طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

نحوه نصب و اجرای کف سرامیکی

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 12 مرداد 1400 در ساعت 9 : 33 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )

خاک رس ماده اصلی ساخت سرامیک می‌ باشد که از کارخانه های سازنده به شکل های لعاب دار یا بدون لعاب تهیه و به بازار عرضه میگردد .

سرامیک ها در اشکال مختلف از جمله مربع ، مستطیل و چند ضلعی تولید می‌ شوند و ضخامت آنان از ۱۲ تا ۲۰ میلی‌ متر متغیر میباشد . علاوه بر آن اشکال و ابعاد و اشکال مخصوصی از آن جهت مصرف در گوشه ها و قرنیز ها نیز تهیه و تولید می گردد .

در سرامیک ها میزان جذب آب بسیار کم بوده و در برابر اسید ها نیز از خود مقاومت نشان می دهند و از آنجایی که دارای سطحی صاف و صیقلی می باشند مواد زاید را جذب نمی کند و این خصوصیات و ویژگی های این سرامیک ها باعث شده است که این نوع کفپوش ها در طراحی داخلی فضا های بهداشتی پرکاربرد باشند . البته علاوه بر فضاهای بهداشتی در سایر فضا ها و صنایع مختلف از جمله صنایع خودروسازی ، شیمیایی و غیره مورد استفاده قرار می گیرند .

از دیگر ویژگی‌ های سرامیک ها می توان به مقرون به صرفه بودن و قیمت پایین آن اشاره کرد .

سرامیک ها از نظر مرغوبیت بر اساس مقدار لکه و محل لعاب و ترک آن به سه گروه درجه ۱ درجه ۲ و درجه ۳ تقسیم بندی می شوند .

نحوه نصب و اجرای کف سرامیکی

در ادامه این مقاله از شرکت معماری هیرادانا قصد داریم نکات مهمی را در مورد اجرای کفپوش سرامیکی به شما عزیزان را دهیم با ما همراه باشید ؛

  • نکات مهم در نصب و اجرای کف سرامیکی

زیرسازی سرامیک عبارت است از اجرای یک قشر اندود ماسه سیمان به ضخامت ۲ سانتی متر و یک قشر اندوده تخته مال با سیمان و خاک سنگ به ضخامت ۵ میلیمتر و فاصله میان قطعات سرامیک بین ۲ تا ۵ میلیمتر میباشد که به طور متوسط در اغلب موارد سه میلیمتر در نظر گرفته می‌ شود که این بندها با استفاده از دوغاب پر می‌ شوند .

برای پر کردن میان بند ها از دوغاب سیمان و پودر سنگ به کار گرفته می شود که آب مصرفی برای بند کشی باید همواره بیشتر از حجم فضای خالی باشد . به این دلیل که مقداری از دوغاب روی سطح سرامیک باقی می‌ ماند که پاک شده و مصرف مجدد ندارد .

پر کردن این فواصل با دوغاب باید حداقل تا ۲۴ ساعت پس از اجرای سرامیک ها صورت پذیرد و بعد از سفت شدن دوغاب باید به وسیله پارچه مرطوب آن را از سطح سرامیک پاک کنید .

باید به این نکته توجه داشته باشید که پیش از اجرا نباید کاشی را زیاد در آب قرار داد که زنجاب شود و تنها کافی است که کاشی را در آب برده و خارج نمایید تا گرد و غباری که در روی آن وجود دارد پاک شود .

سرامیک کاری اغلب در فضاهایی اجرا می گردد که امکان شست و شوی فضا وجود داشته و آبرو باشد . البته همانطور که در ابتدای مقاله نیز به آن اشاره کردیم در دیگر فضا های داخلی نیز از سرامیک کاری استفاده می شود اما استفاده از آن در این گونه فضا ها بیشتر می باشد .

سرامیک ها بر اساس پوشش رویه به چهار دسته تقسیم بندی می شود که این گروه ها شامل لعابی ، پرسلانی ، گرانیتی و موزائیکی می باشد .

نحوه نصب و اجرای کف سرامیکی

  • ابعاد سرامیک

امروزه سرامیک ها در ابعاد و اندازه های مختلف طراحی و تولید می‌ شوند . اما در زمان گذشته رایج ترین ابعاد سرامیک ۱۵ در ۱۵ سانتی متر بوده است .

سرامیک های مستطیل و مربع شکل نسبت به سایر اشکال پرکاربرد تر می باشند و ابعاد سرامیک های مربعی شکل از ۷۵ تا ۲۵۰ میلیمتر و سرامیک های مستطیل شکل در اندازه های ۱۵۰ در ۳۰۰ ، ۱۲۵ در ۲۵۰ ، ۱۰۰ در ۲۰۰ و ۷۵ در ۱۵۰ میلیمتر می باشد .

پرکاربرد ترین سرامیک ها در صنعت ساختمان سازی سرامیک های اسلب یا سایز بزرگ می باشد .

اغلب از سرامیک های اسلب در طراحی داخلی فضا های مختلف از جمله آشپزخانه ، دکوراسیون اداری ، اتاق انتظار بیمارستان ها ، حمام و … استفاده می شود .

از مزایای سرامیک های اسلب میتوان به شرایط نگهداری و تمیز کاری آسان و طول عمر بالا اشاره کرد .

به طور کلی سرامیک های سایز بزرگ از مواد طبیعی تشکیل می‌ شوند و استفاده از این مواد در این سرامیک ها باعث می شود که طرح های کاملاً طبیعی و زیبا در سرامیک های سایز بزرگ ایجاد شود یکی دیگر از ویژگی های این سرامیک ها قابلیت چاپ بر روی آنها می باشد که این ویژگی باعث می شود که طراحان طرح دلخواه خود را بر روی آن چاپ کنند و یا حتی در طراحی دکوراسیون اداری امکان چاپ لوگوی شرکت بر روی سرامیک ها وجود دارد .

شرکت معماری هیرادانا آماده ایده پردازی و اجرای صفر تا صد پروژه های کارفرمایان گرامی است .

6 / 10
از 5 کاربر
ارسال نظر
محمود : سرامیک
0 0
برای کف واقعا زیباست اگه تمیز کار بشه
مدیریت : پاسخ
0 0
سپاس
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات