طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

استفاده از رنگ بژ در طراحی داخلی

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 5 بهمن 1399 در ساعت 11 : 5 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

استفاده از پالت رنگی مناسب در چیدمان و دکوراسیون لوکس منزل بسیار حائز اهمیت است .

 رنگ بژ مابین قهوه ای روشن و کرم است به دلیل اینکه این  رنگ  رنگی آرام و خنثی است انتخاب مطمئن در طراحی داخلی محسوب می شود اما معمولاً این رنگ به عنوان رنگی ساده و خسته کننده شناخته شده و درحق این رنگ اجحاف شده است اما برخلاف تصور مردم معماران و طراحان داخلی می دانند که این رنگ با تمام رنگها هماهنگی زیبا یی ایجاد می کند به همین خاطر در طراحی های خود از این رنگ بهره می گیرند اگر شما از علاقه مندانه استفاده از رنگ بژ در دکوراسیون داخلی هستید با ما همراه شوید  تا با روش های استفاده از این رنگ آشنا شوید این رنگ ، رنگی بسیار هماهنگ می باشد به همین خاطر می توان در تمام فضا ها به عنوان رنگی اصلی یا رنگ پس زمینه مورد استفاده قرار گیرد دلیل کاربرد فراوان این رنگ در خانه ،دفاتر کاری و غیره به همین ویژگی این رنگ باز می گردد اتاق نشیمن یکی از مکان هایی می باشد که طراحان حرفه ای  آن از این رنگ استفاده زیادی می‌کنند زیرا این مکان بخشی از منزل می باشد که در آن تمام اعضای خانواده دور هم جمع میشوند در محیط زندگی بیشترین کاربرد را به خود اختصاص می‌دهد.

رنگ بژ

رنگ بژ از لحاظ  بصری نیز باعث بزرگتر دیده شدن آن مکان می گردد و برای اتاق های نشیمن کوچک این ویژگی راه ‌حلی کاربردی محسوب می ‌شود. این رنگ باعث ایجاد حس آرامش و راحتی نیز می گردد و به همین خاطر برای اتاق خواب نیز رنگی مناسب  به شمار می رود.

ترکیب رنگ بژ با دیگر رنگ ها

 رنگ بژ

 رنگ بژ در ترکیب با عناصر طبیعی مثل پارچه های پشمی ،چوب و کتان هماهنگی زیبا برقرار می‌کند در مورد هماهنگی این رنگ با سایر رنگ ها می توان گفت که رنگ بژ به خاطر اینکه رنگی خنثی می باشد تقریباً با همه  رنگ ها هماهنگ شده است و این خاصیت رنگ بژ باعث می‌شود تا در بازسازی ساختمان برای ایجاد تصویر مورد نظر مان فرصتی مناسب ایجاد کند .

 

یکی از نزدیکترین رنگ ها به این رنگ وانیلی، شکلاتی ورنگ کاراملی ،رنگ شیری ، رنگ نباتی دارچینی و قهوه‌ای است رنگ های دیگری که با رنگ بژ همخوانی دارد مانند آبی روشن سبز زمردی و فیروزه ای و  زرد کم رنگ ، سبز پاستلی هستند این رنگ دارای تنالیته های روشن و تیره می باشد.

 رنگ بژ

به همین خاطر با رنگ‌های مختلفی می ‌توان ترکیب کرد مانند رنگ قهوه ای بژ تیره وسیاه هماهنگی دارد و بژ روشن به خصوص با رنگ سفید ترکیب خوبی ایجاد می شود سرانجام استفاده از این ترکیب رنگی زیبا فرح بخش در فضا ایجاد میشود  جدا از رنگ های ملایم  می‌توان این رنگ را در طراحی داخلی خانه  با رنگ‌های درخشان هم ترکیب کرد. این رنگ در ترکیب با اکسسوارهای  فلزی ای مثل نقره و طلا و برنز ظاهر زیباتری می‌یابد. مصالحی که با رنگ بژ ترکیب خوبی ایجاد می شود چوب است ترکیب چوبهای روشن و تیره با این رنگ فضایی طبیعی ایجاد می کند سرانجام  ترکیب رنگ بژ با رنگ های مختلف حتی در کوچکترین فضاها نیز ز مکانی راحت ایجاد می کند در اتاق نشیمن برای ایجاد فضایی با طراحی داخلی مدرن می توانید رنگ بژ را با چوب ترکیب کنید و آن را با سیستم روشنایی ملایم کامل کرد . نصب  قاب عکس ها و تابلوهای متعدد روی یک دیوار به رنگ بژ ظاهری مدرن به فضا می بخشد استفاده از این رنگ با نقش و طرح باعث می شود تا طرح ها، برجستگی بیشتری پیدا کند استفاده از رنگ بژ به خاطر خنثی بودن این رنگ فضا دلباز تر و روشن تر دیده شود اگر نمی‌خواهید تنها با استفاده از رنگ بژ فضایی یک دست ایجاد کنید می توان عنصر تاثیرگذار و قابل توجه ای مثل  یک مبل را در رنگ های تیره در کنار رنگ بژ به کار ببرید. همچنین شما عزیزان میتوانید برای آشنایی بیشتر با انواع پالت های رنگی در دکوراسیون داخلی و ترکیب آنها با هم دیگر مقالات ما در سایت شرکت دکوراسیون داخلی  هیرادانا را مطالعه نمایید که ما سعی کردیم علاوه بر موضوعات تخصصی دکوراسیون داخلی و بازسازی ساختمان اطلاعات کاملی را هم در باب سبک های طراحی داخلی ، انواع ترکیب و پالت های رنگی در محیط های مختلف مسکونی ، اداری و دیگر کاربری ها و همچنین هم نگاهی داشته باشیم بر آثار فاخر طراحی معماری ، بلاخص طراحی داخلی داشته باشیم .

 

 

 

8 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات