طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی داخلی فضای پذیرایی با ترکیب رنگ طوسی و خنثی

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 7 خرداد 1399 در ساعت 11 : 10 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اتاق پذیرایی و نشیمن فضای می باشد که بیشترین تاثیر را بر مهمان ها گذاشته و تمامی افراد زمان طولانی را در طول شبانه روز در این اتاق سپری می کنند طراحی داخلی نشیمن و پذیرایی با استفاده از سبک ها و رنگ های مختلفی قابل اجرا می باشد یکی از این  رنگ هایی که باعث ایجاد فضایی خیره‌ کننده در سالن نشیمن و پذیرایی شما می شود رنگ طوسی می باشد رنگ طوسی  رنگی است که مناسب برای سالن پذیرایی بوده و به راحتی می توانید در هر سبکی از دکوراسیون داخلی از این رنگ استفاده کنید برای آشنایی با روش های استفاده از رنگ در اتاق پذیرایی با ما راه باشید:

در سال های اخیر برای دکوراسیون نشیمن و پذیرایی از رنگهای خنثی  بسیار استفاده می شود زمانی که حرف انتخاب رنگ خنثی برای طراحی فضای نشیمن می‌شود رنگ طوسی جزء اولین رنگهایی است که به ذهن خطور می ‌کند این رنگ با تنالیته های مختلفی که دارد زیبایی فوق العاده را به وجود می آورد و برای افرادی که علاقه مند به طراحی های ساده و سبک مینیمال می باشند انتخاب مناسب و به جایی می باشد و  فضایی آرام و مدرن را برای شما ایجاد خواهد کرد. با وجود اینکه رنگ طوسی به عنوان رنگ محافظه‌ کار بی ‌تحرک و رنگی مناسب فضاهای رسمی شناخته شده است اما این رنگ به خصوص در طراحی دکوراسیون داخلی در سال‌ های اخیر جزء محبوب ترین رنگ ها محسوب شده است از این رنگ حتی در لوازم خانه و مبلمان نیز بسیار استفاده می شود. اگر شما قصد دارید که در طراحی اتاق پذیرایی خود از این رنگ بهره ببرید اولین کار انتخاب پالت رنگی مطابق با سلیقه شما می باشد اگر تنها از یکی از تنالیته های این رنگ استفاده کنید فضایی خسته‌ کننده را ایجاد خواهید کرد و جزئیات طراحی از بین میرود به همین خاطر است که پیشنهاد می‌ شود حداقل سه رنگ از تنالیته های مختلف این رنگ را برای طراحی خود انتخاب کنید به عنوان مثال می ‌توانید برای رنگ اصلی اتاق رنگ طوسی تیره را انتخاب کرده و طوسی متمایل به آبی و طوسی روشن در کنار آنها استفاده کرده و فضایی فوق العاده جذاب را به وجود آورید یا می توانید برای دیوارها رنگ طوسی را انتخاب کرده  و برای مبلمان طوسی روشن تری استفاده کرده و در جزئیات مثلاً کوسن های مبل  و غیره از رنگ  آبی یا قرمز استفاده کنید این کار به زیباتر شدن فضای شما کمک خواهد کرد.

 زمانی که شما برای طراحی خود پالت رنگ های خنثی را انتخاب کرده اید مطمئن باشید که اگر از آنها به درستی استفاده شود فضای خیره‌ کننده را در خانه برای شما به وجود خواهد آورد.

  • طراحی مینیمال با استفاده از رنگهای سفید سیاه و طوسی

    طراحی داخلی فضای پذیرایی با ترکیب رنگ طوسی و خنثی

اگر قصد دارید یک اتاق نشیمن به سبک مینیمال طراحی کنید می‌ توان یکی از رنگ ها را رنگ طوسی انتخاب کنید اما چه رنگ هایی در کنار طوسی به کار برده شود تا فضای زیباتری  را به وجود آورید؟ زمانی که صحبت از فضای مینیمال می‌شود یکی از سبک هایی که به ذهن می‌رسد سبک اسکاندیناوی می باشد در این سبک از رنگ سفید بسیار استفاده می شود در کنار این رنگ می توانید از رنگ های مشکی و طوسی نیز استفاده کنید برای طراحی سالن پذیرایی خود می توانید در بازسازی منزل از دیوارهای سفید   وسایل دکوری مشکی و مبلمان طوسی رنگ استفاده کنید اتاق نشیمن  اجتماعی ترین و عمومی ‌ترین فضای  خانه محسوب می شود در این مکان می باشد که شما استراحت کرده از مهمان های خود پذیرایی میکنید خانواده در کنار هم جمع می شود اتاق نشیمن باید دارای دکوراسیونی  آرام بخش باشد تا بتواند استرس و اضطراب را از افراد یک خانه دور کرده و آن‌ها را به آرامش دعوت کند. برای مثال می توانید در کنار رنگ طوسی از گرما و صمیمیت رنگ چوب نیز استفاده کنید به کارگیری رنگ طبیعی چوب در میزهای مبل یا میز تلویزیون در پذیرایی انتخاب مناسبی می باشد البته در کنار آن رنگ طوسی و کرم نیز ترکیب بسیار جذاب و محبوبی می باشد.

یک ایده دیگر ترکیب رنگ بنفش و طوسی می باشد این ترکیب رنگ اتاقی صمیمی و گرمی را به وجود می آورد به عنوان مثال شما می توانید در کنار مبلمان و دیوارهای طوسی تیره و روشن از رنگ بنفش در کوسن ها و  اکسسوار های  دیگر استفاده کنید.

البته استفاده از وسایل فلزی بدون شک در کنار رنگ طوسی می تواند بهترین انتخاب باشد اما در انتخاب لوازم و اشیا  بزرگتر مثل میزها، میزهای چوبی انتخاب مناسب تری می باشد. با استفاده از این اشیا و اکسسوار های فلزی  می‌توان فضایی تاثیر گذار به وجود آمد.

به طور کلی رنگ طوسی یک رنگ دوست داشتنی در طراحی های اتاق نشیمن و پذیرایی محسوب می شود این رنگ دست طراحان را برای اجرای سبک مینیمال و مدرن باز گذاشته و می‌توانند هر نوع تغییری در حالت های مختلف به وجود آورد .البته این انعطاف ‌پذیری تنها در این سبک ها محدود نشده و در طراحی های سبک های کلاسیک و سنتی نیز بسیار پرکاربرد می باشند و می توان به راحتی با آنها ارتباط برقرار کند . این رنگ در اتاق نشیمن با هدف استفاده از حس نو بودن و آرامش بخشی و همینطور جدیت این رنگ به کار گرفته می شود و به راحتی با بسیاری از رنگ ها ترکیب می شود در واقع می توان گفت که مکمل های رنگ طوسی در اتاق پذیرایی بسیار زیاد و نامحدود می باشد اما باید با توجه به سلیقه بهترین آنها را انتخاب کرد.

  • ترکیب رنگ سفید و طوسی

    طراحی داخلی فضای پذیرایی با ترکیب رنگ طوسی و خنثی

یکی از رنگ هایی که می‌تواند با استفاده از ان فضای زیبایی را در بازسازی ساختمان به وجود آورد رنگ سفید می باشد تمیزی و پاکیزگی رنگ سفید همیشه بر دیگر رنگ ها غلبه داشته و به زیبایی خودنمایی می کند در واقع سفید جزو اولین رنگهایی می باشد که پیشنهاد می شود با رنگ طوسی ترکیب شود با استفاده از این ترکیب می توانید فضایی زیبا و خیره کننده را به وجود آورد پیشنهاد می ‌شود که از رنگ سفید در مبلمان و عناصر دکوری استفاده کنید.

  • ترکیب رنگ طوسی و آبی

    طراحی داخلی فضای پذیرایی با ترکیب رنگ طوسی و خنثی

 سورمه ای و آبی های تیره و همینطور مشتقات آن مثل بنفش که رنگی میان قرمز و آبی است معمولاً جزو رنگهای می باشد که در کنار رنگ طوسی روشن جلوه زیبایی را به وجود می آورد اما هستند کسانی که به دنبال طراحی های خاص و متفاوت می باشد برای این گونه افراد پیشنهاد میشود که  و  از طوسی  تیره در کناره رنگ آبی استفاده شود .رنگ آبی هرچقدر تیره تر باشد فضای سنگین تر و با دکوراسیون لوکس را ایجاد می کند.

از دیگر رنگ هایی که در کنار رنگ طوسی ترکیبی بسیار زیبا و جذاب به وجود آورده و در بین افراد محبوب تر از می توان به ترکیب رنگ طوسی و صورتی، قرمز طوسی،   طوسی سبز ، طوسی و زرد و ... اشاره کرد.

10 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات