طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی منزل

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 22 آبان 1398 در ساعت 10 : 49 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

دکوراسیون و بازسازی ساختمان دو مولفه و مسئله ی مهم در صنعت ساختمان سازی در شرکت معماری و دکوراسیون داخلی است که هرکدام به بخش های مختلفی از خانه میپردازند و در حالی که در طراحی و اجرا با یکدیگر تشابه هایی دارند اما روش کار و زمینه ی کاری متفاوتی را در بازسازی منزل دنبال میکنند .

برای اینکه یک اجرای دکوراسیون داخلی منزل مناسب و ایده آلی داشته باشیم باید با علم کافی وارد این حیطه شویم . علم اینکه متریال ها چه خواصی دارند و در چه فضاهایی میتوان از آنها استفاده کرد ، چه رنگ یا کاغذ دیواری برای چه فضاهایی مهم است ، اشیا و مبلمان خانه چگونه باید چیده شوند و چه ترکیب رنگی و فضایی را باید به وجود آورند .

عوامل مختلفی در طراحی دکوراسیون داخلی منزل موثرند که به طور خلاصه آنها را بیان میکنیم :

شکل و ابعاد خانه

باید اول بدانیم با چه فضایی سر و کار داریم . آیا با منزلی کوچک برای طراحی دکوراسیون داخلی مواجه هستیم یا فضایی وسیع در اختیار تیم طراحی گذاشته میشود . با دانستن این موضوع میدانیم که چه ایده هایی را میتوان با توجه به وسعت فضاها پیشنهاد داد .

هم چنین شکل بنا و ساختمان نیز مهم است . برای نورگیری ها و موقعیت های مهم فضاهای داخل خانه باید شکل و فرم خانه را بشناسیم تا هم با طراحی و اجرایی دوباره فضاهای پرت و مرده را از بین برده و به فضاهای فعال تبدیل کنیم .

رنگ در دکوراسیون داخلی منزل

رنگ عامل مهمی در طراحی دکوراسیون داخلی خانه میباشد . رنگ شاید اولین نکته ای است که در فضای داخلی خانه توجهات را به خود جلب میکند . پس انتخاب یک تم و ترکیب رنگی مناسب برای دکوراسیون داخلی منازل بسیار حائز اهمیت است و باید در طراحی این فضاها به انها توجه شود .

یک معمار و یک شرکت معماری علم کافی در این زمینه را دارد و میداند از چه رنگی در کجا باید استفاده شود . چه ترکیبات رنگی مناسب است و کدام یک نیستند . هم چنین رنگ سطوح خانه باید به گونه ای باشد که با اضافه شدن مبلمان ، بتوان هارمونی فضایی مناسب را در انجا پیاده کرد .

متریال در دکوراسیون داخلی منزل

همانگونه که رنگ برای دکوراسیون لوکس  مهم است ، متریال نیز به همان اندازه مهم است . امروزه با وجود انواع و اقسام متریال ها و مواد ، دست طراحان و معماران برای استفاده از آنها در فضای خانه بسیار بازتر شده است و انتخاب های متعددی را پیش پای آنها میگذارد .

ترکیب رنگ و متریال در فضای خانه بسیار مهم است و اگر این دو عنصر نتوانند در خانه با یکدیگر ترکیب شوند و به تعادل برسند ، فضایی نامطلوب و نامناسب را ایجاد میکنند .

برای استفاده از متریال باید با موارد کاربرد آنها ، شرایط نگهداری و تمیز کردن آنها ، رنگ آنها و طیف تیرگی و روشنی آن متریال و ترکیب درست و مناسب آنها با رنگ های دیگر خانه و مبلمان منزل آشنا بود و علم کافی در این زمینه داشت .

مبلمان در دکوراسیون داخلی منزل

برای اینکه بدانیم چه نوع مبلمانی را میخواهیم در فضای داخلی خانه استفاده کرد باید اول بدانیم چه سبکی را قرار است در خانه ایجاد کنیم و سپس به تناسب با آن سبک از مبلمان مناسب با آن سبک استفاده میکنیم .

به طور مثال اگر سبک طراحی دکوراسیون داخلی خانه ای مدرن باشد و شرکت طراحی داخلی بدون توجه به این قضیه از مبلمانی کلاسیک استفاده کند ، فضایی به شدت نامطلوب و نا همخوان شکل میگیرد که ارتباط بصری با یکدیگر ندارند و دو عنصر متمایز و نامتعادل در فضای خانه به شمار میروند و کل نتیجه ی کار طراحی و اجرا را به هم میریزند .

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات