طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

مواردی که در اخذ جواز طراحی و اجرای نما ساختمانی مهم هستند

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 17 شهریور 1398 در ساعت 15 : 52 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

با توجه به تصمیمات وزارت راه و شهرسازی و برنامه ریزی های که در سال 1394 انجام شد در زمینه های طراحی نما و اجرای نما و بازسازی نما تغییراتی داده شد که شرکت طراحی و اجرای نمای ساختمان هیرادانا در این مقاله سعی دارد شما عزیزان و کارفرمایان گرامی را بیشتر با این مباحث جدید آشنا کند .

همانطور که اشاره داشتیم از سال 1394 برنامه ریزی هایی که انجام شد شما را مکلف به این میکند که طراحی نمای خود و مدارک مربوط به آن از جمله نقشه های دو بعدی ، سه بعدی و فاز دو و دفاعیه خود را در جهت گرفتن جواز اجرا و بازسازی نمای خود از شهرداری منطقه خود دریافت کنید . در اصل این برنامه در نظر دارد که هماهنگی و هارمونی بیشتری در بین نماهای مسکونی و تجاری که در سطح شهر انجام میشوند برقرار کند . عملا این برنامه ریزی باعث میشود که سیمای نمای شما از همان ابتدا تا به انتهای پروژه ثابت بماند و مکلف شوید که همان طرح هایی که تاییدیه آنها را از شهرداری گرفته اید اجرا نمایید .

شاید در ابتدا این فرایند گرفتن تاییده جواز برای اجرای نما از روی طرح هایی که به شهرداری ها پیشنهاد میدهید باعث محدودیت شما شوند ولی باید به یاد داشته باشیم که هدف اصلی این برنامه ریزی هماهنگی و هارمونی بخشی بیشتر به سیمای شهری است که در نهایت شهرهای ما را از جلوه بهتری برخوردار میکند و باعث میشود که شما و شرکت طراحی و اجرای نما و بازسازی ساختمان که با آنها همکاری میکنید موظف به این شوند که در نهایت و دقیقا همان طرح هایی که شما و شهرداری تایید نموده اید را اجرا نمایند و در اختیار شما قرار دهند .

شرکت بازسازی ساختمان هیرادانا با بیش از 150 پروژه موفق در سطح کشور و آشنایی کامل به ضوابط و مقرراتی که برای اخذ تاییده طراحی نما لازم هستند میتواند از طراحی تا اجرا و به صورت کامل صفر تا صد بازسازی نما شما عزیزان و کارفرمایان گرامی را در پروژه خود یاری نماید . با این وجود ما در این مقاله سعی داریم موارد کلی و اساسی که برای طراحی و بازسازی نما برای شهرداری ها مهم است را برای شما بیان کنیم و از شما میخواهیم که با ما تا به انتهای این مطلب همراه باشید .

اقلیم و شرایط جوی منطقه ای ساختمان شما

اقلیم و شرایط آب و هوایی یکی از فاکتورهای اساسی بر انتخاب متریال میباشد . و همین متریال نمای ساختمان است که استحکام و طول عمر مفید نمای شما را تضمین میکند . علاوه بر این موضوع متریال ها باید بتوانند با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه شما بهترین کارایی را در زمینه صرفه جویی و بهینه سازی انرژی داشته باشند . مجموع این موارد باعث میشود که شهرداری ها توجه خاصی را به این موضوع داشته باشند .

موقعیت اجتماعی و فرهنگی

یکی دیگر از موارد و شرایطی که در تایید نمای شما از سوی شهرداری منطقه خود حائذ اهمیت است موقعیت و شرایط فرهنگی جامعه و منطقه شما میباشد . شما در مدارک و نامه ای که برای تاییدیه به شهرداری منطقه ، شرایط و عکس هایی از نماهایی که در اطراف ساختمان و نمای شما وجود دارد که آنها را به شهرداری ارائه می دهید این مومسئله به این دلیل است که اگر شرایط خاصی در منطقه شما وجود داشته باشد برای مثال بافت تاریخی و یا اثر معماری برجسته ای بر روی طرح پیشنهادی شما برای اجرا و بازسازی و تعمیرات ساختمان و نما بسیار تاثیر میگذارد .

مقررات و ضوابط کلی طراحی نما

این مقررات و ضوابط کلی در شهر تهران توسط معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران در سه بخش و سطح تصویب شد و به تمام مناطق تهران ابلاغ گردید . این طرح ها به منظور کنترل نماهای شهری است و باعث  جلوگیری از هم پاشیدگی و آشفتگی در نماهای شهری میشود . نماهای طراحی شده شما باید بر طبق این مشخصات و قوانین طراحی شود تا بتواند تاییدیه های لازم را کسب کند .

ضوابط و مقررات کلی مناطق برای تاییدیه نما شهرداری

همانطور که میدانیم شهرداری هر منطقه خاص ضوابط و مقرراتی مخصوص به خود را برای طراحی و اجرای نمای ساختمانی دارد ولی ما در این قسمت از مقاله به بیان قوانین و ضوابط کلی که در بین مناطق مختلف مشابه و یکسان است را بیان میکنیم .

1. ریتم مناسب و هماهنگ ، ترکیب رنگی صحیح و درست ، زاویه های دقیق و مناسب نمای شما به صورت افقی ، عمودی و یا منحنی و هماهنگی آنها با نماهای اطراف

2. طراحی ورودی ها و بازشوها به شکلی مناسب و در عرف جامعه و فرهنگ منطقه که از جمله شرایط بسیار مهم میباشد .

3. متریال ها و مصالحی که برای پوشش نمای خود انتخاب کرده اید علاوه بر اینکه باید مقاومت و شرایط خوبی داشته باشند باید دارای هاهنگی کافی با یکدیگر و ساختمان های اطراف هم داشته باشند

4. توجه به خط آسمان منطقه و خط آسمان و نحوه اتصال ساختمان شما به زمین ، همچنین طراحی پشت بام بسیار مهم است که آیا به صورت شیب دار میباشد و یا تخت

5. نورپردازی و مباحث آن از جمله رنگ مناسب آن با توجه به ساختمان های مجاور

6. عدم استفاده از وسایل و عناصر تاسیساتی و مکانیکی در نما و در صورت امکان جانمایی درست و مقاوم عناصر زیبایی ساز مانند فلاور باکس ها و جای گلدان

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات