طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی و بازسازی ساختمان با آجر دکوراتیو

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 30 دی 1398 در ساعت 10 : 32 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

بازسازی ساختمان از مهم ترین بخش ها در صنعت ساختمان سازی محسوب میشوند . برای این منظور توجه به فرم و ابعاد خانه ، میزان فرسودگی و خرابی زیرساخت ها و روساخت ها و طراحی دکوراسیون داخلی خانه مهم به شمار میرود . در این مقاله در شرکت بازسازی ساختمان هیرادانا قصد داریم یک پروژه بازسازی منزل در کشور لهستان را با هم بررسی کنیم . این ساختمان چهار طبقه دارای واحد هایی به مساحت 130 متر مربع و در سال 2015 ساخته شده است . اپارتمان مورد نظر ما در طبقه آخر و به عنوان طبقه زیر شیروانی مورد استفاده قرار گرفته است . این ساختمان از اواخر قرن نوزدهم بر جای مانده است و برای مشتری بسیار ارزشمند بود که بتواند این مکان قدیمی را طی روند بازسازی ساختمان حفظ و احیا کند .

1 - کانسپت طراحی

طراحی و بازسازی ساختمان با آجر دکوراتیو

کانسپت طراحی این فضا به گفته ی طراح بازسازی منزل حفظ بنا و ارزش ها کهن این ساختمان قدیمی بوده است و در کنار آن به دنبال حفظ هر قسمت و منطقه این خانه و طراحی هر جز آن و ایجاد یک فضای جدید و آرامش بخش بود . آنها در نظر داشتند با برجسته کردن عناصر و جزئیات کلیدی ، مفهوم آزاد سازی فضا را حفظ کنند .

2 - تیر ها و ستون های چوبی اتاق زیر شیروانی

طراحی و بازسازی ساختمان با آجر دکوراتیو

ویژگی مثبت این خانه را میتوان حضور تیرها و ستون های چوبی موجود در محیط توصیف کرد . این چوب ها ضمن اینکه زیبایی خانه را افزایش داده اند ، توانسته اند حس و حال مثبتی را در خانه به جریان بیندازند و علاوه بر آن بر ارزش های باقی مانده از این ساختمان تاریخی نیز احترام گذاشته باشند . این تیرها و ستون های به جای مانده از گذشته این خانه دوباره بازسازی و مقاوم سازی شده اند تا امینت فضا حفظ و تامین شود . این عناصر چوبی ، عطر و طعم خود را به طراحی داخلی خانه میبخشند و منحصر به فرد بودن فضا را برجسته میکنند .

3 - ترکیب آجر با رنگ سفید و سیاه

طراحی و بازسازی ساختمان با آجر دکوراتیو

به غیر از متریال چوب که درباره آن صحبت کردیم ، متریال دیگر که حس و حال قدیمی خانه را زنده نگه میدارد ، آجر است . سعی شده است این آجر به همان رنگ و شکل در محیط قرار بگیرد اما خب بالطبع دچار بازسازی هایی شده است و خرابی های آن از بین برده شده است . اما در کنار این دو متریال اصلی فضا ، دو رنگ اصلی نیز به آنها اضافه میشود .

رنگ سیاه و سفید که معماران پروژه توانسته است با بهره گرفتن از آنها فضایی جذاب و دکوراسیون لوکس را در خانه به وجود آورند . این رنگ ها به صورت زیبایی با هم ترکیب شده اند تا هارمونی فضایی با استفاده از تضاد این رنگ ها شکل بگیرد .  سقف سفید رنگ در کنار کفپوش های سیاه رنگ محیط به همراه مبلمان سیاه و سفید موجود در خانه توانسته اند مرزهای فضایی خانه را مشخص کنند و باعث تفکیک فضایی محیط شوند .

4 - فضاهای خانه

  • اتاق خواب

یکی از وسیع ترین قسمت های خانه اتاق خواب آن است . این اتاق خواب دارای تمام امکانات و شرایط لازم برای یک اتاق خواب راحت و مجهز است . این اتاق خواب شامل یک تخت خواب بزرگ ، سرویس بهداشتی ، یک فضای دوش حمام که با درهای شیشه ای  در اتاق قرار گرفته اند و یک وان محنی شکل که در بیرون از فضای حمام و در محیط اتاق حضور دارد ، است .  کفپوش چوبی به همراه دیوار های آجری و با رنگ سیاه و سفید این اتاق خواب را برجسته تر کرده است .

  • آشپزخانه

در دکوراسیون آشپزخانه  نیز تنها یک ردیف کابینت سفید رنگ در سطح پایین قرار دارد و از کابینت هایی فوقانی در آشپزخانه خبری نیست و به جای انها از قفسه هایی کوچک برای قرار دادن وسایل استفاده شده است . یک پیشخوان مناسب با محیط از جنس چوب نیز به عنوان میز غذاخوری به همراه صندلی هایی سیاه رنگ در آشپزخانه استفاده میشود . در روبروی آشپزخانه نیز یک ننو منحصر به فرد که از سقف آویزان است برای استراحت و چرت زدن یا مطالعه ساکنان خانه طراحی شده است . کف آشپزخانه نیز به منظور برجسته کردن این قسمت و متمایز کردن آن با دیگر قسمت ها به جای کفپوش چوبی از کاشی های سنگی مشکی استفاده کرده است .

  • فضای نشیمن

فضای نشیمن این خانه نیز از مبلمانی به شدت راحت در فضا استفاده میکند . دو صندلی که به صورت ارگانومیک طراحی شده است و یک ست پنج تایی از پشتی هایی که به دیوار تکیه داده اند و برای لم دادن و تماشای تلویزیون بسیار راحت و کاربردی هستند .

طراحی و بازسازی ساختمان با آجر دکوراتیو

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات