طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

اجرای دکوراسیون چوبی

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 22 آبان 1398 در ساعت 15 : 4 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

چوب یکی از مصالحی است که از گذشته به طور طبیعی در اختیار انسان ها قرار گرفته است . از زمان انسان های اولیه که از این چوب برای ساخت سر پناه و ابزار از آن استفاده میکرد و به راحتی در طبیعت به آن دسترسی داشت تا به امروز که این متریال با ارزش توانسته است در بسیاری از فضاها و در بازسازی ساختمان و طراحی دکوراسیون داخلی منزل  در انواع گوناگون استفاده شود . این ماده ارزشمند میتواند هم برای سطوح داخلی و خارجی خانه به کار رود و هم برای ساخت و طراحی انواع مبلمان ها و عناصر در طراحی دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار بگیرد .

امروز در شرکت معماری و بازسازی ساختمان هیرادانا میخواهیم با موارد استفاده این متریال با ارزش در بازسازی منزل و دکوراسیون لوکس خانه ها بیشتر آشنا شویم .

دکوراسیون چوبی دیوار ها و سقف

با استفاده از پنل های چوبی میتوان فضاهای خانه ها را جذاب تر کرد . این پنل ها که به نسبت مصالح دیگر هزینه های کمتری دارند کاربرد های مختلفی در فضای دیوار و سقف منازل دارند . حتما لازم نیست تمام دیوارها با چوب پوشش داده شوند بلکه میتوان قسمت هایی از بازسازی منزل را با آنها تزیین کرد . به طور مثال استفاده از این پنل های چوبی برای اتاق خواب ها بسیار مناسب است . از دیگر فضاهایی که میتوان از چوب برای آن استفاده کرد در راه پله ها یا دیوار های ورودی خانه است یا برای برجسته کردن سطوحی در خانه میتوان از آن استفاده کرد مانند استفاده از چوب برای دیوار پشت تلویزیون .

در سقف نیز به همین صورت است ، مجری دکوراسیون داخلی میتواند این پنل ها را به راحتی در سقف تعبیه کند و جلوه ای زیبا به کل فضای خانه بدهد . چوب متریالی است که میتوان از آن در تمام سطوح به طور مناسب و ممتازی استفاده کرد و محدودیتی برای استفاده از آن وجود ندارد .

کفپوش های چوبی

پارکت یکی از موارد استفاده از چوب در فضای خانه است که بسیار نیز پرطرفدار است و گرما و زیبایی را برای خانه به وجود می آورد . این پارکت ها مزایای بسیاری دارند مانند این که عایق سرما و گرما هستند و فضای خانه را گرم میکنند . هم چنین عایق صدا نیز هستند . اما معایبی نیز دارد که به رطوبت حساس است و برای این که از این کار جلوگیری کنیم باید یه کفسازی اصولی و درستی را قبل از اجرای پارکت ها داشته باشیم .

مبلمانی از جنس چوب

چوب متریالی مهم و زیبا برای شکل دادن و طراحی مبلمان منازل است . دکوراسیون چوبی به عنوان یکی از جذاب ترین و شیک ترین دکوراسیون ها در سراسر جهان کاربرد دارد و ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست .

انواع مبلمان خانه را میتوان با چوب طراحی کرد . میز ، صندلی ، تخت ، طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه ، آثار تزئینی و هنری و بسیاری از موارد دیگر .

برای اینکه بتوانیم فضایی مناسب را با استفاده از این مبلمان در داخل خانه ایجاد کنیم ، توجه به این نکته ضروری است که در انتخاب رنگ این مبلمان و چوب های مناسب این کار توجه شود . باید رنگ این مبلمان به گونه ای باشد که هارمونی فضایی خانه را به هم نریزد و آن را حفظ کند .

با استفاده از چوب میتوان انواع کمدها و درب ها و پنجره ها را ساخت . علاوه بر آن با استفاده از چوب میتوان یک کتابخانه ی زیبا و جذاب را طراحی کرد تا افراد خانه را به مطالعه و کتابخوانی ترغیب کند .

عناصری مانند شلف های دیواری ، چراغ های دیواری و ایستاده و سقفی ، ساعت های دیواری ، قفسه ها ، طاقچه ها ، و خیلی از موارد تزئینی و هنری دیگر را نیز میتوان با استفاده از متریال چوب طراحی و آن را داخل فضای خانه اجرا کرد .

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات