طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی قسمت دوم

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 29 فروردین 1400 در ساعت 11 : 59 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در این مقاله از گروه معماری هیرادانا به ادامه ی بررسی کاربرد چوب در دکوراسیون داخلی و ویژگی های آن می پردازیم .

  • صرفه جویی در انرژی

    استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی قسمت دوم

به علت اینکه مقاومت گرمایی چوب بسیار زیاد است خانه‌ای که با چوب طبیعی ساخته شده نسبت به خانه‌ای که با سازه فولادی ساخته شده است انرژی و گرمای کمتری را به هدر می دهد .

استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی قسمت دوم

می‌توان گفت با توجه به هدایت گرمایی پایین چوب ، عایق کاری خانه با چوب باعث می شود که عملکرد دیواره ها بالا رفته و کنترل انرژی در فصل های مختلف ایجاد شود به طوری که در فصل سرما انرژی کمتری برای گرم کردن خانه نیاز می باشد و علاوه بر این دو برابر بودن ضریب حرارتی چوب نسبت به آلومینیوم باعث می شود تا گرمای بیشتری را قبل از بالا رفتن دمای خانه به خود بتواند جذب کند .

  • منبع تجدید پذیر

صرفه جویی در انرژی امروزه بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد زیرا افراد به دنبال استفاده درست از منابع محدود می باشند و باید در ساخت خانه و … به صرفه جویی در انرژی یا استفاده از انرژی های تجدید پذیر توجه زیادی داشته باشیم .

یکی از منابع تجدیدپذیر چوب می باشد چون جنگل مجدداً رشد می‌کند و طیف زیادی از مزایای دیگر مثل ذخیره سازی کربن بیشتر ، زیستگاه جنگلی و تولید اکسیژن را به دنبال دارد.

  • سازگار با محیط زیست

درختان وقتی رشد می کنند دی اکسید کربن را جذب کرده و از طریق فتوسنتز ، کربن را در لایه های داخلی جذب می کند و بعد اکسیژن آزاد می کند به همین دلیل هنگامی که به صورت پایدار درختان برداشته می‌شود و به محصولات چوبی تبدیل  می شوند در تمام طول عمر آن کربن جذب شده را در لایه های داخلی باقی میگذارند به طوری که حدود ۵۰ درصد از وزن چوب خشک کربن می باشد .

چوب  به علت داشتن این ویژگی منحصر به فرد نیمی از انرژی مورد استفاده برای تولیدات محصولات چوبی را از خود چوب در قالب خاک اره ، پوسته ، کاغذهای تولیدی تامین می کند.

به همین دلیل هیچ زباله ای در کارخانه‌های چوب بری یا ساخت اساسی مبلمان باقی نمی ماند و به منبع انرژی بسیاری از محصولات چوبی تبدیل می‌شود .

  • قابلیت پرداخت سطحی و  رنگ پذیری

چوب هم می‌تواند تاثیرات آرامبخش روی حواس شما ایجاد کند و هم می تواند مثل سنگ مرمر براق و صیقلی نیز باشد ۰البته تکنیک های زیادی برای پرداخت،رنگ آمیزی چوب،و صاف کردن وجود دارد ۰

چوب در طراحی داخلی در هر فضایی که قرار گیرد باعث ایجاد آرامش و حس صمیمیت در فضا میگردد.

در حالی که چوب در حالت طبیعی خود بسیار زیبا و خاص می باشد ( از این فرم اغلب در طراحی داخلی کلاسیک یا روستیک استفاده می شود ) می توان با استفاده از لعاب و رزین های صنعتی سطوح زیبا و زرق و برق دار و بسیار خاصی روی چوب به وجود آورد که الیاف و رگه های نامنظم و طبیعی آن را به وضوح نشان دهد .

  • ایمن ، محکم و بادوام

استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی قسمت دوم

بپیشرفت های بسیار در حوزه تولید متریال های نوین یکی از دلایلی است که همواره از چوب سنتی به میزان زیادی در معماری ، طراحی نما و طراحی دکوراسیون داخلی استفاده می‌شود .

یکی از ویژگی های چوب دوام بالا و وزن و ایمنی بالای آن می باشد .

ویژگی خمشی چوب باعث شده است که خانه های چوبی انعطاف پذیری مناسب‌تری نسبت به خانه های آجری داشته باشند و با کمترین جابجایی شکسته نشوند .

به علت اینکه دوام بالای چوب می ‌توان از آن هم برای خانه ها و هم ساختمانهای تجاری استفاده کرد و اگر به درستی از آن مراقبت کنید می تواند صدها سال دوام داشته باشد و مواد نگهدارنده مدرن چوب دوام طبیعی آن را افزایش می دهد .

  • متریال زیبا و طبیعی

چوب نیز از لحاظ بصری بسیار جذاب بوده  وباعث می شود یک حس و حال طبیعی به وجود بیاید و مانند اثر انگشت دارای زیبایی طبیعی و منحصر به فردی می‌باشد که به هیچ عنوان قابل تکرار نیست .

استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی قسمت دوم

چوب ، با استفاده از نقوش ، الیاف و بافت های متنوع در طرح و سبک های مختلف طراحی می شوند تا  برای هر سبکی از معماری و  طراحی داخلی مناسب باشد .

  •  آکوستیک صدا

    استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی قسمت دوم

چوب یک ماده  صددرصد عایق به شمار نمی رود و صداهای منتشر شده را به صورت ملایم جذب میکند و بعد صدا را منعکس می کند و این کار باعث می شود که از پیچیدن صدا جلوگیری شود و همچنین  باعث میشود که اختلاف طول موج ها را در آن محل تعدیل کند .

و به همین علت باعث شده که از آن در دیواره های آکوستیک Acoustic ))

سالن های کنسرت و عایق صوتی بین اتاق ها استفاده شود .

7 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات