طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

ویژگی و جذابیت نماهای تمام آجری

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 28 مرداد 1398 در ساعت 17 : 16 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

همانطور که در مقالات پیشتر شرکت طراحی و اجرای نمای ساختمان هیرادانا به این موضوع اشاره کردیم که نمای ساختمان نشان دهنده شخصیت و پرستیژ آن ساختمان است و جذابیت و گیرایی ساختمان شما تا حد زیادی به طراحی و اجرای دقیق و مهندسی نما شما دارد . در کنار این مسئله انتخاب درست و بجای متریالی که برای نما انتخاب میکنید نقش بسیار مهمی در زیبایی و جذابیت نمای شما ایفا میکند  زیرا در نهایت این متریال و مصالح نمای ساختمان است که در معرض دید قرار میگیرد .

در طراحی نما هرچه بیشتر به مسائلی مانند تناسبات دقیق با کاربری ساختمان و نوع دکوراسیون داخلی اداری و یا طراحی دکوراسیون منزل و همخوانی بیشتری با نماهای ساختمان های اطراف خود دقت داشته باشد بیشتر در طراحی نما و زیبایی ساختمان خود موفق خواهید بود . برای داشتن یک نمای زیبا و ساختمانی داری پرستیژ مناسب و جذاب حال مسکونی باشد و یا اداری و تجاری باید طراحی و اجرایی بی عیب و نقص و دقیق داشته باشید . به همین منظور استفاده و همکاری با شرکت های طراحی و اجرای نما ساختمانی معتبر بیشتر شما را برای داشتن یک پروژه موفق راهنمایی میکند . شرکت بازسازی ساختمان هیرادانا با داشتن چندین سال سابقه در امر نماسازی در سراسر کشور و بیشتر 150 پروژه موفق میتواند شما را در این امر یاری کند .

حال ما در این مقاله سعی در آشنایی بیشتر با متریال آجر و نماهای تمام آجری در سبک های مختلف طراحی نما مانند طراحی نمای مدرن و یا حتی در بعضی از طراحی نمای کلاسیک که طراحی و اجرای آنها کاملا وابسته و به آجر است هستیم . آجر یکی از قدیمی ترین متریال هایی است که در طراحی نما ساختمان ها مورد استفاده قرار میگرفته است و در معماری سنتی و کهن ایرانی هم از جایگاه ویژه ای برخوردار است . البته در چندین سال گذشته با آمدن متریال های تازه تر این جایگاه کمی دچار افول شد ولی امروزه با پیشرفت تکنولوژی و آمدن محصولات متنوع آجری دوباره بهره بری از نماهای تمام آجری مورد استقبال قرار گرفته است . به طور کلی آجرها به دلیل سابقه طولانی خود یک حس نوستالژیک را در ما تداعی میکنند و گرمی خاصی را به ساختمان میبخشند . در گذشته و چندین دهه پیش محصولات آجری بسیار محدود بودند برای مثال آجرهای 3 سانتی از این نوع محصولات بودند . که برای چندین سال و دهه از محبوبیت خاصی در طراحی نمای کشور برخوردار بودن و استفاده زیادی از آنها در طراحی نماهای مسکونی میشد . ولی امروزه با پیشرفت تکنولوژی میتوان آجرها را در ابعاد ، رنگ ها و طرح های مختلفی با توجه به سبک و طراحی نمای خود تهیه نمود و دیگر آن محدودیت های پیشین در انتخاب نوع آجر وجود ندارد .

به دلیل همین تنوع بالای رنگ و ابعاد در آجرها میتوانید طراحی و اجرای نمای ساختمان  خود را به صورت تماما آجری بدون ترس از دست دادن زیبایی و جذابیت نما ساختمان انجام دهید . البته باید ضوابط و قوانین شهرداری منطقه خود را در رابطه با نماهای تماما آجر بررسی نماید زیرا در بعضی از مناطق اجازه و تایید طراحی و اجرای نماهای تماما آجری داده نمیشود .

به طور کلی برای داشتن نماهای تمام آجری زیبا آیتم ها و فاکتورهای زیادی باید رعایت شوند و به آنها به طور کامل دقت شود . همه ما میدانیم که نماهای ساختمانی که تنها از یک متریال برای پوشش آنها استفاده میشود اگر به درستی طراحی و اجرا نشوند دچار یکنواختی و خستگی بصری میشوند . در طراحی و اجرای نماهای اجری با استفاده از چندین رنگ آجر و چیدمان درست آنها و البته با یک طراحی دقیق و اجرای بی عیب و نقص میتوانید از این امر جلوگیری نمایید . در اصل این چیدمان آجرها هستند که جذابیت و زیبایی نمای آجری شما را تضمین میکنند . خلاقیت و دانش معماری بالا در بحث چیدمان آجرها بسیار مهم است زیرا همانطور که اشاره کردیم نماهایی که به صورت کامل آجری هستند تنها شاخصه چیدمان و نوع قرار گرفتن آجرها است که باعث متمایز شدن ساختمان شما میشود و شخصیت و هویت ساختمان شما شکل میگیرد به همین دلیل حتما با شرکت های طراحی و اجرای نمای معتبر و با سابقه بالای اجرایی و طراحی همکاری داشته باشید .

یکی از پیشنهاد های اولیه برای طراحی نماهای تماما آجری چیدمان افقی و عمودی آجرها در کنار هم است . این چیدمان باید به گونه ای باشد که داری طرحی مناسب و مفهومی خاص باشد . بافت و رنگ آجرها هم میتواند شما را در این امر برای رسیدن به یک طرح مناسب یاری کند . در حال حاضر تنوع رنگی آجرها بسیار زیاد هستند که شاید به بیش از 30 یا 40 نوع برسند ولی باید توجه داشته باشید که برای یک نمای ساختمانی بیش از 3 و یا 4 نوع آجر در رنگ و طرح مختلف استفاده نکنید که باعث از هم گسیختگی بصری در نمای ساختمان شما نشود .

نباید فراموش کنیم که نماهای تمام آجری میتوانند بسیار یکنواخت و بی روح باشند و یا بسیار لوکس و جذاب ، این مسئله کاملا به طراحی معمارانه و خلاقیت در طراحی و صد البته به یک اجرای بی عیب و نقص و دقیق و مهندسی مرتبط است . به همین دلیل است که تنها بخش کوچکی از معمارن و مهندسان طراحی نما توانایی طراحی و اجرای نماهای تماما آجری را دارا میباشند .

10 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات