طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی داخلی را از کجا شروع کنیم؟

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 26 خرداد 1399 در ساعت 12 : 54 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اولین کار  این است که باید سبک مورد نظرتان را انتخاب کنید باید بدانید. نیازهایتان برای منزلتان چیست و چه چیزهایی را می‌خواهید از دستشان خلاص شوید ؟ اگر اولین خانه تان است و یا دهمین خانه تان است باید بتوانید دکوراسیون چالش‌برانگیز در آن ایجاد کنید. در این راه ممکن است سوال هایی برای تان پیش بیاید ازقبیل :چه مقدار هزینه نیاز دارد؟  چه سبکی برای خانه ما بهتر است؟ خودمان از پس این تغییرات برمی آییم یا نیاز به متخصصین این کار هست؟ کارشناسان تیم شرکت معماری هیرادانا در ادامه به سوالهای شما عزیزان در این مقاله پاسخ داده اند.و درباره انتخاب رنگ ،خرید مبلمان، چینش مبلمان ،و غیره و حتی مقدار هزینه ای که باید خرج کنید صحبت کرده‌اند.

مراحل طراحی داخلی

طراحی داخلی را از کجا شروع کنیم؟

 در قدم اول قبل از اینکه کاری انجام دهید به دقت به دوروبرتان نگاه بیندازید. نگاه معمولی کافی نیست شما باید نگاه نقادانه به خانه تان داشته باشید چه چیزی را نمی پسندید؟ بافت و رنگ کدام قسمت را نمی‌پسندید؟

 یک لیست رویایی برای طراحی داخلی و بازسازی ساختمان خود یادداشت کنید با فرض اینکه مسئله مالی مورد توجه نمی باشد هرچه را که دوست دارید را یادداشت کنید بعد مشخص کنید که کدام کار را می توانید انجام دهید و کدام کار را نمی توانید. این لیست به شما کمک می کند تا بتوانید اولویت‌بندی کنید زیرا اگر اولویت بندی نکنید کار برایتان بسیار دشوار می‌شود.

طراحی داخلی را از کجا شروع کنیم؟

 قدم دوم این است که شروع به جمع‌آوری تصاویری که از فضاهای داخلی دوست دارید بکنید .حتی اگر قرار باشد که شخص دیگری طراحی داخلی منزل خود را انجام دهد .به این عکسها با دقت نگاه کنید شما به وسیله این عکس ها می توانید متوجه شوید که سلیقه تان چیست. بهتر از این کار را در مورد زمان انجام دهید و قطعا یک باره نتیجه نمی‌گیرید مثلاً چند هفته تا چند ماه عکس ها را جمع آوری کنید و هفته ای دو الی سه بار آنها را با دقت نگاه کنید.

از شریک زندگیتان بیشتر کمک بگیرید در بسیاری از زوج ها معمولاً یکی از آنها است که بیشتر به دکوراسیون داخلی علاقه دارد .نفر دوم ممکن است تمام تصمیم گیری ها را به عهده او بگذارد اما شما وظیفه را به عهده نگیرید زیرا ممکن است در هنگام خرید نظر همسرتان تغییر کند. بنابراین همسرتان را باید وادار کنید که در مرحله اول هم شرکت کند و در تماشای تصاویر دکوراسیون داخلی با شما همراهی کند .برای مثال می توانید یکی دو ساعت را به همراه یکدیگر پای تلویزیون به تماشای نمونه‌های معماری داخلی و صحبت کردن و نقد کردن راجع به آنها بپردازید. مثلاً بگویید که کدام را پسندیده اید از کدام یکی خوشتان می آید. قطعاً هر کدامتان به صورت مستقل نظر خود را دارید اما می‌توانید با گپ و گفتمان به یک اشتراک خوب برسید.

 در مرحله بعد باید به ویژگی هایی که مدام توجه تان را جذب می‌کنند دقت کنید. مثلاً رنگ ها ، طرح‌ها، میزان مبلمان، سبک مبل و انتخاب متریال برای هر فضا .این ویژگی ها به شما خیلی کمک می کند.

 بیشتر افراد از آسایش را برای خود دارند یعنی می دانند که در چه فضایی احساس آرامش دارند و در چه فضایی احساس آرامش ندارند. حال دوباره به طراحی داخلی  خود نگاهی بیاندازید این سری دقت کنید که کدام وسایل را می خواهید و کدام یک را نمی خواهید.

 ممکن است یک سری از وسایل را دوست داشته باشید اما پوشش و یا پارچه روی آنها را دوست نداشته باشید. باید بدانید که می توانید آن ها را به سادگی تغییر دهید و تامین کنید. لوازم چوبی را می توانید رنگ کنید. یک سری از وسایل را که مدام می بینید را می توانید در یک کمد نگهداری کنید و بعد از مدتی دوباره آنها را استفاده کنید .

طراحی داخلی را از کجا شروع کنیم؟

سوال برایتان پیش میاید که همه این کارها را در یک بار انجام دهیم یا به مرور و کم کم؟اگر بودجه کافی  دارید نباید وقت را تلف کنید. اگر می خواهید همه تغییرات را یک بار انجام دهید اما پولش را ندارید می توانید با پس انداز کردن در طی یک زمان کوتاه آن را انجام دهید یا حتی می‌توانید کار دکوراسیون یک اتاق را تمام کنید و بعد به سراغ اتاق های دیگر بروید.

 

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات