طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

آشنایی با ویژگی ها و محاسن نمای سرامیکی

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 2 شهریور 1398 در ساعت 12 : 54 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

یکی از جدیدترین و بروزترین سبک های نما ساختمان و طراحی و اجرای نمای ساختمان  ، نماهای خشک سرامیکی هستند ، نمای سرامیکی جزء نماهای مدرن و از سبک های طراحی نمای مدرن محسوب میشود . اجرای نمای سرامیکی به صورت خشک است به این منظور که بدون نیاز به ملات اجرا میشوند . متریال های سرامیکی دارای مقاومت بالا و استحکام بالایی هستند و در برابر رطوبت عایق هستند و آب را به خود جذب نمیکنند . از نمای سرامیکی میتوان برای ساختمان هایی با کاربری های مختلف مانند مسکونی ، اداری ، تجاری و ... استفاده کرد که با طراحی درست و معمارانه میتوان به طرحی مناسب و زیبا برای نما ساختمان رسید .

نماهای سرامیکی دارای مزایا و ویژگی های بخصوص و عالی هستند مانند :

  • مقاومت بالا در مقابل رطوبت و جذب آب
  • تعمیرات و نگهداری راحت و مقرون بصرفه
  • استحکام لازم و مناسب در مقابل شرایط مختلف جوی
  • به دلیل اینکه در مقابل حرارت عایق خوبی هستند باعث کاهش مصرف انرژی در ساختمان میشوند
  • دارای استراکچر مقاوم که از سقوط سرامیک ها جلوگیری میکند

همانطور که در شرکت بازسازی ساختمان هیرادانا اشاره کردیم نماهای سرامیکی در دنیای معماری روز جایگاه و محبوبیت ویژه ای پیدا کرده اند و بسیاری از آثار معماری ارزشمند و موردتوجه در نمای خود از متریال سرامیک استفاده کرده اند . البته استفاده از سرامیک در نمای ساختمان خلاصه به دنیای امروز نمیشود و از دیرباز در قسمت های مختلف استفاده میشده است  . و مقاومت بالای خود را در برابر شرایط جوی مختلف ، آلودگی های هوا و باران های اسیدی نشان داده اند . در گذشته از ملات برای نماهای سرامیکی و چسباندن آنها استفاده میشده است . ولی امروزه از از روش های خشک و با استراکچر های آهنی و یا آلمینیومی برای سازه و اجرای نماهای سرامیکی استفاده میشود . امروزه در اروپا و کشورهای توسعه یافته بازسازی ساختمان و اجرای نمای سرامیکی خشک که به نام های دیگری مانند نماهای پرده ای و یا تهویه شونده هم معروف هستند  روز به روز در حال گسترش است .

برای طراحی و اجرای نمای سرامیکی نیاز به رعایت و دانش و تجربه های خاصی است که شرکت طراحی و اجرای نمای ساختمان  باید به آنها اشراف کامل داشته باشند تا در نهایت نمای ساختمان شما به بهترین شکل طراحی و اجرا شود . ما در اینجا بخشی از این فاکتورها که در طراحی و اجرای نمای خشک سرامیکی باید رعایت شوند را بیان میکنیم :

  • نیروها و بارهای نما

اساسی ترین و اولین نیرو و باری که بر سازه ساختمان وارد میشود وزن خود استراکچر و سازه نما است که معمولا آهنی و یا آلمینیومی هستند . در مرحله بعدی وزن و بار سرامیک ها و تایل هایی است که بر روی سازه نصب میشوند و بار خود را از طریق استراکچر نما به سازه ساختمان منتقل میکنند . علاوه بر این نیروها باید نیروهای احتمالی مثل باد و باران و زلزله هم در زمان طراحی و اجرای نما در نظر گرفته شوند . استحکام و رعایت نکات ایمنی در این مسئله نه تنها به پایداری نمای شما کمک میکند بلکه خاطر شما را در هنگام وقوع اتفاقات طبیعی راحت میکند .

  • عایق حرارتی و فصله نما تا دیواره های ساختمان

با توجه به اینکه داخل بنا و ساختمان دارای دمای ثابت است و فضای بیرونی دارای نوسانات دمایی که در بعضی مناطق تا به 30 درجه سانتی گراد هم میرسند ، نمای ساختمان باید مقاومت و استحکام بالایی در مقابل شرایط جوی و این نوسانات دمایی داشته باشد و فضاهای داخلی را در مقابل دمای بیرونی حفظ نماید . متریال سرامیک دارای مقاومت خوبی در مقابل شرایط جوی هستند ولی برای عایق بندی مناسب باید گپ و فاصله مناسب و طراحی شده با توجه به شرایط دمایی منطقه صورت بگیرد  به این ترتیب طراحی و اجرای دقیق و مهندسی شده سازه و فاصله آن تا دیوار بسیار حائذ اهمیت و مهم است.

  • مقاومت در برابر رطوبت

طراحی و اجرای نمای ساختمان در شکل خشک و سرامیکی باید به شکلی مهندسی شده و دقیق درزبندی و آب بندی شوند . درزهای طراحی شده در نماهای سرامیکی امکان تخیله مناسب رطوبت و آب را فراهم میکند و اجازه نفوذ رطوبت را به داخل و بدنه ساختمان نمیدهد که این مسئله در مناطق پرباران ویژگی مثبت برای ساختمان محسوب میشود .

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات