طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

اصول طراحی ویلای دوبلکس

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 3 بهمن 1402 در ساعت 11 : 27 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اصول طراحی ویلای دوبلکس

برای ساخت و طراحی ویلای دوبلکس بهترین مکان قسمت شمالی زمین است و نمای ویلای دوبلکس شما و طراحی ویلا نیز بهتر و زیبا ترخواهد شد.

به این نکته توجه داشته باشید که همیشه زیبایی در سادگی است. بنابراین سعی کنید طراحی داخلی و چیدمان ویلا را شلوغ نکنید. زیرا به مرور زمان فضا برای شما کسل کننده و خسته کننده خواهد شد. از وسایل و لوازم کاربردی در فضا استفاده کنید.

طراحی ویلا دوبلکس

معمولاً طراحی ویلای دوبلکس به شکلی است که ساختمان بالاتر از سطح زمین می باشد. بنابراین حداکثر بهره را از نور خورشید می توان گرفت.

طراحی ویلای دوبلکس اگر به درستی صورت گیرد، می‌تواند چشم انداز زیبایی را از فضای اطراف ویلا به ارمغان بیاورد.

طراحی ویلا دوبلکس

سبک طراحی ویلای دوبلکس

برای انواع سبک ها طراحی ویلای دوبلکس کاربرد دارد. اما دو سبک کلاسیک و سبک مدرن بیشتر مورد توجه افراد قرار گرفته است.

معمولاً افراد بر این باورند که برای اجرا و طراحی ویلای دوبلکس باید زمین متراژ زیادی داشته باشد. اما برای زمین هایی با متراژ کم نیز قابل اجرا می باشد. فضای بیشتری را به محوطه در زمین های کوچک برای ویلا به سبک دوبلکس باید اختصاص داد.

چندین نکته مهم در طراحی ویلا دوبلکس

در طراحی ویلا دوبلکس باید توجه ویژه‌ای به عملکرد گرایی و فرم گرایی داشت. به شکلی که در طراحی محیط های خصوصی و عمومی به درستی انجام شود.

در فرم گرایی با لحاظ کردن شرایط مالی کارفرما، اقلیم منطقه، ابعاد سایت پلان و توپوگرافی را باید حتما در نظر گرفت.

یک لابی برای تفکیک فضاها اکثراً در طراحی ویلای دوبلکس باید در نظر گرفت و معمولا لابی در دکوراسیون کلاسیک بسیار زیبا و مجلل طراحی می‌شود.

فضای به عنوان وید (void) علاوه بر لابی در طراحی ویلای دوبلکس می تواند وجود داشته باشد.

در اصل وید یک فضای خالی در میانه ساختمان است که امکان دید را بین طبقه پایین را با طبقه بالا ممکن می کند 

اما نکته مهم اینجاست که این فضا بسیار حرفه ای می باشد و اگر به خوبی صورت نگیرد تاثیر منفی خواهد داش ، بنابراین در طراحی این فضا باید توجه بیشتری داشته باشید.

راه پله در ویلای دوبلکس

طراحی ویلا دوبلکس

یکی از نکات مهم در طراحی ویلای دوبلکس و پلان ویلایی دوبلکس راه پله می باشد.

راه پله ها به شکل های گوناگونی می تواند طراحی شود. راه پله ای که برای طراحی داخلی مدرن ویلای دوبلکس در نظر گرفته می شود بدون زرق و برق و ساده انجام می شود.

طراحی ویلا دوبلکس

ولی در طراحی داخلی کلاسیک راه پله های ویلای دوبلکس مجلل و پر زرق و برق طراحی می شود. فرم راه پله می تواند به شکل سه طرفه  گرد و نیم دایره طراحی شود.

راه پله های گرد در ویلای های دوبلکس فضای زیادی را اشغال می کنند اما بسیار پر طرفدار هستند.

در ویلاهای کوچک پله های گرد مناسب نمی باشند. برای ساخت پله متریالی که استفاده می شود در طراحی ویلای دوبلکس باید مشخص شود.

طراحی ویلای دوبلکس

راه پله می‌تواند از جنس هایی مانند فلز، سنگ، چوب و شیشه باشد. بیشتر در سبک مدرن از شیشه برای کف پله ها در طراحی ویلای دوبلکس بکار می برند ولی چندان پرطرفدار نیست.

ارتفاع سقف در طراحی ویلای دوبلکس

طراحی ویلای دوبلکس

چیزی که می تواند همه چیز را تحت‌الشعاع قرار دهد ارتفاع سقف در نظر گرفته شده برای ویلای دوبلکس است. ایجاد یک سقف در ارتفاع کم و نامناسب می تواند باعث تلف شدن زیبایی طراحی داخلی ویلا شود و در جریان این عمل طراحی داخلی ارزش خود را از دست بدهد و همچنین طراحی داخلی یک ویلا با ارتفاع سقف مناسب می تواند بسیار ایده آل و فوق العاده به نظر بیاید.

طراحی ویلا دوبلکس

استخر در ویلای دوبلکس

طراحی استخر در یک ویلای دوبلکس می‌تواند به عنوان یک ویژگی شگفت‌انگیز و افزودنی زیبا به فضای خارجی ویلا عمل کند. در زیر تعدادی نکته را برای طراحی استخر در ویلای دوبلکس ذکر می‌کنم:

انتخاب مکان: انتخاب مکان مناسب برای استخر بسیار مهم است. نیاز است که مکان مورد نظر دارای مساحت کافی، بهترین نورروزی و دسترسی مناسب به سایر قسمت‌های ویلا باشد. همچنین، باید از جنبه‌های قانونی و محدودیت‌های ساخت و ساز در نظر گرفت.

ابعاد استخر: بر اساس مساحت موجود و نیازهای خود، ابعاد استخر را تعیین کنید. طول و عرض استخر باید مناسب برای فضایی آرامش بخش و استفاده راحت باشد. همچنین، عمق استخر را هم بر اساس نیازها و استفاده مورد نظر تعیین کنید.

انتخاب سبک و طرح: انتخاب سبک و طرح استخر می‌تواند بسته به سلیقه شما و استایل کلی ویلا صورت گیرد. می‌توانید از استخرهای مدرن و ساده یا استخرهای کلاسیک و لوکس استفاده کنید. همچنین، انتخاب مناسبی از مواد ساخت و تزئینات مانند کاشی‌ها، سنگ‌ها و نورپردازی را در نظر بگیرید.

نظر به امکانات: در طراحی استخر، به امکانات و تجهیزات مرتبط نیز توجه کنید. مثلاً، می‌توانید سیستم گرمایشی و سرمایشی برای استخر، سیستم تصفیه آب، سیستم روشنایی و نورپردازی مناسب، سیستم صوتی و سایر تجهیزات را در نظر بگیرید.

پوشش استخر: نوع پوشش استخر نیز اهمیت دارد. می‌توانید از کاشی‌های مقاوم در برابر آب و شنا استفاده کنید. همچنین، در نظر داشته باشید که پوشش استخر باید ضد لغزش باشد و ایمنی کاربران را تامین کند.

طراحی ویلا دوبلکس

بسیاری از کارفرمایان از پلان ویلایی دوبلکس با استخر استقبال می کنند.

اگر در طراحی ویلای دوبلکس استخر طراحی شود باید  استخر به شکلی قرار گیرد که به راحتی بتوان آن را در محوطه ویلا دید.

طراحی ویلا دوبلکس

می‌توانید با طراحی یک بالکن بزرگ و زیبا در طبقه دوم، دید مناسب و خوب را نسبت به فضای سبز محوطه و  استخر داشته باشید.

 جهت طراحی ویلای خود با هیرادانا در ارتباط باشید.

6 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات