طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

شخصیت و پرستیژ در نمای ساختمانی

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 28 مرداد 1398 در ساعت 17 : 54 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

به طور حتم شما هم با شرکت طراحی و اجرای نمای ساختمان هیرادانا موافق هستید که هر نمای ساختمانی شخصیت و پرستیژی مخصوص به خود را دارا میباشد ، که در نهایت این شخصیت به ساختمان شما منتقل میشود و تعریفی از ساکنین خود به بازدیدکنندگان میدهد ، پس شخصیت و پرستیژ نما بسیار مهم است ، علاوه بر اینکه از نظر اقتصادی هم تاثیر بسیار زیادی را بر ازش مالی ملک شما دارد .

طراحان و معمارانی که طراحی نما ساختمانی انجام میدهند همیشه در پی ایجاد یک شخصیت متعالی و دارای ارزش هنری و معماری به ساختمان میباشند برای رسیدن به این هدف معماران باید دارای ذوق و خلاقیت بالایی باشند علاوه بر اینکه آشنایی کامل با سبک های طراحی معماری نما ، شناخت اقلیم و فرهنگ منطقه در ایجاد یک پرستیژ مناسب در نمای ساختمان بسیار حائذ اهمیت هستند .

در مرحله اول یک طراحی دقیق و مناسب برای ایجاد یک شخصیت هنری و معماری برتر در نمای ساختمان باید به کاربری ساختمان توجه داشت . به طور یقین طراحی و اجرای ساختمان اداری در مقایسه با ساختمان های مسکونی و حتی کاربری های تجاری بسیار متفاوت است و نمای ساختمانی باید بتواند به خوبی این شخصیت اداری را منتقل کند همچنین باید در طراحی نما به نوع طراحی دکوراسیون اداری هم دقت فراوانی داشته باشید تا هارمونی و همانگی مناسبی بین معماری بیرونی و داخلی ساختمان برقرار شود  . یک طراح زبردست باید با ویژگی های نما و کاربری های مختلف آشنا باشد .

طراحی نما و نماهای ساختمانی اولین موردی است که توجه بیننده و عابران را به سمت ساختمان شما جلب میکند و با همین اولین برخورد است که اطلاعاتی از شما بدست می آورد و در تصمیم گیری آنها تاثیر میگذارد .

یک طراح کارکشته و حرفه ای با ذوق هنری بالا ممکن است برای رسیدن به طرح مناسب جهت بازسازی ساختمان  و یا اجرای نمای شما چندین روز را تنها به ایده پردازی و فکر در باب پیدا کردن شخصیت مناسب برای ساختمان شما باشد . برای رسیدن به یک نمای زیبا و جذاب که بتواند به درستی شخصیت ساختمان شما را نشان دهد و تمام سلایق کارفرما و ساکنین را برآورده کند کاری ساده نیست . طراحی نمای ساختمان  در سبک های مختلف نما و معماری نیازمند مطالعه بالا و شناخت کافی از مسائلی مانند اقلیم و شرایط جوی منطقه ، متریال های مناسب ، سبکی که در آن نمای ساختمان طراحی میشود و بسیاری از موارد دیگر دارد که اگر این موارد به درستی با هم ادغام شوند و به شکلی صحیح رعایت شوند شخصیت درست و بجایی برای ساختمان شما پدیدار میشود . به همین دلیل همکاری با گروه ها و شرکت های معماری با تجربه و دارای رزومه موفق به شما این اطمینان را میدهد که تعمیرات ساختمان و بازسازی نمای شما تضمین شده باشد . و همان پرستیژی که به دنبال آن هستید برای ساختمانتان طراحی و اجرا شود .

علاوه بر مواردی که پیشتر به آنها اشاره داشتیم یکی دیگر از مواردی که در شخصیت و پرستیژ ساختمان و نمای ساختمان شما بسیار حائذ اهمیت است متراژ و ابعاد نمای شما میباشد . به طور حتم یه این موضوع واقف هستیم که طراحی و اجرا در نماهای بزرگتر کاری آسان تر است زیرا طراح و معمار برای طراحی و جانمایی المان های گوناگون در نما قابلیت مانور بیشتری دارد و میتواند ایده پردازی های بیشتری برای نماهای بزرگ ارائه دهد . در مقابل نماهای کوچکتر نیازمند دقت بیشتر و ذوق هنری بالاتری هستند ولی اگر به درستی و به شکلی معمارانه طراحی شوند میتوانند از نظر زیبایی و جذابیت با نماهای بزرگ برابری داشته باشند .ابعاد و متراژ نمای ساختمان در فاکتور های بسیاری تاثیر گذار میباشد به مانند تعداد و حجم متریال های مختلف ، احجام و شکل های هندسی که در نما طراحی میشوند ، تناسبات و ریتم ایجاد شده در نما و ...

قرینه سازی و قرینه بودن پنجره ها یکی از اصلی ترین بخش های طراحی نما میباشد ، در صورتی که پنجره ها و نمای خام شما اصل قرینگی را دارا باشند میتوانید از سبک های مختلفی برای طراحی نمای خود استفاده نمایید که در راس آنها سبک  طراحی و اجرای نمای کلاسیک و نمای رومی میباشند که تنها در صورت قرینه بودن میتوانند اصالت خود را بیان کنند . سبک های کلاسیک و رومی در طراحی نما شکوه و عظمتی خاص را به ساختمان شما میبخشند که باعث میشود پرستیژ ساختمان شما به مراتب بالاتر برود .

رنگ ها و ترکیب رنگی که در طراحی و اجرای نمای خود استفاده میکنید هم در شخصیت و پرستیژ نمای شما بسیار مهم هستند و جز سه مورد اصلی در این موضوع محسوب میشوند . استفاده از 3 نوع متریال و رنگ در طراحی های نما کاری حساب شده و اصولی میباشد ولی نوع ترکیب و این متریال ها با هم ، حجم هر کدام از آنها و رنگ آنها موردهایی هستند که در انتها نمای شما را میسازند و شخصیت نمای شما به آنها وابسته است . به همان میزان که رعایت این موارد میتواند زیبایی و جذابیت نمای شما را تضمین کند عدم توجه و رعایت نکردن اصول طراحی در این موارد طراحی نما و بازسازی نمای ساختمان شما را به طور کلی از بین میبرد .

طراحان در ابتدا از یک متریال و رنگ به عنوان متریال و رنگ غالب و مادر در طراحی نمای ساختمان  استفاده میکنند و با توجه به آن متریال ها و رنگ های دیگر را شکل میدهند . ولی باید توجه داشته باشید که انتخاب رنگ و متریال کاملا وابسته به نوع کاربری ساختمان شما میباشد ، هر متریالی شخصیت خاصی به ساختمان شما میدهد به طوری که شما از ورقه های کامپوزیتی نمیتوانید در هر ساختمان استفاده کنید این مسئله برای دیگر متریال ها مانند شیشه ، آجر و ... هم صادق میباشد .

در انتها برای رسیدن به یک نمای ساختمانی که شخصیت و پرستیژ درستی از ساکنین خود در اختیار بازدیدکنندگانش قرار دهد ، کاری آسان نیست و همکاری با شرکت های معتبر طراحی و اجرای نما و بازسازی نما شما را برای رسیدن به این امر یاری میکند .

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات