طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی معماری ساختمان گلشهر پلازا

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 26 آبان 1399 در ساعت 14 : 1 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

 در این مقاله در شرکت معماری هیرادانا در ادامه مقالاتی که به بررسی پروژه های شاخص در عرصه جهانی پرداختیم به صحبت در رابطه با طراحیساختمان گلشهر که برنده جایزه A’ Design Award 2019 شده است می پردازیم.

نام طرح: گلشهر

عملکرد اولیه:گلشهر پلازا

معمار: احمد صفار

 تیم طراحی: مرضیه استدادی ، نوید شکروی ، بهار مصباح ، نیلوفر اوجی ، غزاله ایدی ، نیلوفر ذاکر وفایی ، الهه آذرخش ، نسیم صادق پور

الهام:

این طراحی با الهام از گفتگو بین زمینه و عملکرد است. در استودیو صفار ما همیشه سعی در تأکید بر یافتن روند ظهور معماری سنتی در ایران مانند مساجد ایرانی و باغ ایرانی و تغییر شکل آنها با یک راه حل ابتکاری طراحی داریم. با توجه به تاریخ ، فرهنگ و ویژگی های جغرافیایی منطقه ، این طرح تلاشی برای افزایش جامعه پذیری و تعاملات بین مردم در بستر پایدار است.

ویژگی های منحصر به فرد / شرح پروژه:

طراحی معماری ساختمان گلشهر پلازا

گلشهر پلازا یک ساختمان مذهبی با فضای عمومی است که هدف آن تلفیق معماری سنتی با فرهنگ معاصر ایران است. در اینجا یک سوال ساده وجود دارد: آیا برای دیدار با مدرنیته در دنیای جدید می توان از تاریخ یا فرهنگ آن منطقه چشم پوشی کرد؟ این یک سوال چالش برانگیز در روند طراحی نما بود. میدان گلشهر را می توان به عنوان یک مکان برجسته در شهر کرج توصیف کرد که می تواند مردم را به دلیل فضاهای منحصر به فرد خود جذب کند. علاوه بر این ، واقعیت مهم این است که نیاز مردم همیشه در حال تغییر است و شهروندان این روزها فضاهایی متناسب با نیازهای آنها را می خواهند.

عملکرد / جریان / تعامل:

طراحی معماری ساختمان گلشهر پلازا

این بستر را می توان به عنوان پروژه ای توصیف کرد که فرآیند طراحی آن بر اساس دیدگاه های انسانی و ایجاد دیدگاه های مختلف به منظور افزایش کیفیت روابط انسانی است. با افزایش فضاهای عمومی علاوه بر تمرکز بر تراکم و تداوم آن ، مسیر مخصوص عابر پیاده را برای کاهش وسایل نقلیه در آن منطقه ایجاد کردیم. دسترسی ، محرمانه بودن ، زندگی با طبیعت در باغ ایرانی یکی دیگر از جنبه های پروژه توجه به افزایش شخصیت های معماری ایرانی و ایجاد تعلق خاطر برای بازدیدکنندگان است.

فن آوری تولید / تحقق:

اهداف این پروژه ترکیبی از دو عامل سازگار با محیط زیست و طراحی داخلی مقرون به صرفه بود ، بنابراین مصالح اصلی آجر است.

مشخصات / ویژگی های فنی:

مساحت: 22،160 متر مربع

طراحی معماری ساختمان گلشهر پلازا

چکیده تحقیقات:

این پروژه بر روی این جنبه های اصلی متمرکز و تحقیق می کند: 1-احیای تعریف مسجد به عنوان مکانی برای دعا و شناخت عملکرد آن (معماری معاصر) .2- معنا و تاریخچه مسجد سنتی ایران مانند تاریخ ، عملکرد و مسجد هندسه حیاط و سازماندهی ساختمان با محوریت محراب آن .3-توجه به توسعه پایدار و پایداری جامعه و افزایش تعاملات بین افراد جامعه .4-استفاده از الگوهای قدیمی و نظریه وحدت در تنوع و نظریه نظم در هرج و مرج .

طراحی معماری ساختمان گلشهر پلازا

چالش:

چالش برانگیزترین قسمت پروژه، طراحی و دکوراسیون داخلی فضای مذهبی و فضای عمومی در دنیای مدرن در کنار توجه به فرهنگ ، تاریخ و بوم شناسی منطقه بود.

 

 

5 / 10
از 4 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات