طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

استفاده از رنگهای تیره در دکوراسیون داخلی

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 24 آذر 1399 در ساعت 16 : 30 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

 در سالهای اخیر علاوه بر نقش های هندسی و طرح های گلدار، خطوط و طرح چوب ، رنگ ها هم به عنصر اصلی در طراحی  داخلی منزل تبدیل شده است به خصوص طیف های رنگی تیره که به اندازه ی چشمگیری  مورد توجه قرار گرفته اند .

 اما چطور میتوانیم از رنگ های تیره در دکوراسیون استفاده کنیم؟

بازگشت به طبیعت و توجه  به آن در سال های گذشته خود را در طراحی نشان داده است، به همین خاطر است که در رنگ هایی مثل : سبز جنگلی  یا رنگ  آبى اقیانوسی  و خاکستری طوفانی و ...  به محبوب ترین رنگ ها در دکوراسیون داخلی تبدیل شده اند .

به طور کلی میتوانید تمام رنگ ها رابا هر سبکی که می خواهید هماهنگ کنید ، اما باید این را مد نظر داشته باشید که بعضی از رنگ ها در سبک های خاص الویت بیشتری دارند .  رنگ هایی مثل طوسی تیره و سیاه وقتی که با مصالح طبیعی مانند چوب ترکیب شود ، بر عکس آنچه که تصور میکنید برای شما فضایی دلباز را به نمایش میگذارد ، ولی باز هم بایستی به خوبی برنامه ریزی کنید که چه چیزی را چطور به کار ببرید . به همین دلیل اجازه بدهید تا اندازه نوری که وارد خانه میشود راهنمای شما شود به عنوان مثال در اتاق های روشن رنگ سفید و طوسی تیره ترکیب کنید و همچنین در اتاق هایی که کم نور تر است  رنگ کرم رادر کنار طوسی به کار ببرید .

رنگ هایی مثل طوسی تیره که به سیاه نزدیک است را در کنار رنگ های طبیعی به کار ببرید و دکوراسیون لوکس و جلوه ای شیک در فضا ایجاد کنید ، اگر یک دیوار را با چنین رنگی رنگ کردید یادتان باشد که حتما در مقابل آن از مبلمان بزرگ و از رنگ های روشن استفاده کنید .  

طوسی تیره در دکوراسیون داخلی

البته میتوانید از رنگ طوسی تیره که با ترکیب نور خورشید کنتراسی بسیار فوق العاده ایجاد  میشود ، در پارچه های طبیعی مثل کتان و پنبه  استفاده کنید . رنگ طوسی تیره برای آن دسته از کسانی که به طراحی های مونوکروم علاقه دارند نیز رنگی محبوب مناسب می باشد .

 وقتی که این رنگ با سطوح درخشانی مانند: سطوح لاک الکل و مسی ، نقره ای و سطوح فلزی به کار رود با کنتراستی که ایجاد میشود فضایی زیبا و طراحی داخلی مدرن رابه وجود می آورد، اگر مبلمان اصلی شما به رنگ طوسی تیره است ، اکسسوار ها را در رنگ های روشن مثل سفید و یا چوب روشن انتخاب کنید تا یک تعادل رنگی در فضا به وجود آید . 

رنگ طوسی را برای استفاده در اتاق خواب نیز رنگ ایده آلی به شمار می رود. ترکیب رنگهایی مثل سفید، سبز، زرد و صورتی رامی توان با رنگ طوسی در طراحی داخلی  اتاق خواب استفاده کنید و ظاهری ملایم به آن بخشید .

 همچنین ترکیب طوسی با سطوح طلایی در سرویس بهداشتی به یکی از ترند های سبک کلاسیک در سالهای گذشته تبدیل شده است .

 بر خلاف چیزی که تصور می شود رنگ طوسی می تواند یک رنگ زمینه بسیار فوق العاده باشد که باعث شود مبلمان در آن فضا تاثیر زیادی داشته باشد با ترکیب رنگ هایی مثل: صورتی و سبز و یا زرد و لاجوردی می توانید به این رنگ  تحرک بیشتری بدهید .

کاناپه بزرگی که در روبروی یک دیوار تیره قرار گیرد می تواند به یک نقطه مرکزی بسیار زیبا تبدیل بشود. ولی اگر از مبلمان طوسی تیره استفاده میکنید آنرا با کفپوشی به رنگ کرم یا بژ ترکیب کنید .    

    رنگ سبز تیره در دکوراسیون داخلی                   

طیف های رنگ سبز با تنوعی که دارند میتوانند به فضا عمق بیشتری بدهند ، ولی در سال‌های گذشته  تنالیته های تیره طرفداران بیشتری پیدا کرده‌اند . برای اینکه به رنگ سبز جذابیت بیشتری بدهید میتوانید آنرا با رنگ هایی مانند : خاکی یا زرد ترکیب کنید . از آنجایی که رنگ سبز دارای ویژگی تازه کنندگی نیز است ، می‌توانید از آن در فضاهایی مثل اتاق نشیمن یا سالن و راهروها و اتاق کار استفاده کنید و مکانی آرامش بخش و دلنشین را به وجود آورید .

برای اینکه دکوراسیونی فراتر از عادت ها به نمایش بگذارید می‌توانید رنگی مانند : سبز تیره را با اشیا طلایی و کریستالی و فلزی ترکیب کنید . ویژگی دیگر رنگ سبز این است که به دلیل اینکه از طبیعت الهام گرفته وآرامش بخش است فضای بیرونی را به داخل خانه دعوت میکند به همین خاطر بهتر است که در مصالح و سطوحی که درکنار آن  استفاده می شود از طبیعت الهام بگیرید .

  رنگ زیبای آبی از آرامش بخش ترین رنگ ها در طراحی دکوراسیون داخلی  به شمار می رود که نظر متخصصان طیف های تیره را به خود جلب کرده است . رنگ آبی به خاطر ‌ایجاد حس آرامش معمولاً در فضاهایی مثل سرویس بهداشتی و اتاق خواب مورد استفاده قرار می گیرد،اگر می خواهید کمی تحرک به آن ببخشید آن را با رنگ هایی مثل بنفش یا صورتی ترکیب کنید همچنین رنگ آبی تیره در ترکیب با طلایی نیز هارمونی بسیار زیبا و شیک ایجاد می کند. البته نباید تاثیر قابل توجهی که این رنگ در ترکیب با  رنگ‌های سبز و سفید  ایجاد می‌کند را فراموش کرد .

رنگ آبی در دکوراسیون

البته رنگ آبی وقتی که با نور روز و رنگ سفید ترکیب شود، برخلاف تصورات موجود فضایی دلباز و روشن و زیبارا ایجاد می کند. اگر آشپزخانه شما نور کافی دارد شما می توانید برای درب کابینت ها از ترکیب رنگ سفید، طوسی و یا آبی استفاده کنید .

 اگر در اتاق نشیمن میخواهید از رنگ های تیره استفاده کنید می‌توانید آن را با رنگ های صورتی یا سبز یا بنفش ترکیب کنید و فضایی گرم به آن مکان بدهید .

  اکسسوار های برنجی و طلایی،  بنفش و زردنیز  بهترین انتخاب برای ترکیب با آبی تیره نیز می باشد .

3 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات