکرد شما وجود دارد. با کمی تحقیق، مطمئناً به سبک طراحی آشپزخانه­ای خواهید رسید که با زیبایی کلی خانه شما سازگار است و سبک شخصی شما را منعکس می­کند.

 

یک روش مناسب برای فکر کردن در مورد سبک طراحی آشپزخانه، شروع از تقسیم بسیاری از سبک های موجود به دو دسته اصلی: سنتی یا مدرن/ معاصر است. هر یک از این دسته­ ها شامل بسیاری از زیرمجموعه ها و شاخه های فرعی است، اما با شناسایی اولین موردی که با سبک های شخصی شما بیشتر نزدیک است، باید به دنبال محدود کردن لیست سبک هایی هستید که باید انتخاب کنید.

کابینت مدرن

 به طور کلی ، سبک های سنتی طراحی آشپزخانه منعکس کننده یک دوره الهام تاریخی است و انواع مختلفی از جمله هنرها و صنایع دستی ،خارج شهر/ روستایی و دنیای قدیم / اروپایی را در بر می گیرند. طرح های سنتی آشپزخانه بیشتر به تزئینات و شکوفائی های تزئینی تمایل دارند، مانند کابینت آشپزخانه­ هایی با منبت کاری یا روکش های پیچیده ، سخت افزار و لوازم جانبی که از دوره های تاریخی مربوطه الهام گرفته شده اند. پالت های رنگی برای آشپزخانه های سنتی دارای رنگ های خنثی و روشن تر و همچنین رنگ های تاریخی یا دوره ای هستند که به احساس گرم و خوشایند کمک می کنند.

 آشپزخانه سبک سنتی

برعکس ، سبک های مدرن و مدرن طراحی داخلی منزل و آشپزخانه اغلب از مواد به روز و مدرن مانند فلز ، شیشه و چوب لاک الکل یا لمینت استفاده می کنند و طراحی آنها در مقایسه با نمونه های سنتی خود اغلب نسبتاً بدون تزئین ، براق و ساده است. سبک های کابینت زاویه دار ، سخت افزار ساده و سرراست و سطوح صاف و کارآمد در طراحی های مدرن آشپزخانه رایج است. علاوه بر این ، این سبک ها ممکن است از رنگهای پررنگ به عنوان فرصتی برای بیان کمی شخصیت سبک برخوردار باشند ، در حالی که طرح های سنتی بیشتر به سمت طرح های رنگی خاموش یا تاریخی گرایش دارند.

طرح های آشپزخانه قدیمی

برخی از سبک های طراحی آشپزخانه در برابر طبقه بندی به عنوان مدرن یا سنتی مقاومت می کنند. ممکن است شامل ارجاعاتی به نوستالژی یا دوره های تاریخی خاص گذشته نه چندان دور باشد. طرح های آشپزخانه قدیمی و یکپارچه ، دو دسته از این دسته های دور از دسترس هستند و ممکن است آنها از طرح های کلاسیک آشپزخانه دهه های 1920 و 1930 برای انعکاس یک فضای پرنعمت - یا سبک های پس از جنگ دهه های 1940 و 1950 برای یک چرخش یکپارچه سازی فضایی استفاده کنند. در مورد طراحی آشپزخانه

سبک طراحی منحصر به فرد دیگر آشپزخانه که از سنت های روستایی الهام گرفته شده است ، به طور کلی به عنوان طرح های روستایی یا کشوری طبقه بندی می شود. استفاده گسترده از چوبها و رنگهای طبیعی باعث بیرون آمدن فضای داخلی این طرحها می شود. تیرهای در معرض دید و دانه چوب از دیگر ویژگی های رایج در طراحی آشپزخانه کشور یا روستایی است.

سرانجام ، صاحبان خانه هایی که به سبک طراحی داخلی جهانی علاقه دارند ممکن است طراحی آشپزخانه ای را انتخاب کنند که منطقه خاصی از جهان را منعکس کند. سبک های آشپزخانه فرانسوی ، ایتالیایی یا توسکانی ، مدیترانه ای ، آسیایی و اسپانیایی طیف گسترده ای از انتخاب های منحصر به فرد طراحی را ارائه می دهند که همه آنها با سنت های فرهنگی و طراحی کشورهای مبدا خود تزریق شده است.

 

4 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات