طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی داخلی مطب زنان

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 7 ارديبهشت 1399 در ساعت 14 : 15 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

طراحی داخلی بیمارستان ها و کلینیک های درمانی به این علت که با سلامتی افراد در ارتباط می باشد بسیار حساس و مهم است و باید برای طراحی این مراکز تمام استانداردها و ضوابط رعایت شده  و نکات عملکردی طبق اولویت بندی و سیر کولاسیون انجام گیرد.

در دکوراسیون مطب و کلینیک های درمانی زنان از آنجایی که مراجعه کنندگان زنانی هستند که یا مشکلات و بیماری های زنان دارند و یا در انتظار متولد شدن فرزندشان میباشند باید با طراحی داخلی  مناسب تا حد امکان استرس را کاهش دهند و تجهیزات لازم برای زنان باردار مثل  فضای نشستن کافی و آسانسور در نظر گرفته شود استفاده از گل و گیاه و همچنین آب نماها نیز می تواند گزینه خوبی برای کاهش استرس  در فضا باشد البته می توانید این تاثیرات را به وسیله فرم های مناسب و نورپردازی و رنگ ها موثرتر کرد.

طراحی داخلی مطب زنان

  • مشخصه های بارز مطب زنان

دکوراسیون داخلی مطب زنان دارای مشخصه های خاص و ویژه می باشد که بیمار، هنگام ورود به این فضا به آن دست پیدا می کند اولین مورد می‌توان به فضای آرامبخش و یا رنگ آرامبخش شاره کرد و علاوه بر آن استفاده از قاب های دیواری و المانهای مرتبط با فضای زنان و زایمان می باشد این کار را می توانید با طراحی یک تابلو تصویری از یک مادر باردار  انجام دهید.

  • رعایت هارمونی رنگ در طراحی داخلی

    طراحی داخلی مطب زنان

تم های رنگی یکی از مهمترین انتخاب های طراحی داخلی می باشد که باید توجه ویژه ‌ای به آنها کرد رنگ ها باید به گونه ای انتخاب شوند که در کنار یکدیگر بتوانند هارمونی مناسبی را با در نظر گرفتن کاربرد فضا به وجود  آورند. همانطور که در ابتدای  مقاله هم به آن اشاره کردیم فضا باید به گونه ‌ای باشد که به مراجعه کنندگان حس آرامش منتقل کند و فضا به دور از استرس طراحی شود به همین خاطر است که بیشتر فضاهای درمانی را با ترکیب رنگ های خنثی مانند طوسی و رنگ سبز طراحی می کنند یکی از مزیت های رنگ طوسی فراهم کردن پس زمینه برای نمایش دیگر عناصر می باشد. رنگهایی مثل طوسی، سفید و مشکی و رنگ های خنثی به شما این امکان را میدهد که برای زیبا سازی فضا از هر رنگی که به آن علاقه مند هستید استفاده کنید.

البته انتخاب سبک نیز تاثیر زیادی بر انتخاب رنگ دارد به عنوان مثال اگر در طراحی دکوراسیون داخلی مطب شما به سبک مدرن می باشد المان ها و عناصر دکوری که در نظر گرفته می شود بیشتر با رنگ های روشن و سفید می باشد.

  • شناخت فضا ها در طراحی دکوراسیون داخلی

     

مطب زنان دارای بخش های مختلفی می باشد که باید ابتدا هر کدام از آنها به طور جداگانه بررسی شوند و در نهایت با کنار هم قرار دادن بخش ها فضای کاربردی و زیبا طراحی کنیم فضاهایی نظیر سالن انتظار، بخش پذیرش، اتاق سونوگرافی و معاینه پزشک ،بخش ویزیت متخصص تغذیه و ... فضاهای یک مطب زنان می باشد.

  • شناخت کلی سبک‌ها

    طراحی داخلی مطب زنان

سبک مدرن سبک پرطرفدار برای بازسازی ساختمان و طراحی داخلی فضاهای درمانی  و خدماتی به شمار می رود البته این سبک را می توان یک سبک مناسب برای طراحی داخلی فضاهای کوچک نیز به شمار آورد دلیل آن هم سادگی در طرح ها و به کارگیری عناصر دکوری با سبکی متفاوت و خاص می باشد به عنوان مثال استفاده از وسایل دکوری مینیمال، مبلمان مدرن، نورپردازی خطی و غیره موارد می باشند که میتوان در طراحی داخلی مطب زنان به کار گرفته شود.

با شناخت فضاها و ترکیب آن با سبک مورد نظر میتوان طراحی مناسب و زیبایی را انجام داد که بدون شک به مهارت های لازم برای طراحی  نیاز است و بدون شناخت کافی از رنگ ها یه مناسب برای هر فضا و سبک ها و غیره  به هدف مورد نظرتان نخواهید رسید.

در طراحی داخلی مطب میتوان برای بلندتر نشان دادن فاصله بین کف و سقف از نورپردازی سقفی و تابش نور به صورت خطی استفاده کرد بخش‌هایی مانند اتاق تغذیه بیمار را که نیازمند فضای بسته و خصوصی نمی باشد را می توان به وسیله پارتیشن های شیشه ای و یا دیگر پارتیشن ها جدا کرد.

طراحی داخلی مطب زنان

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات