طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

معماری یک ساختمان اداری لوکس

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 9 دی 1398 در ساعت 11 : 24 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

برای بازسازی ساختمان های اداری نکته ی بسیار مهم طراحی فضایی راحت و آرامش بخش برای کارمندان و مراجعه کنندگان است . این امر برای دکوراسیون اداری بسیار مهم است زیرا اگر فضایی نامطلوب با شرایط سخت برای کارمندان ایجاد شود ، آنها نمیتوانند در این شرایط کار خود را به درستی انجام دهند و نارضایتی شغلی باعث پایین آمدن بازدهی شرکت و اداره میشود .  هم چنین اگر این فضا نامطلوب باشد برای مراجعه کنندگان به آن محیط نیز اذیت کننده است و باعث میشود نتوانند به درستی و با رضایت ، مشکل خود را برطرف کنند . برای این که بتوانیم فضایی دلخواه و مناسب برای این دو قشر در محیط های اداری ایجاد کنیم شرکت معماری میتواند ایده های بسیاری را برای طراحی چنین فضاهایی به کار ببرد تا نتیجه ی کار باعث رضایت مدیران اداره ، کارمندان و مراجعه کنندگان شود . مجری دکوراسیون داخلی برای معماری یک ساختمان اداری لوکس موارد زیر را برای طراحی این فضاها پیشنهاد میکند .

رنگ و متریال

برای ایجاد کردن یک دکوراسیون لوکس در فضاهای اداری باید به رنگ و متریالی که برای محیط انتخاب میکنیم توجه ویژه ای داشته باشیم . مسلما برای فضاهای اداری لوکس نمیتوان از هر رنگی استفاده کرد . به طور مثال رنگ های شاد و مهیج برای این فضاها چندان مناسب نیستند و باعث تو ذوق زدگی میشود . برای این فضاهای پیشنهاد میشود از رنگ های خنثی که هم باعث سردی و بیروح شدن محیط نمیشوند و هم جذابیت کافی برای افراد را دارند ، استفاده کنیم . رنگ های خنثی شامل طیف رنگی سفید و مشکی ، بژ ، قهوه ای ، طوسی و خاکستری و کرم است . برای این رنگ ها میتوان از درجات روشن تا تیره ی آنها متناسب با شرایط محیط استفاده کرد . علاوه بر آن ترکیب این رنگ ها باید به گونه ای باشد که در کنار یکدیگر تعادل و هارمونی فضایی را حفظ کنند.

در کنار استفاده از رنگ ، متریالها نیز میتوانند گزینه ی مناسبی برای ایجاد دکوراسیون لوکس در فضاهای اداری باشند . استفاده از سنگ های دکوری و تزئینی ، آجر های نما و نسوز ، استفاده از شیشه برای فضاهای کاری و فضاهای جمعی ، استفاده از چوب برای سقف و کف فضا و متریال هایی که با حضور در محیط به خاص و ممتاز شدن محیط کمک میکنند .

طراحی فضاهای کاری

فضای کاری اداری

فضاهای کاری در طراحی دکوراسیون اداری به چند روش میتواند صورت پذیرد . اولین روش طراحی فضاهای کاری جمعی است که در یک سالن بزرگ با چیدمان اصولی و مناسب میز ها و صندلی های مناسب برای کار چیده میشوند و ضمن اینکه فضایی صمیمی و دوستانه برای این کار شکل میگیرد اما توجه به حفظ حریم خصوصی و کاری افراد نیز باید حفظ شود . مخصوصا برای فضاهایی که هم کارمندان خانم در آنجا فعالیت دارد و هم کارمند آقا . چیدمان این فضاهای جمعی با خلاقیت طراح و متناسب با فرم و ابعاد فضا شکل میگیرد . از چیدمان خطی برای میز ها و صندلی ها گرفته تا چیدمان های مستطیلی و مربعی ، دایره ای و چند ضلعی که هر کدام از این ها دارای مزیت ها و بعضا معایبی است . روش بعدی طراحی فضاهای کاری بصورت اتاق است . یعنی هر فردی اتاق کار مخصوص به خود را دارد یا نهایت با توجه به کمبود جا هر اتاق برای استفاده دو یا سه نفر به بالا است .  روش بعدی نیز ترکیبی از این دو روش است . یعنی فضاهای اداری که هم اتاق های کار مخصوص برای انجام امورات را دارد و هم فضاهای کاری جمعی .

طراحی کلی فضای اداری لوکس

دکوراسیون اداری

برای این که بتوانیم فضایی با کیفیت و لوکس را برای ساختمان های اداری ایجاد کنیم توجه به چند نکته حائز اهمیت است .  اولین نکته طراحی یک ورودی محکم و پر جذبه است که بیننده را در همان نگاه اول مجذوب خود کند و او را به داخل دفتر راهنمایی کند . دومین مطلب طراحی فضای انتظار برای مراجعه کنندگان است ، به همراه میز پذیرش برای راهنمایی مراجعه کنندگان و هماهنگ کردن برنامه های کاری و دیدار های حضوری کارمندان با مراجعه کننندگان . در این فضا باید تمام امکانات برای رفاه حال مشتری برای آنها فراهم شود . از مبلمان مناسب برای نشستن گرفته تا حضور عناصر سرگرم کننده مانند تلویزیون یا طراحی یک کتابخانه ی شیک و دل نشین . توجه به جزئیات در اجرای دکوراسیون اداری لوکس حائز اهمیت است . تمرکز بر جزئیات طراحی و استفاده از خطوط تمیز و صاف برای انتقال حس مثبت به افراد ، رعایت سلسه مراتب ها و دسترسی ها در فضای کاری و بسیاری از موارد دیگر که رعایت هر کدام از آنها ، شرکت ها را در داشتن فضایی لوکس در ادارات کمک میکنند .

 

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات