طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

استفاده از کابینت های مات و یا براق

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 29 دی 1397 در ساعت 12 : 7 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اگر به فکر تغییر دکوراسیون آشپزخانه و یا بازسازی آشپزخانه خود هستید حتما به این موضوع برخورد کرده اید که چه نوعی از کابینت ها برای آشپزخانه شما مفید هستند . و یا به طور کلی از کابینت های مات استفاده کنید و یا کابینت های براق ؟

انتخاب متریال و روکش مناسب برای آشپزخانه ها و دکوراسیون آشپزخانه از اهمیت بالایی برخوردار است . و تاثیر بسزایی در جلوه و زیبایی آشپزخانه و کاربردی بودن آن دارد . به همین دلیل باید با تمام وسواس و دقت تمام دست به انتخاب نوع متریال مناسب برای کابینت های آشپزخانه خود بزنید . هر یک از این دو نوع کلی روکش ها یعنی کابینت های مات و براق مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند به همین دلیل با قاطعیت نمیتوان گفت که کدام یک از این دو نوع روکش بهتر است و شما باید با توجه به ویژگی های آشپزخانه خود دست به انتخاب بزنید .

کابینت های براق و یا هایگلاس

کابینت های هایگلاس جلوه و ظاهری براق دارند و سیمایی پرزرق  و برق و مدرن به آشپزخانه شما میبخشند . این نوع کابینت ها دارای رنگ بندی ، ابعاد مختلف در بازار موجود است . شما میتوانید با توجه به سلیقه خود و دکوراسیون آشپزخانه خود انتخاب کنید . ویژگی اصلی این نوع از کابینت ها رفلکت نوری آنها و بازتاب نوری آنها است که جذابیت این نوع از کابینت را بیشتر میکند . به دلیل بازتاب نوری کابینت های هایگلاس فضای آشپزخانه شما را روشن تر میکند و باعث میشود که فضای آشپزخانه شما بزرگتر دیده شود . به همین دلیل این نوع از کابینت ها برای فضاهای کوچک بسیار مناسب است .

کابینت های براق اگر دارای رنگ روشن باشند بازتاب نوری آنها بیشتر میشود و فضا را روشن تر میکند . رنگ های تیره این نوع از کابینت ها فضایی شیک و مدرن را به آشپزخانه شما میبخشند ولی یکی از معایب این نوع از کابینت ها این است که خط و خش و کثیفی را به دلیل ظاهر براق به راحتی نشان میدهند . به همین دلیل اگر وسواس تمیزی در آشپزخانه خود دارید باید به این موضوع دقت کنید . با این وجود که کثیفی به راحتی و با یک پارچه نم دار از روی این کابینت ها پاک میشوند اگر بچه کوچک در خانه دارید به این دلیل که این نوع کابینت ها اثر انگشت را هم نشان میدهند شاید انتخاب مناسبی برای شما نباشند .

کابینت های مات

کابینت های مات هم از محبوبیت خوبی در بازار و صنعت دکوراسیون آشپزخانه و بازسازی آشپزخانه برخوردار هستند .همچنین این نوع از کابینت ها برخلاف کابینت های براق بازتاب نوری ندارند و تنها نور را جذب میکنند و اشپزخانه شما را بزرگتر نشان نمیدهند ولی این امر باعث نمیشود که آشپزخانه شما تاریک شود و یا کوچکتر دیده شود . اگر از رنگ های روشن کابینت های مات استفاده کنید که تا حدی هم در جلوه و بزرگنمایی آشپزخانه شما کمک میکند .

این نوع از کابینت ها دارای شکوه و جلوه ای خاص و کلاسیک هستند . همچنین به دلیل اینکه بازتاب نوری ندارند بر خلاف کابینت های براق از تمامی زاویه ها و جهات به یک شکل دیده میشوندو جلوه ای ثابت و زیبا دارند .از دیگر مزیت های این نوع از کابینت ها در مقابل کابینت های براق عدم نمایش کثیفی و بر روی سطح خود هستند به همین دلیل نگهداری و تمیزکردن آنها کار آسان تری نسبت به کابینت های هایگلاس میباشد . اگر وقت زیادی را در آشپزخانه خود سپری میکنید و یا دارای فرزندان خردسال هستید این نوع روکش از کابینت ها یعنی روکش های مات میتواند گزینه ای مناسب و درخور دکوراسیون و بازسازی ساختمان شما باشد . همچنین این نوع از کابینت ها دارای مقاومت و دوام بالاتری نسبت به کابینت های هایگلاس هستند .

انتخاب نهایی کابینت

با توجه به توضیخات مختصری که در باب این دو نوع کلی از روکش های کابینت های آشپزخانه داده شده . یکی دیگر از مسائلی باقیمانده هزینه و قیمت این دو نوع از روکش ها است ، کابینت های هایگلاس نسبت به کابینت های مات از قیمت بالاتری برخوردار هستند . که البته باید ذکر کنیم که در هر دو نوع این کابینت ها برند ها و کشورهای تولید کننده مختلفی وجود دارد که هرکدام کیفیت و قیمت های متفاوتی دارند . به همین دلیل مشاوره با یک شرکت بازسازی ساختمان و دکوراسیون آشپزخانه برای انتخاب متریال مناسب برای آشپزخانه خانه تان تصمیم گیری را برای شما آسان تر میکند و به طور حتم انتخابی حرفه ای تر و مناسب تری خواهید داشت .

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات