طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

آشنایی با ترمووود در نمای ساختمان

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 28 مرداد 1398 در ساعت 18 : 2 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

استفاده از چوب و بخصوص ترمووود در نماهای ساختمانی و بازسازی نما ساختمان یک متد و روشی مدرن ، زیبا و با مقاومت بالا است . محصولات ترمووود دارای تنوع بالایی در رنگ و نوع کیفیت هستند که میتوان از آنها در بخش های مختلف ساختمان مانند نمای ساختمان ، طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی فضاهای مختلف مانند بازسازی منزل و یا دکوراسیون داخلی اداری استفاده کرد . یکی از ویژگی های بخصوص و متمایز چوب در طراحی و اجرای نما قابلیت ترکیب و هارمونی پذیری ترمووود ها با دیگر سبک ها و متریال نما است ، که با طراحی درست و ترکیب این متریال ها با هم میتوان به یک نمای مدرن و زیبا رسید که ساختمان شما را در منطقه منحصر به فرد میکند . یکی از دلایلی که از ترمووود کمتر در نماهای ساختمانی استفاده میشده است ناآشنایی شرکت طراحی و اجرای نما  و شرکت های معماری با این نوع از محصولات بوده است و عدم اطمینانی که به کیفیت و دوام این محصولات بوده است که از کمبود اطلاعات در این زمینه وجود داشته است نشات میگرفت . ولی با توجه به افزایش محصولات و بیشتر شدن آگاهی در استفاده و ویژگی های ترمووود در زمینه نما ساختمانی شرکت های معتبر نماسازی و طراحی و اجرای نما بیشتر از این متریال در طراحی های خود استفاده میکنند .

اصلی ترین و بارزترین مسئله ای که باعث محبوبیت روزافزون متریال های ترمووود و چوب در نمای ساختمانی شده است . زیبایی و شکوهی است که این محصولات به نمای ساختمان میدهند . یکی از مشخصه هایی که یک نمای ساختمانی و طراحی نما را برجسته و شاخص میکند نوع ترکیب و کمپوزیسیون متریال های مختلف در کنار هم است و اینکه چیدمان و تناسبات درستی در میان آنها برقرار باشد . از چوب بیشتر برای سبک طراحی نمای مدرن استفاده میشود . ترمووود را میتوان در اشکال و فرم های مختلفی برای نما استفاده کرد . از آنها میتوان در شکل های منحنی و کرو هم بهره برد که به دلیل انعطاف بالای چوب های ترمووود است  . این قابلیت ها و ویژگی هایی مانند مقاومت بالا در شرایط جوی مختلف این محصول را به یکی از محبوب ترین متریال ها برای نمای ساختمان تبدیل کرده است .

چوب های ترمووود را میتوان در فضاها و محیط های مختلفی استفاده کرد. برای مثال ترمووود را میتوان در کف و دکوراسیون روف گاردن ، طراحی و اجرای نما ، دکوراسیون داخلی حتی سرویس های بهداشتی و حمام و ... طراحی و اجرا کرد ، ترمووود به دلیل فرایند مقاوم سازی که در کارخانه ها بر روی آن انجام میشود دارای حداکثر مقاوت در مقابل شرایط جوی مختلف است و از دیگر معایبی زیادی که چوب های معمولی دارا هستند را ندارد . در فرایند تولید و مقاوم سازی ترمووود سلول های چوبی در طی چندین مرحله ثابت میشوند و به همین دلیل است که شرایط مختلف نمیتواند ساختار چوب را تغییر دهد و از حالت اولیه خارج نماید . شاید بتوان با اطمینان گفت که چوب های ترمووود اگر به درستی تولید شوند از نظر مقاومت و استحکام تفاوت شاخصی با سیمان و سنگ های نما ندارند و میتوان به راحتی از آنها در نمای ساختمان و بازسازی ساختمان استفاده کرد .

چوب های ترمووودی که برای نما آماده سازی و تولید میشوند به این دلیل که تنها در فرایند آماده سازی آنها از بخار آب و حرارت استفاده میشود و هیچگونه افزودنی شیمیایی به آنها تزریق نمیشود ، قیمت پایین تری نسبت به دیگر محصولات چوبی دارند از جهتی به دلیل نبود مواد شیمیایی در ساختار آنها هیچگونه ضرری برای سلامتی و محیط زیست ندارند و حتی به راحتی میتوان آنها را بازیافت کرد و در دیگر محصولات چوبی بهره برد . یکی دیگر از ویژگی های ترمووود نما این مطلب است که به دلیل ثابت بودن سلول های چوبی رنگ آمیزی و پولیش کاری بر روی آنها بسیار راحت تر از دیگر چوب ها صورت میگیرد و به خوبی میتوانند رنگ و پولیش را بر روی خود نشان دهند . البته برای جلوه بهتر و جلوگیری از رنگ پریدگی ترمووود بهتر است از مواد یو وی بر روی آنها استفاده شود که مقاوت این محصولات را در برابر افتاب بسیار بالا میبرد .

حال در انتها بهتر است به مقایسه بین ترمووود و چوب های روسی که از چوب های رایج در بازار کشور هستند بپردازیم تا بیشتر با مزایا و محاسن چوب های ترمووود آشنا شویم . علاوه بر زیبایی که ترمووود نسبت به چوب های روسی دارند پارامترهای متفاوتی و مهمی هستند که ترمووود را بیشتر شاخص میکنند . مقاومت در برابر پوسیدگی و قارچ زدن چوب بسیار پر اهمیت است زیرا مواد غذایی و قندی که داخل چوب ها وجود دارد باعث جذب حشرات و موریانه ها میشود که در طول زمان باعث خوردگی و از بین رفتن چوب میشوند . حال در چوب های ترمووود به دلیل فرایند آماده سازی که بر روی آنها انجام میشود تمام منافذ و مواد غذایی در آنها از بین میرود و دیگر خطری از جانب خوردگی و پوسیدگی متوجه آنها نمیشود .

یکی دیگر از مسایل مهم عایق بودن این محصولات در برابر صوت و حرارت است . طبق آزمایشات انجام شده چوب های ترمووود در مقابل چوب های روسی 25 تا 30 درصد عایق بهتری در مقابل حرارت و صوت نسبت به چوب های روسی هستند . که این امر باعث کاهش هزینه های مصرف انرژی در خانه  و ساختمان مورد نظر میشود.

تمام موارد گفته شده در این مقاله تنها بخشی از ویژگی هایی است که چوب های ترمووود به بازسازی نما شما و یا طراحی و اجرای صفر تا صد نما شما میدهند ، البته خالی از لطف نیست که اشاره کنیم بهتر است برای اطمینان از کیفیت طراحی و اجرای درست ترمووود با شرکت های معتبر طراحی و اجرای نما ساختمان همکاری داشته باشید زیرا تجربه و دانش بالا باعث تضمین زیبایی و دوام نمای شما میشود .

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات