طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

پنج ویژگی سبک دکوراسیون مینیمال

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 13 ارديبهشت 1400 در ساعت 10 : 49 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در سبک مینیمالیستی طراحان بزرگ علاقه زیادی به فضا های پاکیزه ، ساده و باز دارند که این عناصر مهمترین ویژگی هایی است که می تواند آنها را به مقصود خود برساند .

آنها اعتقاد دارند هر چیزی که در طراحی دکوراسیون داخلی کاربرد ندارد باید از آن چشم پوشی کرد .

عنصر اصلی در این سبک چیدمان به منظور استفاده حداکثری از فضا می باشد در واقع طرفداران این سبک با تجمل گرایی در تضاد هستند که باعث ساده گرایی و حداقل گرایی در این سبک می شود .

 تاریخچه مینیمالیست

مینیمالیست مختص معماری نیست در واقع یک جنبش هنری محسوب می‌شود که در سال ۱۹۶۵ اصطلاح مینیمالیسم توسط ریچارد و کم کم بر سر زبان ها افتاد مینیمالیسم در واقع معنای چگونه زندگی کردن است .

پنج ویژگی سبک دکوراسیون مینیمال

در این روزها سبک مینیمالیسم دچار تغییر شده و از مفهوم اصلی خود بسیار دور گشته است اما به عنوان یک سبک در دنیای امروزی دارای اهمیت ویژه ای است و شرکت های بسیاری در زمینه تولید محصولات از این  سبک استفاده می کنند .

 ویژگی های دکوراسیون مینیمال در طراحی دکوراسیون داخلی و معماری

• سادگی

کارآمدی بی آلایشی و سادگی از ویژگی هایی هستند که در این سبک دیده می‌شوند .

بیشتر تلاش طراحان در طراحی داخلی مدرن سبک مینیمالیسم این است که از بیشترین فضای موجود استفاده بهینه را ببرند و هیچ کدام از این ظرفیت‌ها را از دست ندهند به طوری که بر اساس نیاز ساکنان خانه می‌توانند دیوارهای داخلی محدود مکان های ذخیره سازی اشکال ساده را به وجود بیاورند .

  درب و پنجره ها در طراحی مینیمالیست به صورت بسیار ساده طراحی می شود و اصولاً کارایی و سادگی در تمام فضا و محیط یک خانه مینیمالیستی به چشم می‌خورد .

پنج ویژگی سبک دکوراسیون مینیمال

• رنگ

اصولاً در سبک مینیمالیسم رنگ های روشن پر کاربرد ترین رنگ در این سبک هستند به خصوص رنگ سفید به این دلیل که رنگ سفید و رنگ های روشن باعث می‌شوند که فضا بازتر به چشم بیاید و رنگ سفید باعث تداعی حس پاکیزگی به بیننده این رنگ می شود .

پنج ویژگی سبک دکوراسیون مینیمال

رنگ های روشن در این سبک استفاده بیشتری دارند استفاده از رنگ های دیگر مانند رنگ های تند مانند قرمز و بنفش  یا رنگ های دیگری به غیر از رنگ های روشن و سفید در این سبک چندان جالب نمی باشد .

• نور

پنج ویژگی سبک دکوراسیون مینیمال

به دلیل اینکه از خانه هایی که به سبک مینیمالیسم انتظار می رود بیشترین استفاده را از محیط و فضا داشته باشند یکی از دلایلی که می تواند این انتظارات را برآورده کند استفاده حداکثری از نور خورشید است به این صورت که در سبک مینیمالیستی پنجره های بزرگ تری نسبت به دیگر سبک ها استفاده می شود . در واقع می توان گفت پنجره های بزرگ از شاخصه های اصلی طراحی داخلی منزل در این سبک محسوب می شود .

حفاظت از محیط زیست و احترام به طبیعت شاخصه ای است که در این سبک به آن توجه ویژه ای می شود .

• جزئیات کوچک

پنج ویژگی سبک دکوراسیون مینیمال

در نگاهی اجمالی به خانه‌ای که به سبک مینیمالیستی طراحی شده از موارد مهمی که مشاهده می شود این است که لوازم تزئینی در آن خانه بسیار کمتر نسبت به سبک های دیگر است معمولاً در سبک های دیگر لوازم تزئینی بی شمار شما در آن سبک مشاهده می کنید ولی در سبک مینیمالیستی وجود یک گلدان یا حداکثر دو تابلوی نقاشی از مشخصات مشترک خانه هایی است که با این سبک طراحی داخلی شده اند در واقع خلوت بودن فضا در این سبک احساس آرامش و رهایی به شخص القا می کند .

• مبلمان

پنج ویژگی سبک دکوراسیون مینیمال

از موارد مهمی که در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مینیمالیستی دارای اهمیت ویژه ای است. انتخاب مبلمان است مبلمان باید یک توجیه برای خرید داشته باشد به طور کلی تا زمانی که دلیل موجه برای خرید یک مبل در سبک مینیمالیستی وجود نداشته باشد آن مبلمان هرگز خریداری نخواهد شد .

عواملی مانند رنگ  و … دیگر مسائلی هستند  که می‌ تواند در انتخاب نوع مبل موثر واقع شود  و باید در هنگام خرید مورد توجه قرار گیرد .

مبل های مکعبی و گوشه دار از پرکاربردترین مبل ها در سبک مینیمالیستی هستند و امروزه با توجه به نیاز این گونه مبل ها در سبک مینیمالیستی ، انواع آن با توجه به نوع طراحی فضای داخلی ساخته می شوند ، مبل هایی که فضای  بسیار کمی را اشغال می کنند .

پنج ویژگی سبک دکوراسیون مینیمال

 در آخر لازم است که بگوییم از این سبک علاوه بر طراحی داخلی منزل در در طراحی دکوراسیون اداری ، دکوراسیون مغازه ، دکوراسیون مظب و بسیازی از کاربری های دیگر نیز استفاده می شود و پر کاربرد است .

 

 

4 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات