طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

دکوراسیون داخلی در قلهک تهران

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 1 آبان 1398 در ساعت 9 : 50 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

برای یک طراحی دکوراسیون داخلی  درست و جذاب در فضای داخلی منزل در شمال تهران و منطقه قلهک داشته باشیم باید عوامل متعددی را مورد توجه قرار داد که در روند طراحی دکوراسیون داخلی در قلهک نقش دارند . ما در شرکت طراحی داخلی هیرادانا در نظر داریم این عوامل را برای شما بیان کنیم تا بتوانید با انتخابی درست برای دکوراسیون داخلی منازل خود ، فضایی مناسب و ویژه را برای خانه هایتان ایجاد کنید .

در این مقاله سعی داریم یکی از این موارد تاثیرگذار در طراحی دکوراسیون داخلی در شمال تهران و در منطقه قلهک را بررسی کنیم . این مورد تاثیرگذار رنگ میباشد . رنگ اولین عنصری است که در دکوراسیون لوکس خانه چشم بیننده را به خود جلب میکند .

این رنگ در تمام خانه به چشم میخورد از رنگ سطوح و دیوار ها گرفته تا رنگ مبلمان به کار رفته در منزل . رنگ ها عنصر ویژه دکوراسیون لاکچری خانه در قلهک تهران هستند .

اما مسئله ای که مهم است این است که باید چه رنگی انتخاب کرد ؟ کدام فضا ها باید چه رنگی به خود بگیرند ؟ ترکیب رنگی چه باید باشد ؟ درخشندگی و شفافیت این رنگ ها چگونه باید باشد ؟

یک عامل تاثیرگذار در انتخاب رنگ ها  ، تناسب این رنگ ها با یکدیگر است . اگر رنگ ها با یکدیگر تناسب نداشته باشند ممکن است فضا را متشنج ، بی روح و کسل کننده کند . تناسب رنگ های دیوار ها ، سقف و کف با مبلمان خانه نقش مهمی در ایجاد حس آرامش در فضای داخلی خانه ها در شمال تهران و منطقه قلهک دارد.

اما تناسب رنگ به چه معناست ؟

برای این که با این مفهوم آشنا شوید اول باید با رنگ ها آشنا شویم . رنگ ها دو گروه هستند :

رنگ های اصلی و رنگ های فرعی در دکوراسیون داخلی

رنگ های اصلی شامل سه رنگ قرمز ، آبی و زرد هستند که از هیچ رنگی به وجود نیامده اند و به خودی خود وجود دارند . با ترکیب این رنگ ها ، رنگ های فرعی به دست می آیند . ترکیب قرمز و آبی ، بنفش را ایجاد میکند . ترکیب قرمز و زرد ، نارنجی را و ترکیب آبی و زرد ، رنگ سبز را به وجود می آورد . از ترکیب این رنگ ها میتوان انواع مختلف و تعداد زیادی از رنگ ها را ایجاد کرد که در یک چرخه رنگ قرار میگیرند و میتوان از آنها استفاده کرد .

ترکیب رنگی در دکوراسیون داخلی در قلهک تهران

اما برای این که بتوانیم از این رنگ ها در بازسازی ساختمان در قلهک استفاده کنیم باید با روانشناسی رنگ ها آشنا شویم . این که این رنگ ها چه تاثیری بر روحیه و روان آدمی میگذارد و برای کدام یک از قسمت های خانه بهتر است از کدام رنگ استفاده کرد . در ادامه تنها رنگ های اصلی را با توجه به روانشناسی رنگ ها به صورت مختصر بررسی میکنیم و رنگ های فرعی را در مقاله ای دیگر برای شما بیان خواهیم کرد .

رنگ قرمز

رنگ قرمز رنگ شادی و هیجان است .این رنگ انرژی زیادی دارد . به دلیل این حس هیجان و انرژی بهتر است از این رنگ در فضای نشیمن و اتاق غذاخوری استفاده کرد . هم چنین به طور کم در اتاق خواب کودکان برای برانگیختن احساسات آنها مفید است .

رنگ زرد

رنگ زرد نشاط آور است . استفاده از این رنگ برای حمام و طراحی دکوراسیون آشپزخانه در شمال تهران میتواند مناسب باشد . درست است که این رنگ شادی آور است اما در استفاده از آن باید مراعات کرد و افراط نکرد . حضور وسیع این رنگ در فضای داخلی خانه در دراز مدت میتواند اثرات نامطلوبی داشته باشد . هم چنین برای اتاق خواب کودکان نیز چون یادآور احساسات خشم است نیز نباید مورد استفاده قرار بگیرد .

رنگ آبی

آبی رنگ آرامش است . استفاده از این رنگ در اتاق خواب ، سرویس دستشویی و حمام توصیه میشود  . اما چون این رنگ جز رنگ های سرد به شمار میرود استفاده تنهایی از آن در فضای نشیمن مناسب نمیباشد و برای آن میتوان از ترکیب آن با رنگ های گرم استفاده کرد . هم چنین رنگ های تیره آبی میتواند باعث غم و اندوه شود پس بهتر از آنها استفاده زیادی نکرد .

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات