طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

نماهای دو پوسته ساختمانی به چه صورت هستند؟

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 4 تير 1399 در ساعت 10 : 53 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

نمای ساختمان از اصلی ترین اجزای ساختمان است.زیرا نشان دهنده سبک ساختمان میباشد و در جلوه بصری شهر موثر است.هنگامی که از نمای ساختمان صحبت میکنیم ممکن است متریال های گوناگونی به ذهنمان برسد.یکی از مهمترین نکات در انتخاب متریال ساختمان ،متریالی است که طول عمر بالایی داشته باشد.در ادامه کارشناسان شرکت معماری  هیرادانا در این مقاله به متریالی پرداخته اند که به عنوان پوسته روی ساختمان می آید و به طور کلی در زیر شاخه های سبک طراحی نمای مدرن طبقه بندی میشوند .

نماهای دوپوسته ساختمان

نماهای دو پوسته ساختمانی به چه صورت هستند

پس از بحران انرژی در دهه ۷۰ میلادی و تحول سیاسی در ساختار نمای بیرونی ساختمان مطرح شده است. این ایده از دستیابی به سطح بالای آرامش دما در شرایط گوناگون آب و هوایی و همراه با بالاترین میزان بهره مندی از نور طبیعی است و از یک طرف مصرف بهینه انرژی را به همراه دارد.

در اجرای نمای ساختمان دو پوسته از ساختار دو سطح  این وسیله یک فضای خالی از یکدیگر جدا شدن. فضای خالی مانند کانال هوا عمل می‌کند و این کانال یا محفظه هوایی نقش موثری در ایزولاسیون صوتی و حرارتی نمای دو پوسته دارد.

تاریخچه اجرای نمای دو پوسته

این ایده اوایل قرن ۲۰ میلادی کشف و آزمایش شد و توسط معمار سوئیسی فرانسوی لوکوربوزیه راه‌اندازی شد که نامش را دیوار خنثی گذاشته بود.

ویژگی های نمای دو پوسته

استفاده از این نمونه ها به سرعت افزایش یافتند که اصطلاح نمای دو پوسته به گروه بزرگی از سیستم ها اطلاق می شود که در ظاهر بسیار متفاوت عمل می‌کنند

 برای طبقه بندی کردن این سیستم ها باید به سه تفاوت عمده آنها دقت کنیم

 ۱ -سیستم هایی که در آنها فضای داخلی یا حفره کاملاً بسته است. این حفره به عنوان یک سپر در برابر حرارت و صدا عمل می کند .و سیستم هایی که در آنها در فضای داخلی یک سیستم تهویه مکانیکی قرار دارد و این سیستم ها پوست دوم هستند که عایق صدا ، عایق حرارتی و نسبت به شرایط آب و هوایی می باشد.

2- سیستم هایی که در آنها فضای خالی باز است و جریان هوا به صورت سیستم تهویه عمل می‌کند و فضای داخلی و پوسته دوم عملکرد عایق حرارت وصوت دارد.

3- اثری مشابه بادی در ساختمان های قدیمی که در زمینه جدید به نام نمای دو پوسته استفاده حساب می‌شود .استفاده از تهویه هوا باعث می شود که توسط سیستم های مکانیکی تهویه شوند و آرامش دمایی را برای ساکنین به ارمغان آورد.

 نمای دو پوسته چگونه عمل میکند؟

نماهای دو پوسته ساختمانی به چه صورت هستند

 این پوسته را در بیرونی ترین بخش ساختمان نصب می کنند که امکان جریان هوا در بین این حفره ها وجود دارد. به غیر از تهویه هوا میتوان سیرکولاسیون هوا را با توجه به نوع آب و هوا مشخص کرد.

در طراحی نمای ساختمان  پوسته شیشه ای را میتونید تک جداره یا دو یا سه جداره استفاده کنید. که این پوسته ها از یکدیگر جدا هستند و می توانند از ۲۰ سانتیمتر تا ۲ متر باشد .اغلب برای محافظت از خروج گرما در دوره های خنک سازی ساختمان ، تجهیزات سایه اندازی تابش آفتاب در نما قرار می‌دهند.

متریال های نمای دو پوسته

نماهای دو پوسته ساختمانی به چه صورت هستند

۱_ورق آهن

 در طراحی و اجرای نما ساختمان دو پوسته فلزی استفاده از ورق آهن می‌تواند با حداقل ضخامت ۲ میلیمتر استفاده شود و توسط دستگاه های لیزر کات و لیزر میشود. مزیت اصلی آهن در نمای دو پوسته قابلیت اجرای سریع و به صورت یکپارچه و دید مناسب از داخل آن می باشد.

 مسئله مهمی که در انتخاب این متریال استفاده می کنید پروسه رنگ آمیزی آن و اضافه کردن زمان مورد نیاز برای استفاده از رنگ الکترواستاتیک است. باید دارای ضخامت و کیفیت باشد و حتما در استاندارد باشد که در مقابل تابش آفتاب باقی بماند.

۲_ ورق آلومینیوم

 از این ورق بیشتر در نمای ساختمان استفاده می کنند ،البته پروسه رنگ آمیزی آن اهمیت دارد و باید با دقت انتخاب شود و ورق آلومینیوم باید ۳ میلیمتر باشدکه تاب بر ندارد.

 ۳ _ورق آلومینیوم کامپوزیت

  مهم ترین مزیت ورق کامپوزیت این است که پس از پیاده سازی الگوی مورد نظر نیازی به خط رنگ ندارد و به رنگهای pvdf مجهز است. یکی از معایب این ورق این می باشد که داخل نما مناسب نیست و اگر قرار باشد در نمای دو پوسته جلوی شیشه ها اجرا شود باید به صورت حجم سازی اجرا گردد و به  شکل یک لایه قابل اجرا نیست.

 

10 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات