طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

اقامتگاه ماجرا جزیره هرمز

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 22 آذر 1399 در ساعت 15 : 45 دقیقه | نظرات کاربران ( 8 )

معماران: معماران ZAV

مساحت: 10300 متر مربع

سال: 2020

عکاسان: تهمینه منزوی، سروش مجیدی، پیمان برخورداری، سمیه سعیدی

هرمز یک بندر تاریخی با شکوه در تنگه هرمز در خلیج فارس، جنوب ایران است که حمل و نقل نفت از خاورمیانه را کنترل می­کند. این جزیره دارای مناظر سورئال رنگارنگی است. حضور در هرمز مجموعه ای از توسعه­ های شهری توسط یک موسسه نیمه دولتی است که معماران  ZAV  را به منظور توانمند سازی جامعه محلی جزیره استخدام کرده است. مرحله دوم آن یک اقامتگاه فرهنگی چند منظوره به نام اقامتگاه ماجرا است که زندگی مردم محلی و بازدیدکنندگان را از نظر فرهنگی و اقتصادی به هم پیوند می­دهد و از طراحی نمای ساختمان  و طراحی داخلی بسیار زیبایی بر خوردار است .

اقامتگاه ماجرا

معماری این ظرفیت را دارد که در میانه زمین واسطه ای باشد که منافع گروه های مختلف، از دولت و سرمایه­ گذاران گرفته تا طبقات و گروه های مختلف مردم را جمع کند . ماجرا این کار را با گردهم آوردن صاحبان زمین از بندر همسایه بندرعباس انجام می دهد که هر ساله یک رویداد هنری زمینی در هرمز ، سرمایه گذاران از تهران پایتخت و مردم محلی هرمز را به عنوان شریک این پروژه برگزار می کنند .

اقامتگاه ماجرا

تحت فشار اقتصادی تحریم ها ، افزایش تولید ناخالص داخلی باعث ایجاد تغییرات اجتماعی می شود که در این پروژه با این موارد حاصل می شود: 1. ساخت اقتصادی، به سود مشتری . 2. اختصاص سهم بیشتری از بودجه به هزینه های نیروی کار به جای مواد گران قیمت وارداتی ، به نفع مردم محلی و توانمند سازی آنها با ارائه آموزش مهارت های ساختمانی . 3. یک سناریوی فضایی سازگار و ضد آینده که می تواند به نیاز پیش بینی نشده ، به سود مشتری و جزیره پاسخ دهد. 4- استفاده از مواد و منابع انسانی از ایران ، برای کاهش هزینه های بازسازی ساختمان و حمل و نقل و افزایش تولید ناخالص داخلی ، به نفع کل کشور .

حضور در هرمز یک روند مداوم با هدف ایجاد اعتماد بیش از اشیا معماری است ، به منظور تشویق به مشارکت مردم محلی و درج منافع آنها در هر گونه مداخله در این جزیره. این پروژه تعداد زیادی گنبد در مقیاس کوچک است که با تکنیک فوق خشتی نادر خلیلی ساخته شده است ، تکنیک ابتکاری و ساده با استفاده از خاک و شن و ماسه ضخیم. گنبدها سازه های آشنایی در منطقه هستند. مقیاس کوچک آنها ، آنها را با توانایی های ساختاری صنعتگران محلی و کارگران غیر ماهر ، که با پروژه های کوچکتر قبلی برای این پروژه آماده شده اند ، سازگار می کند. امروز آنها استادکارهای فوق العاده خشتی آموزش دیده اند ، گویی نادر خلیلی به طور تصاعدی ضرب می شود .

اقامتگاه ماجرا

بادگردگي زمین: تعداد بی نهایتي از ذرات رنگارنگ ، اعم از خاک ، شن ، سنگ ریزه یا سنگ ، روی هم انباشته شده و توپوگرافی رنگین کماني جزیره هرمز را تشکیل می دهند . در این پروژه فرشی با گره های دانه ­ای با الهام از ذرات سازنده اکوتون جزیره بافته شده است . کیسه های ماسه ای که ذرات فضایی (گنبدهای معروف) را ایجاد می کنند ­، با شن های لایروبی اسکله هرمز پر می شوند ، گویی که زمین متورم شده و فضایی برای اسکان ایجاد می کند .

شما میتوانید با مراجعه به بخش مقالات  سایت شرکت دکوراسیون داخلی هیرادانا مقالات منتشر شده  در خصوص دکوراسیون داخلی منزل ، دکوراسیون لوکس، بنا های معروف و ... را مطالعه بفرمایید و نطات خود را برای ما ارسال کنید .

7 / 10
از 5 کاربر
ارسال نظر
جهانی : پذیرش مسافر
8 0
وقت به خیر. هنوز شروع به کار نکرده اقامتگاه ماجرا؟
مدیریت : پاسخ
4 0
خیر به خاطر مسائل کورونا فعلا تعطیل هست
سولماز : شماره تماس اقامتگاه ماجرا
16 0
نظر شما چیست ؟
ماهی : راه ارتباطی
0 0
سلام چطور میشه با اقامتگاه تماس گرفت
مدیریت : پاسخ
1 0
سلام در حال حاضر بخاطر شرایط کورون تعطیل می باشد
میلاد : نادر خلیلی
0 0
بهتر بود اسم نادر خلیلی هم در مقالتون میاوردین
مدیریت : پاسخ
1 0
با عرض پوزش ازشون اطلاعاتی نداشتیم
حسین زاد : قیمت
0 0
قیمت های اقامت چطکر هست ؟
مدیریت : پاسخ
2 0
در حال حاضر مجموعه تعطیل است بخاطر شرایط کورونا
حقشناس : هزینه ساخت پروژه
0 0
بسیار عالی - هزینه این پروژه حدودا چقدر هست به نسبت خانه های معمولی ؟ ارزانتر؟ گرانتر؟
تینا : سئوال
0 0
اقامتگاه هنوز تعطیل هستش؟
مدیریت : پاسخ
1 0
بله متاسفانه
حنانه : ببخشید اقامتگاه کی باز میشه؟
1 0
نظر شما چیست ؟
مدیریت : پاسخ
0 0
احتمالا بعد از ایام کورونا
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات