طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

معماری داخلی اداری

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 12 آبان 1398 در ساعت 12 : 33 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )

برای یک محیط اداری اولین نکته ای که در طراحی دکوراسیون اداری باید مورد توجه قرار گیرد این است که باید فضایی را ایجاد کنیم که کارمندان بتوانند در طول ساعات فعالیتشان در آنجا احساس راحتی و آرامش داشته باشند و از استرس های روزمره کاری دور باشند تا بتوانند راندمان کاری خود را افزایش دهند .

ایجاد این فضا در شرکت معماری و دکوراسیون داخلی هیرادانا مورد توجه معماران قرار گرفته است .

اما در کنار ایجاد این محیط آرامش بخش در دکوراسیون اداری ، باید به فکر زیباسازی دفتر نیز باشیم . در کنار این موارد باید به عملکرد ها و کارکردهای اداره نیز توجه کرد و فضایی خلق کرد که عملکرد ها و بخش ها در آنجا بتوانند به خوبی نقششان را اجرا کنند و شرکت به اهداف خود برسد .

نکته ای که در فضاهای اداری مهم است این است که باید چیدمان و طراحی اداره منظم و مرتب باشد تا از به هم ریختگی و هرج و مرج در داخل اداره جلوگیری شود . این مورد مخصوصا در فضاهای اداری کوچک بسیار اهمیت پیدا میکند . در بازسازی و دکوراسیون فضاهای اداری کوچک باید این نظم و ترتیب بخش ها و کارکردها بیشتر مورد توجه قرار گیرد . برای این منظور استفاده از قفسه ها و کمد ها که بتوان آنها را بر روی دیوار به صورت شناور نصب کرد مناسب است تا فضاهای کمتری را اشغال کنند و سطح بیشتری در اختیار فضاهای اداری قرار دهند .

در طراحی دکوراسیون داخلی اداری فضاهای مختلفی وجود دارد که میتوان آنها را در داخل فضای دفتر ایجاد کرد . این فضاها جز بخش ها و عملکردهای مهم شرکت ها است که بنا به زمینه ی فعالیت ادارات میتوان به آنها بخش هایی اضافه کرد یا بر حسب نیاز آنها را در هم ادغام و ترکیب کرد .

ورودی و پذیرش

ورودی یک دفتر کار باید حالتی دعوت کننده و برجسته داشته باشد تا دسترسی به آن آسان باشد . پذیرش و میز پذیرش مراجعه کننده باید نزدیک ورودی باشد تا مراجعه کننده به محض وارد شدن بتواند به پذیرش دسترسی داشته باشد . قسمت پذیرش باید در معرض دید و حالتی برجسته داشته باشد تا بتوان آن را راحت پیدا کرد . استفاده از متریال های مناسب و طراحی جذاب قسمت پذیرش میتواند تاثیر مثبتی در دید مراجعه کننده داشته باشد .

فضای انتظار

فضای انتظار قبل از رسیدن به محل کار باید ایجاد شود تا مراجعه کننده قبلا از رسیدن به فضای کار اصلی و مراجعه به بخش های مختلف در این قسمت منتظر بنشینند . طراحی دکوراسیون لوکس این قسمت باید آرامش بخش و ملایم باشد . استفاده از پنجره ها که نور طبیعی روز را وارد فضای انتظار کنند بسیار مهم است . استفاده از رنگ های مناسب فضا و حضور مبلمانی راحت با امکانات مناسب برای جلوگیری از خستگی مردم حائز اهمیت است . میتوان یک کتابخانه ی کوچک یا یک بوفه کوچک در این قسمت ایجاد کرد . استفاده از گلدان و گیاهان طبیعی نیز میتواند فضای انتظار را زیبا تر کند .

دفاتر کارمندان

در طراحی فضاهای اداری مجری دکوراسیون  میتواند برای فضاهای کاری بسته به نوع فعالیت و ابعاد فضای دفتر از دو نوع محیط کاری استفاده کرد .اولین فضا ، سالن های جمعی کار کارمندان که با حضور میز ها و صندلی های کاری ، کارمندان در یک فضای مشترک با حفظ حریم خصوصی به انجام کارهایشان می پردازند و دومین فضا استفاده از اتاق ها و دفاتر جداگانه برای کار آنها است . یک فضای اداری ممکن است از یکی از این بخش ها یا هر دو آنها بر حسب نیازش استفاده کند.

سالن کنفرانس

طراحی یک سالن کنفرانس و گفت و گو برای برگزاری جلسات مشترک بین کارمندان و مدیران ضروری است . این فضاها کمک میکند تا ایده ها و نظرات افراد بیان شود و آنها را نقد و بررسی کرد و ایده های مناسب و جذاب برای پیشبرد اهداف شرکت انتخاب شود . حضور ویدیو پروژکتور و تلویزیون و استفاده از میز ها و صندلی های مناسب در این فضا مهم است .

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
morteza : ali
0 0
khili lezat bordam mamnun az etelaatetun
مدیریت : پاسخ
0 0
تشکر از همراهیتون
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات