طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

نکات طراحی ویلا به سبک کلاسیک

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 6 تير 1400 در ساعت 11 : 54 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

امروزه شاهد رشد سریع ویلا سازی در سطح کشور هستیم که این امر به دلیل تمایل روزافزون مردم به داشتن ویلای اختصاصی است . انتخاب سبک طراحی ویلا بستگی به روحیات و سلایق اشخاص دارد و هر ویلا تا حدودی معروف شخصیت مالک آن است . بیشتر ویلاهایی که در حال حاضر ساخته می شوند یا مطابق با سبک مدرن طراحی و ساخته می شوند و یا در طراحی آنها اصول معماری به سبک کلاسیک لحاظ می گردد . افرادی که علاقه مند به مکان های لوکس و لاکچری هستند اغلب ویلاهای کلاسیک را برای خرید انتخاب می کنند و کسانی که در فضاهای مجلل آرامش خود را از دست می دهند و فضاها و دکوراسیون مینیمال را ارجح می دانند، تمایل به گزینش ویلاهای مدرن دارند .

نکات طراحی ویلا به سبک کلاسیک

قدمت معماری کلاسیک به دوران رونسانس می رسد . در آن زمان این سبک در طراحی کلیساها و بناهای باشکوه و عظیم مورد استفاده قرار می گرفت . سبک کلاسیک در معماری به عنوان سبک مادر شناخته می شود . این سبک خالق فضاهای مجلل و باشکوه بوده و با معماری اصیل قرابت و نزدیکی دارد . با توجه به افزایش تمایل به تجمل در جوامع امروزی ، تقاضا برای ویلاهای کلاسیک بسیار بیشتر از گذشته شده است .

 مشخصه های اصلی طراحی ویلا به سبک کلاسیک

تقارن مهمترین اصلی است که در طراحی نما به سبک کلاسیک مورد توجه قرار می گیرد . در ویلاهایی که از سبک کلاسیک پیروی می کنند تمامی المان های مورد استفاده از نظر تعداد زوج بوده و در مکان هایی قرار می گیرند که کاملا قرینه هستند . طراحی بخشی به عنوان شاه نشین یا ایوان در این سبک بسیار پر اهمیت است و می توان هیچ سازه کلاسیکی وجود ندارد که از این بخش بی بهره باشد . ستون های مجلل در طراحی بخش شاه نشین شکوه آن را دو چندان می نمایند و ظاهر فریبنده ای را برای سازه به وجود می آورند .

نکات طراحی ویلا به سبک کلاسیک

امروزه برای اجرای نمای کلاسیک از سنگ های تراورتن با کیفیت و سفید استفاده می شود زیرا هم معادن ارزشمندی از این سنگ مقاوم در کشور وجود دارد و هم اینکه تراورتن ها ظاهری بسیار زیبا و شکیلی دارند که تکمیل کننده جلال سازه ویلا خواهند بود . استفاده از انواع مجسمه های سنگی در سبک کلاسیک بسیار متداول است و طاق و قوس های سنگی در این سبک ، کاخ های اشرافی را به ذهن متبادر می کنند .

اصول و قواعد طراحی ویلا به سبک کلاسیک

سبک کلاسیک نیز مانند دیگر سبک های معماری از اصول و قواعد دقیق و ظریفی پیروی می کند که آشنایی با آنها لازمه انتخاب بهترین ویلای کلاسیک خواهد بود . در سبک کلاسیک تعادل و تقارن نقش اصلی را در طراحی ایفا می کنند و طراحی سقف های مرتفع و ستون های منحصر به فرد جز پارامترهای اصلی هستند که حذف آنها شاکله طراحی را از هم خواهد پاشید و نتیجه حاصل به هیچ عنوان با سبک کلاسیک همخوانی نخواهد داشت . 

نکات طراحی ویلا به سبک کلاسیک

طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی ویلاهای کلاسیک نیز بر اساس اصول و قواعد خاصی صورت می پذیرد . تزئینات باشکوه و ظریف و استفاده از رنگهای مجلل مانند طلایی در این فضا همواره مورد توجه بوده است و تناسب دقیقی بین طراحی نمای ویلای کلاسیک با طراحی دکوراسیون آن برقرار است . به طور کلی در طراحی بخش های داخلی ویلای کلاسیک از تزئیناتی استفاده می شود که دارای جزئیات زیادی هستند و چشم بیننده را به خود خیره می نمایند و همچنین طرح های به کارگرفته شده پرتکرار و زوج خواهند بود .

نکات طراحی ویلا به سبک کلاسیک

مراحل طراحی ویلا به سبک کلاسیک

طراحی ویلا به سبک کلاسیک نیازمند زمینی با مساحت بزرگ است که بتوان به راحتی المان های مورد نیاز را در آن طراحی و اجرا نمود . سپس باید انتظارات کارفرما به دقت مورد بررسی قرار گیرد و طراحی لازم در این راستا صورت گیرد . میزان بودجه در اختیار نیز باید مشخص شود تا در طراحی با توجه به آن جزئیات را کم و یا زیاد نمود . به طور کلی مراحل طراحی ویلا عبارتند از :

  1. بررسی زمین در نظر گرفته شده برای ساخت ویلا
  2. بررسی سبک مورد علاقه فرد و بودجه در اختیار وی
  3. آماده سازی طرح های اولیه به صورت پیش فرض
  4. طراحی پلان
  5. طراحی فضاهای داخلی ویلا
  6. طراحی دکوراسیون
  7. محوطه سازی ویلا

یکی از مواردی که در طراحی و ساخت ویلا باید برای انتخاب آن وقت کافی مبذول شود انتخاب شرکت دکوراسیون و معماری است . واگذاری پروژه به شرکتی خوشنام و با سابقه می تواند در حصول نتیجه مطلوب تاثیر عمیقی داشته باشد .

9 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات