طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

نورپردازی و انتخاب رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی اداری

بازگشت به لیست مقالات » | پنجشنبه 14 فروردین 1399 در ساعت 9 : 23 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اگر طراحی داخلی اداری به درستی انجام گیرد باعث افزایش راندمان و بازدهی کارکنان و همینطور سبب رضایت مندی کارکنان می‌شود که در نهایت رضایت شغلی میسر می شود. دکوراسیون اداری اگر به درستی فضاسازی شود و به دنبال آن اصول بهینه سازی رعایت شوند نظم و ساماندهی مناسبی را میتوان پدید آورد که از کمترین فضا میتوان بیشتری ن استفاده را برد . کارکنان شما ساعات طولانی را در محیط کاری سپری می کنند در نتیجه باید فضای محیط کار هوشمندانه و مناسب فضای اداری  طراحی شود.با رعایت نکاتی مثل استفاده از عناصر طبیعی یعنی استفاده از گل و گیاه و یا در صورت امکان استفاده از یک آبنمای کوچک، هارمونی طرح و رنگ ( یعنی برای طراحی دکوراسیون داخلی اداری خود می توانید از رنگ سازمانی خود که برگرفته از رسالت سازمان شما باشد استفاده کنید)ارتباط بیرون و درون( این مورد توسط پنجره و جداره های شفاف اجرا می‌شود )فضایی و استفاده مناسب از مبلمان و سایر وسایل مورد نیاز در محیط ‏ کار متناسب با فیزیک انسان با هدف سلامت کارکنان مورد استفاده قرار بگیرد این موارد می تواند به اندازه‌ی چشمگیری کیفیت فضای اداری را بالا ببرد.

  • نور پردازی

    نورپردازی و انتخاب رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی اداری

نورپردازی یکی از نکات بسیار مهم در طراحی دکوراسیون اداری می باشد. نورپردازی این فضاها باید به گونه ای اجرا شود که سطح کار که همان میز کنفرانس یا میز کار است روشنایی مناسبی برایش فراهم شود و هیچ خیرگی و یا سایه اندازی نامناسب دیده نشود. نورپردازی سطح کار بهترین نورپردازی  برای دفاتر اداری می باشد یعنی کارکنان هنگام کار نور مناسب برای انجام فعالیت‌ها و دید میز کار را داشته باشند. طراحی دکوراسیون اداری خود می‌خواهید بر لوگوی سازمانی کنید بهترین نورپردازی  می باشد. نورپردازی عمومی هم برای کل فضا و تامین نورپردازی مناسب محیط اداری پیشنهاد می شود و از نور پردازی موضعی برای تامین روشنایی و نور سطح کار استفاده می شود.

  •  رنگ در دکوراسیون اداری

    نورپردازی و انتخاب رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی اداری

رنگ یکی از مهم‌ترین انتخاب ها در طراحی دکوراسیون داخلی می باشد. با انتخاب رنگ درست در فضا به راحتی می توان محیطی انعطاف پذیر، ارام و شاد را طراحی کرد. رنگ در کوچک تر و بزرگ تر نشان دادن فضا هم تاثیر می گذارد. شما حتی می‌توانید با انتخاب درست رنگ به حد اکثر نمودن نور فضا کمک چشم گیری کنید این راه کار روشی درست برای استفاده از کمترین نور موجود در فضا می باشد.

 شناخت فعالیت و رنگ سازمانی هر اداره در انتخاب رنگ فضای اداری بسیار  تاثر گذار می باشد. مهمترین معیار در رنگ کلیت هر سازمانی رنگ سازمانی است شما می‌توانید با توجه به رنگ سازمانی اداره خود این رنگ را در رنگ بندی محیط اداری خود با استفاده از تکنیک‌های مختلف بهره گیری کنید. حال شاید برای شما این سوال پیش آید که تکنیک های مختلف رنگ بندی چه تکنیک هایی می باشد؟ تکنیک رنگ بندی مونو کروم یا تک رنگ تکنیکی است که تنها از یک رنگ(فام) در طراحی استفاده می‌شود یعنی یک رنگ را انتخاب می‌کند و با استفاده از تیرگی و روشنی ان به محیط کنتراست می‌دهند. ( در مورد این تکنیک شرکت معماری و دکوراسیون داخلی هیرادانا یک مقاله ای ارائه داده است که استفاده صحیح از این تکنیک را توضیح میدهد)

تکنیک رنگ بندی مشابه در واقع از چند رنگ اطراف رنگ اصلی  برای دکوراسیون اداری استفاده شود. تکنیک بعدی هم تکنیک رنگ بندی خنثی می باشد که در این تکنیک از رنگ سازمانی و یک رنگ متضاد آن برای طراحی استفاده می شود.از رنگ خنثی برای طراحی دکوراسیون اداری بسیاری از سازمان ها در دنیا استفاده می شود. دیگر مواردی که در انتخاب رنگ طراحی داخلی بسیار تاثیرگذار است سبک دکوراسیون می باشد، مثلاً در سبک کلاسیک از تکنیک مشابه معمولاً استفاده می‌کنند و در سبک مدرن هم معمولاً از رنگ های خنثی استفاده می شود.

نورپردازی و انتخاب رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی اداری

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات