طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

نورپردازی خطی چیست

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 1 ارديبهشت 1400 در ساعت 12 : 16 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

نورپردازی خطی که اخیرا در طراحی دکوراسیون داخلی کاربرد وسیعی پیدا کرده است و استفاده از آن بسیار رواج پیدا کرده است یکی از روش های ایجاد روشنایی به سبک مدرن و امروزی می باشد .

این روش نورپردازی بیشتر در طرح های مینیمالیسم به چشم می خورد و برای افرادی که علاقمند به ایجاد فضاهای ساده و مینیمالیست می باشد گزینه مناسبی محسوب می شود .

نورپردازی خطی چیست

طراحی نورپردازی خطی به گونه‌ای است که درون شکاف مورد نظر قرار می‌گیرد و اغلب سطح بیرونی آنها با سطحی که در کنار آن قرار دارد همتراز می باشد .

شاید شما با مشاهده این چراغ ها در ژورنال ها و نورپردازی فضاهای مختلف به فکر استفاده از آنان در طراحی دکوراسیون داخلی خود افتاده باشید ، اگر اینطور است باید پیش از خرید و نصب آن نکاتی را مد نظر داشته باشید که در ادامه این مقاله شرکت معماری هیرادانا به بررسی و معرفی آنان می‌پردازیم با ما همراه باشید ؛

 

  • نورپردازی خطی

    نورپردازی خطی چیست

این نوع نورپردازی یکی از روش های نورپردازی مدرن می باشد که توجه بسیاری از معماران را به خود جلب کرده است . این چراغ ها دارای طول عمر و کیفیت بالایی می باشد و در انواع توکار ، روکار و آویز موجود می باشد و علاوه بر تامین نور مورد نیاز فضا به عنوان چراغ های تزیینی نیز از آنان استفاده می کنند .

انواع مختلفی از نورپردازی خطی با مشخصات و ویژگی‌های متفاوت موجود است که در ابعاد و اندازه های مختلف قابل تهیه می باشد. نکته مهم این است که پیش از خرید چراغ ابتدا باید به محل نصب و تناسب آن دقت کنید .

  • میزان روشنایی در فضا

    نورپردازی خطی چیست

منابع روشنایی مورد نظر شما باید طوری انتخاب شود که با کاربری فضایی که در طراحی داخلی قرار است در آنجا استفاده شود هماهنگی و تناسب داشته باشد.  این چراغ ها با ماژول های متفاوتی تولید و عرضه می شوند و می توانند در طراحی دکوراسیون داخلی یا نقش اصلی نورپردازی و ایجاد روشنایی محیط را ایفا کنند و یا تنها برای نورپردازی دکوراتیو از آنها استفاده شود .

طبیعتاً کاربرد چراغ بر میزان روشنایی آن تاثیر گذار می باشد چراغ های خطی باید به گونه ای انتخاب شوند که نورپردازی محیط مناسب با طراحی انجام گرفته و عملکرد فضای مورد نظر باشند .

  • انتخاب رنگ نورپردازی

در طراحی و اجرای یک پروژه هماهنگ سازی تمام بخش ها بسیار مهم می‌باشد و باعث می‌ شود که فضای داخلی زیباتر به نظر آید. برای ایجاد هماهنگی میان قسمتهای مختلف یک پروژه رنگ نورپردازی نیز باید با سایر بخش‌ها هماهنگ باشد .

اگر شما قصد داشته باشید که در یک پروژه ، در طراحی دکوراسیون همه بخش ها را هماهنگ با هم اجرا کنید در این صورت باید رنگ نورپردازی خطی با دیگر المان ها در تناسب باشد.نورپردازی خطی برای شما این امکان را فراهم می کند که متناسب با رنگ فضا ، رنگ نور خطی را انتخاب نمایید .

نورپردازی اگر به شکل اصولی و درست اجرا شود ظاهری امروزی و مدرن به فضا می بخشد و آن را بسیار زیبا و چشم نواز خواهد کرد .

 

  • اجرای نورپردازی

     نورپردازی خطی چیست

یکی از مهم ترین ویژگی های نورپردازی خطی پخش یکنواخت نور می باشد یک نورپردازی صحیح و اصولی در فضا نور یکنواخت منتشر می کند .

یکی از مشکلات نورپردازی خطی غیر اصولی و نامناسب خیرگی می باشد. در نورپردازی خطی به پایین بودن خیرگی باید توجه بسیاری داشته باشید و از نور بیش از حد نیز دوری کنید زیرا چشم ها را اذیت کرده و احساس ناخوشایندی به شما میدهد. یکی از اشتباهاتی که باعث خیرگی نورپردازی خطی می شود قرار دادن چراغ ها به شکل عمود بر میز کار می باشد ، همان طور که در ابتدای مقاله نیز به آن اشاره کردیم نورپردازی خطی به صورت روکار  ، توکار و آویزی عرضه می شود.  استفاده از نور های خطی توکار در طراحی داخلی مدرن بسیار محبوب و پرطرفدار می باشد .

  • نورپردازی خطی در چه فضاهایی اجرا می شود؟

نورپردازی خطی چیست

از چراغ های خطی   برای نصب در دیوار سقف کف و غیره  استفاده می شود . نورپردازی خطی در طراحی نما ، محوطه سازی ، طراحی دکوراسیون داخلی منزل ، راهرو ها ، نورپردازی فضاهای تجاری ، طراحی داخلی اداری  و غیره بسیار پرکاربرد می باشد .

نورپردازی خطی چیست

 

8 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات