طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی داخلی به سبک مدرن

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 21 دی 1399 در ساعت 16 : 36 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

معماری مدرن به عنوان یک سبک معماری با مبانی نظری مکتوب و بناهای مبتنی بر اندیشه های مدرن از اواخر قرن نوزدهم برخاست. محل پیدایش این سبک از معماری در ایالات متحده شهر شیکاگو و شهرهای پاریس، برلین و وین در قاره اروپا بود .

طراحی داخلی به سبک معماری مدرن

ابتدا برای روشن شدن مفهوم مدرنیته به تعریف کلمه مدرن می پردازیم و سپس در مورد طراحی داخلی مدرن نظر می دهیم. با این زمینه، معماری مدرن یکی از انواع سبک های طراحی داخلی منزل است و در این مقاله تمرکز ما بیشتر بر روی طراحی داخلی خواهد بود .

مدرن  اصطلاحی باز است که در زمینه طراحی داخلی به خانه ای گفته می شود که با خط های صاف و منظم ، ترکیب رنگی ساده و موادی مانند فولاد و شیشه طراحی می شود. در طراحی داخلی مدرن، احساس سادگی در تمام عناصر خانه و محل کار، از جمله مبلمان دیده می شود. صافی، صیقلیت، براقی و شفافیت از ویژگی هایی است که در سبک مدرن مشاهده می کنیم. یکی از ویژگی های مهم در دکوراسیون داخلی مدرن استفاده از شکل های هندسی مثل دایره ها و مربع ها است . اشکال هندسی زاویه دار، سختی دنیای مدرن و اشکال منحنی، حس حرکت و پویایی زندگی مدرن را بیانگر هستند. تلفیق این دو به شما تصویری واضح از مفهوم مدرنیته می دهد .

طراحی مدرن

سبک مدرن برای آپارتمان ها و خانه های کوچک با استفاده از ترفندهایی برای نشان دادن فضاهای بزرگ بسیار مناسب است . بافت های بارز، فرم های هندسی ساختارشکن و غیر متقارن ، استفاده از رنگ های تیز در کنار رنگ های خنثی و توجه به نور طبیعی از ویژگی های اصلی سبک مدرن است. در طراحی مبلمان ، سبک مدرن به عنوان یک روش جدید و جلودار شناخته می شود. مبلمان مدرن دارای اشکال هندسی ساده هستند و از مواد جذابی مانند چرم ، استیل و شیشه ساخته شده اند .

تأکید این سبک بر فرم های زیبا، الگوهای جدید، مواد طبیعی و جریان پیوسته بین محیط های داخلی و خارجی ، ترکیبی از راحتی و سبک واقعی را به ارمغان می آورد . شکل ظاهری این سبک پلی است بین طبیعت و مصنوعی بودن، یعنی چیزی که به طور طبیعی در جهان هست و چیزی که ساخته دست بشر است .

فضای داخلی مدرن سبک طبیعی دارد و زندگی را دشوار نمی کند و این ویژگی ها در ساختارها و تزئینات آنها نیز نمایان می شود. نقشه های مبلمان و کف فقط در فرم های مورد نیاز شکل می گیرند و هیچ جزئیات اضافی یا تزئینات ندارند .

طراحی مدرن

اشکال برجسته، منحنی های قوی و الگوهای ناآشنا جذابیت بصری قوی به طراحی داخلی مدرن می بخشد. پارچه های سنگین و بافتی مانند کرباس وزن و سنگینی را به الگوها می افزایند. نورپردازی به سبک مدرن حالت دراماتیک به فضا می بخشد . اگرچه اشکال وسایل روشنایی و لامپ های این دوره جذابیت هنری خاص خود را دارند ، اما عملکرد در اولویت است . در این فضا طرح های کاغذ دیواری هماهنگ با نورپردازی انتخاب شده اند .

رنگ های خنثی و رنگ های روشن در طراحی داخلی مدرن

رنگ های گرم و خاکی که بیشتر از چوب طبیعی نشات می گیرند، در قلب ترکیب رنگ طراحی مدرن قرار می گیرند. با این حال، سایه های رنگ های غلیظ تر را می توان به این ترکیب رنگ اضافه کرد .

در دکوراسیون لوکس مدرن می توانید از آثار هنری نیز استفاده کنید که آن را کامل می کند .

8 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات