طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی داخلی ویلا

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 17 اسفند 1399 در ساعت 11 : 57 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

به دلیل اینکه طراحی داخلی با ویژگی های روحی روانی افراد در ارتباط مستقیم می باشند باید برای رسیدن به یک طرح مناسب ، ویژگی های رفتاری انسانی در بخش های مختلف داخلی اعم از خصوصی و عمومی در طراحی داخلی باید مورد توجه قرار گیرد ، به همین دلیل طراح هنگام طراحی با دو موضوع بسیار مهم سروکار دارد :

یک : کاربرد فضا 

دو : تاثیری که  آن فضا بر روی افراد می گذارد .

طراحی داخلی ویلا

در طراحی دکوراسیون داخلی از عناصر مختلف مانند : رنگ ، نور ، سقف ، دیوار ، بافت و دیگر عناصر تزیینی و کاربردی و مبلمان  را در بر می‌گیرد . این عناصر و ابزارهای کار طراحی می باشند که تمام آنها باید هنگام طراحی به طور هماهنگ و متناسب در کنار هم قرار گیرند .

طراحی داخلی ویلا

  • نور در طراحی فضاهای داخلی ویلا

    طراحی داخلی ویلا

نور می‌تواند یک ظاهر زیبا و خلاقانه به یک فضا ببخشد و بدون آن نمی‌توان رنگ ، فرم و بافت را احساس کرد . نورپردازی مناسب یک فضا را چشم ‌نواز و خوشایند می کند و علاوه بر ابعاد  زیبایی شناسی دارای بعد عملکردی نیز می باشد .

نورپردازی بخش‌های مختلف با یکدیگر متفاوت می باشد به عنوان مثال نورپردازی قسمت غذاخوری باید گرم و ملایم باشد و بهترین نورپردازی برای حمام منابع نوری کم ولتاژ می باشد .

طراحی داخلی ویلا

  • جهت گیری فضاها در طراحی دکوراسین داخلی ویلا

بهره گیری از نور طبیعی یکی از نکات مهم در بازسازی و طراحی ویلا می باشد. بازشوهای کوچک و بزرگ جهت بهره گیری از نور طبیعی در فضاهای داخلی ویلا باعث تفاوت چشمگیری در ویلاها می‌شود .

  جهت تابش نور خورشید نیز بسیار مهم می باشد ، خورشید از سمت شرق طلوع می‌کند و زمانی که در ارتفاع پایین تر از آسمان قرار می گیرد فضاهایی را روشن می نماید که اغلب  صبح ها بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد بنابراین فضاهایی که برای طراحی داخلی اتاق خواب های بزرگ ، آشپزخانه و حمام مناسب می باشد .

طراحی داخلی ویلا

 سمت جنوب قسمت عمده از نور را جذب می نماید بنابراین برای فضاهای برای کودکان ، تراس و پاسیو های شیشه ای ، اتاق ناهارخوری و سایر فضاها که به طور مشخص از صبح تا ظهر بیشترین بهره را از روشنایی و نور می برند مناسب می باشد .

خورشید در جهت غربی غروب می نماید و می تواند بخش هایی مثل اتاق نشیمن عمومی و فضای استراحت را که به طور مشخص اغلب هنگام ظهر و عصر بیشترین کاربرد را دارد روشن نماید .

ویژگی های محلی همچون ساختمان‌های اطراف ، فضاهای باز و جاده ها و درختان همینطور ویژگی های توپوگرافی  طراحی ویلا را تحت تاثیر قرار می‌دهند .

  • رنگ در طراحی داخلی ویلا

به طور کلی در تعریف ، رنگ را خاصیت بصری فرم می‌دانند در واقع عنصر فرم از طریق رنگ معنا پیدا می کند در طراحی دکوراسیون داخلی رنگ احساس افراد را تحت تاثیر قرار می دهد و روی فرم تاکید دارد .

طراحی داخلی ویلا

 با انتخاب درست و اصولی رنگ میتوان یک فضای کوچک را طوری طراحی کرد که بزرگتر از آنچه که هست به نظر آید و برعکس ، با انتخاب نادرست آن می توان یک فضای بزرگ را دلگیر و نامناسب طراحی کرد بنابراین انتخاب رنگ یکی از انتخاب های مهم در طراحی دکوراسیون داخلی محسوب می شود .

البته این انتخاب به انتخاب سبک مورد نظر نیز بستگی دارد به عنوان مثال در طراحی دکوراسیون مدرن دست ما برای انتخاب رنگها بازتر می باشد اما در طراحی به سبک کلاسیک در انتخاب رنگ ها به نسبت محدودتر می باشیم .

طراحی داخلی ویلا

  • هزینه طراحی داخلی ویلا

هزینه طراحی داخلی ویلا بستگی به عوامل زیادی دارد به عنوان مثال متریال انتخابی شما و استفاده از آن یکی از فاکتورهای مهمی می‌باشد که در هزینه تمام شده طراحی داخلی تاثیر زیادی دارد .

یکی دیگر از عوامل موقعیت قرارگیری پروژه می باشد ، مورد دیگر سبک انتخابی برای طراحی دکوراسیون داخلی ویلا و همچنین طراحی نما می باشد به عنوان مثال سبک کلاسیک یک سبک گران قیمت محسوب می شود بنابراین به دلیل متریال های گران قیمتی که در آن استفاده می شود و همچنین کنده کاری و طرح های پیچیده آن هزینه های بالاتری در بر دارد .

شما میتوانید برای مطالعه ی سایر مقالات در خصوص طراحی داخلی منزل ، دکوراسیون مطب ، دکوراسیون لوکس و معماری ساختمان به بخش   مقالات وبسایت گروه معماری هیرادانا مراجعه کنید .

9 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات