طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی نقشه ساختمان

1مجموع 2 پروژه
1مجموع 2 پروژه

طراحی نقشه های ساختمانی یکی از مهمترین و کاربردی ترین بخش معماری می باشد . این مسئله از آن جایی اهمیت پیدا می کند که نقشه ی ساختمانی بایستی با توجه به کاربری فضای مورد نظر و مطابق با نوع نیازمندی های مخاطبان فضا ، طراحی گردد که این مسئله موجب ایجاد پیچیدگی هایی در روند طراحی داخلی ساختمان می گردد که اکثر کارشناسان و اساتید معماری به آن اذعان دارند .

طراحی-پلان-7

با هیرادانا در تماس باشید : 09125754921

طراحی نقشه های معماری بایستی با شرایط فرهنگی، رفاهی، اجتماعی و اقتصادی کاربران سازگار باشد . متاسفانه انجام چنین مسئولیت مهم و تاثیر گذار بوسیله افراد غیر کارشناس می تواند مشکلات جبران ناپذیری را بر پیکره ی طراحی وارد آورد و تاثیرات منفی را بر وضعیت روانی ، آسایش و میزان رضایتمندی کاربران در فضا ایجاد نمایند. همانطور که آیزنمن معمار برجسته ی آمریکایی می گوید : معماری امروز ما باید منعکس کننده شرایط ذهنی و زیستی ما باشد و آنچه که در معماری امروز ما مورد غفلت قرار گرفته بخشی از زندگی ما است، اهمیت این مسئله را بیش از پیش آشکار می کند . مطالعات اخیر اهمیت توجه به نیازمندی های کاربر در فضا را به طور واضحی اثبات کرده است که این موضوع پیش از هر چیزی از طراحی نقشه ی بنا نشات می گیرد . در واقع در طراحی نقشه و پلان ساختمان، زون بندی‌ها و کاربری‌ های فضا شکل می گیرد و شالوده ی اصلی طراحی را شکل می دهد که به درستی صائب تبریزی آن رابیان می کند که خشت اول چون نهد معمار کج --- تا ثریا می رود دیوار کج!!

در عکس های زیر پلان ها و توضیحات پروزه پنت هاوس ولنجک را میبینید .

طراحی-نقشه-ساختمان-1

طراحی و اجرا صفر تا صد ساختمان شما با متخصصین هیرادانا

نقشه های معماری جزییات دقیقی از سبک و زیبایی شناسی پروژه ارائه می دهد .

هر نقشه ی معماری یک هدف خاصی دارد و گویای روایت مختص به خود است . نقشه های معماری به عنوان یک کتابچه ی راهنمای ساخت و ساز هستند و در نتیجه نقش بسیار مهمی در روند پروژه ایفا می کنند . به عبارت ساده تر می توان بیان کرد که نقشه های معماری ترکیبی از توصیفات نوشتاری، بصری و سازه ای است که قرار است ساخته شود . انواع مختلف نقشه های مورد استفاده شامل نقشه های معماری ، نقشه های سازه ، نقشه های HVAC ( گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع ) ،نقشه های برق و لوله کشی ، طرح های حفاظت در برابر آتش و نقشه های متفرقه می باشد که در طراحی بایستی مد نظر قرار بگیرد .

طراحی-نقشه-ساختمان-2

طراحی نقشه های ساختمانی شامل انواع ساختمانها با کاربری های متنوع می باشد که می توان به فضاهای آموزشی ، اداری ، تجاری ، مسکونی ، فضاهای کودک ، فضاهای تفریحی و ورزشی اشاره کرد که هر کدام پیچیدگی ها و برآورده کردن نیازهای خاص خود را می طلبد .

طراحی-نقشه-ساختمان-3

ابتدایی ترین مراحل در طراحی های نقشه های معماری که می توان از آن به عنوان مهم ترین پایه ی طراحی نام برد ، مرحله لکه گذاری و جانمایی های داخلی فضاهای معماری می باشد که با توجه به خواسته‌ی کاربر در فضا و موقعیت جغرافیایی محل بنا (به طور مثال تابش خورشید و اصول طراحی فضاهای معماری) توسط کارشناسان معماری انجام می شود .

طراحی-نقشه-ساختمان-4

طراحی نقشه‌های معماری شامل موارد زیر می‌شود :

تهیه نقشه موقعیت زمین، شیب کلی و مجاورت ها.

تعیین ریز فضاهای موجود در محوطه و طبقات.

طراحی نقشه های چیدمان طبقات

طراحی نقشه‌های نما

طراحی نقشه های ساختمانی لوکس

طراحی نقشه های ساختمانی و مسکونی لوکس برای افراد مختلف می تواند معانی مختلفی داشته باشد. برای برخی ، یک سالن مینیمالیست و مدرن با مصالح مدرن و شیشه را لوکس می دانند . در حالی که برخی فضایی کلاسیک با حال و هوای معماری غربی را فضایی مجلل استنباط می کنند . به همین خاطر علاقه و همچنین نوع نیازمندی کارفرما در این موضوع نقش اصلی را ایفا می کند . در این خصوص ضروری است که ابتدا یک مصاحبه ی حضوری با کارفرما توسط متخصصان معماری و سازه ی هیرادانا انجام شود و خواسته های کارفرما به دقت بررسی و وارد مرحله ی طراحی نقشه های معماری و سازه گردد .

طراحی-نقشه-ساختمان-5

هزینه طراحی نقشه معماری ساختمان

مطالعات فاز صفر طراحی معماری

فاز صفر معماری شامل مطالعات معماری اعم از بررسی نیازمندی های کاربر فضا ، شناخت اقلیم ، پتانسیل های جغرافیایی و منطقه ای ، شرایط اجتماعی و فرهنگی ، معماری بومی منطقه ای و همچنین بررسی های وضعیت خاک و ژئوتکنیک منطقه میباشد .

بر خلاف آنچه که عوام تصور می کنند ، فاز صفر معماری بسیار در روند توسعه ی طراحی نقشه های معماری و طراحی داخلی ساختمان موثر می باشد .

مهم است بدانید که در فاز صفر معماری ، توجیه فنی و اقتصادی نیز مورد بررسی قرار می گیرد . دریافت اطلاعات در فاز صفر معماری در بسیاری از موارد از طریق مصاحبه با کارفرما و شناخت کامل علایق و نیازهای مورد نظر کارفرما نیز حاصل می شود .

طراحی-نقشه-ساختمان-6

طراحی نقشه های فاز یک معماری 

طراحی نقشه های معماری بر طبق دستور نقشه ، پلان و نماها ، ضوابط و قوانین شهرداری و با توجه به نیاز کارفرما و پیشنهادات طراحان و مهندسین و کارشناسان عمران و معماری انجام می شود .

همانطور که گفته شد ، طرح ها و پلان های فاز یک ، شالوده ی همه ی مراحل بعدی می باشند که بایستی همه ی درخواست های کارفرما اعمال شود و همچنین در کنار برآورده شدن علایق و سلایق کارفرما، بایستی ضوابط و مقررات شهرداری ، آتش نشانی و تمام استانداردهای مد نظر نیز رعایت بشود . در انتها طرح به دفتر خدمات به شیوه اینترنتی و یا حضوری ارسال و بالاخره طرح نهایی تصویب می شود که قابل تایید شهرداری ، آتش نشانی نیز باشد که از طرح تایید شده نهایی در پلان های فاز یک ، برای تهیه مرحله های بعدی استفاده می شود .

بایستی به این موضوع نیز اشاره کنیم که هنگام ساخت یک بنا با هر نوع کاربری به عنوان سازنده ی بنا به جوازهای مرتبط و برگه های تعهد نیاز دارید . 

همچنین نبایستی در دریافت تاییدیه جوازهای مرتبط تاخیر صورت بگیرد . زیرا تا زمان عدم تهیه ی این موارد، بقیه ی مراحل کار به تعویق خواهد افتاد . 

برای تهیه ی برگه های نظام مهندسی شما می توانید به شرکت های معماری مراجعه کنید که آنها شما را در انجام فرایندهای لازم یاری می کنند . این برگه ها شامل برگه های برداشت موقعیت ملک، نقشه های فاز یک طراحی معماری،نقشه های سازه و محاسبات ، تاسیسات مکانیکال و الکتریکال ، استحکام بنا و... می باشد .

طراحی-نقشه-ساختمان-7

طراحی نقشه های فاز یک معماری شامل موارد زیر می شود :

طراحی پلان معماری طبقات

طراحی پلان پارکینگ

طراحی پلان معماری محوطه، بام و لنداسکیپ

طراحی مقاطع معماری

طراحی نقشه های فاز دو معماری

 تهیه‌ی پلان های معماری اندازه گذاری

تهیه‌ی  نماهای اندازه گذاری

تهیه‌ی جزئیات اجرایی کف سازی و سقف

انتخاب متریال مناسب با کاربرد مجموعه

ارائه‌ی مقاطع از نمای دیوارها

ارائه‌ی مقاطع طولی و عرضی اجرایی از مجموعه

جزئیات اجرایی نما

ارائه ی نقشه های اجرایی کابینت و مبلمان مجموعه

ارائه ی دیتیل های  اجرایی سقف های کاذب

ارائه ی نقشه های اجرایی کمدها و کلیه کارهای چوبی

تیپ بندی درب ها و بازشوها

ارائه ی نقشه مبلمان فضا

ارائه ی نقشه مقاطع ساختمان

ارائه ی پلان های  اندازه گذاری

سایت پلان و دیتیل محوطه سازی

ارائه ی پلان های  سازه

ارائه ی پلان های سازه

طراحی نقشه های تاسیسات مکانیکی

ارائه ی نقشه های تاسیسات الکتریکی

ارائه ی جزییات نقشه نمای جبهه های اصلی بنا

در روند طراحی فضاهای مسکونی و اداری، در بیشتر مواقع کارفرماها از تهیه ی نقشه های فاز دو غفلت می کنند و وقتی که کار به اجرا رسید، این پروسه را آغاز می کنند، در صورتی که این مسئله در محیط ها و فضاهای داخلی از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است و مناسب هست که به موازات هم انجام بشود که نتیجتا این امر باعث به تعویق افتادن روند اجرای پروژه می گردد، در خصوص ارائه ی نقشه های معماری و سازه با متخصصان ما در شرکت معماری هیرادانا در ارتباط باشید و مشاوره بگیرید .

چیدمان فضاهای داخلی و مبلمان گذاری آخرین مراحل طراحی داخلی ساختمان است که در نوع استفاده از فضا اهمیت بسزایی دارد ، ممکن است در نگاه اول ساده به نظر بیاید ولی حتما نیاز هست که از یک کارشناس معماری در این زمینه مشورت بگیرید . بخصوص در طراحی ویلا .

در این بخش به نکات مهم و کاربردی که یک ویلای مسکونی را به فضایی دنج، آرام و زیبا تبدیل می کند بسنده می کنیم و چند مورد از طراحی ویلاهای لوکس گروه معماری هیرادانا را در تایید این موارد قرار داده ایم . برای آنکه که یک ویلا را به فضایی شاخص و خاص تبدیل کنید ، بایستی در طراحی نقشه های معماری، به عرصه های عمومی و خصوصی فضاها توجه ویژه ای شود .

طراحی کامل یک مجموعه ی ویلایی شامل فضای نشیمن، اتاق خواب های مستر و عادی، طراحی محوطه و باغ، فضاهای جانبی لنداسکیپ شامل فضای آتشدان، فضای باربیکیو، مسیرهای با پوشش گیاهی سبز و دلنشین، جکوزی و استخر، فضاهای استراحت و نشیمن می شود . در ادامه چندین پلان از پروژه ویلایی چمستان مختص کارفرمای عزیزمان جناب رحمتی را مشاهده میکنید . 

طراحی-پلان-1

پلان طبقه همکف

طراحی-پلان-2

پلان طبقه اول

طراحی-پلان-3

پلان زیر زمین و لنداسکیب

جهت مشاهده پلان های سایر پروژه ها اعم از ویلایی ، مسکونی ، اداری تجاری و نما به بخش پروژه ها زیر مجموعه طراحی نقشه ساختمان مراجعه کنید .

نکته دیگری که بعد از موارد گفته شده اهمیت دارد و از تخصص های شرکت دکوراسیون و معماری هیراداناست ، دکوراسیون داخلی فضاست . دکوراسیون داخلی در واقع همان نمای داخلی ساختمان شما میباشد که اگر به درستی طراحی و پیاده سازی شده باشد جلوه بسیار زیبایی پیدا خواهد کرد . به طور کلی دکوراسیون ها دو نوع مختلف در ساختمان های مسکونی و اداری دارند . دکوراسیون مدرن و همچنین کلاسیک از جمله دکورهایی هستند که برای ساختمان های مسکونی و ادارت به کار گرفته میشوند . هر دو نوع دکوراسیون داخلی باعث زیبایی ساختمان میشوند ولی تنها نکته ای که باید در نظر داشته باشید تناسب آن با وسایل به کار رفته در ساختمان میباشد . برای اینکه تشخیص دهید کدام یک از این دکوراسیون ها برای ساختمان شما مناسب تر است میتوانید پروژه های دکوراسیون داخلی آنها را مشاهده کنید . تمام پروژه های دکوراسیون داخلی را میتوانید یک به یک مشاهده کنید و سپس نمونه مورد نظر خود را انتخاب کنید . پروژه های دکوراسیون داخلی یک شرکت در واقع سابقه و تبحر شرکت دکوراسیون داخلی را نشان میدهد . به طبع شرکتی که پروژه های دکوراسیون داخلی بیشتری داشته باشد از تجربه بالاتری نیز برخوردار است .

9 / 10
از 6 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :