طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

دکوراسیون داخلی به سبک معاصر

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 31 فروردین 1400 در ساعت 13 : 40 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

 طراحی داخلی منزل با استفاده از سبک های مختلفی قابل طراحی و اجرا می باشد. یکی از سبک های محبوب و پرطرفدار آن طراحی داخلی به سبک معاصر می باشد .

 سبک معاصر سبکی محبوب و پرطرفدار می باشد و این سبک فضایی آرام  و بدون هیچ آشفتگی و تیرگی در محیط ایجاد می کند .

بافت و خطوط منظم ، سادگی ، اصالت و پیچیدگی نامحسوس از ویژگیهای این سبک در طراحی داخلی می باشد .

برای استفاده از این سبک در طراحی داخلی خانه یک سری قوانین کلی وجود دارد که در ادامه به معرفی آن می پردازیم؛

  • خطوط و فضا

متمایز ترین و آشکار ترین عنصر طراحی داخلی این سبک خط می باشد .استفاده از سقف های بلند ، آجرهای پر رنگ ، پنجره های بدون تزیین و اشکال هندسی روی دیوار ها و مجسمه ها در این سبک جایگاه ویژه‌ای دارد .

فضای خالی روی دیوارها میان مبلمان و در مکانهای بالاتر به اندازه مکان پر شده با اشیا اهمیت دارد . در دکوراسیون داخلی به این سبک هر قسمت از دکوراسیون باید خاص و منحصر به فرد طراحی شود .

  • استفاده از رنگ

    دکوراسیون داخلی به سبک معاصر

از رنگهای اصلی در طراحی داخلی به سبک معاصر می‌توان به رنگ‌های سفید و سیاه و رنگ‌های خنثی اشاره کرد .پالت  رنگی برای این سبک طراحی از رنگ های تیره و روشن پوشیده شده اند .

رنگ سیاه در برخی از موارد برای زمینه استفاده می‌شود و نماد سبک معاصر می باشد . با انتخاب رنگ های خنثی برای دیوارها یک پیش زمینه هیجان انگیزی برای لوازم و وسایل با رنگ های تیره تر فراهم کنید ‌اگر برای دیوارها از رنگ های روشن استفاده کرده اید در سایر قسمت ها و لوازم باید از رنگ‌ های خنثی و تیره تر استفاده کنید .

  • مبلمان

    دکوراسیون داخلی به سبک معاصر

در دکوراسیون داخلی به این سبک مبلمان باید دارای نمایی پررنگ اما در عین حال به دور از شلوغی و ساده باشند و بکارگیری اشکال هندسی صاف و تمیز ضروری می باشد.

 در اغلب موارد مبلمان به  رنگ های خنثی ، سفید و سیاهی که در بافت های پشمی ، ابریشمی ، کتانی و .. وجود دارد را می پوشاند .

پیشنهاد مي کنيم برای دکوراسیون خود از یک پس زمینه پایه استفاده کنیم و با استفاده از رنگ مورد علاقه تان چیزی را که می خواهید برجسته تر نما دهید را رنگ آمیزی نمایید .

در این سبک از طراحی از مبلمان پایه دار و صندلی ها و تخت های معمولی که هیچ گونه لبه و تزیینات آویزان ندارند استفاده می شود طراحی دکوراسیون داخلی به سبک معاصر باید ساختاری ، اصولی ، خلوت و صبورانه طراحی شود .

  • کفپوش

    دکوراسیون داخلی به سبک معاصر

کفپوش های خانه های طراحی شده به این سبک باید عریان و ازجنس چوب یا کاشی باشند و اگر از فرش استفاده می کنید پیشنهاد می شود از نوع فرش های مرغوب باشد به عنوان مثال شما می توانید با استفاده از فرش های زیبای دست باف و محلی به کفپوش خانه خود  رنگ و بافت بیفزایید و زیبایی ظاهری آن را چند برابر کنید .

  • تابلو ها

قاب هایی از جنس فلز ، شیشه و چوب طبیعی به صورت براق و مات به رنگ های سفید یا سیاه برای آثار هنری بهترین گزینه می باشد. اگر قصد دارید از چند قاب عکس استفاده کنید آنها را در کنار هم نصب نمایید با انجام این کار یک نمای کلی از قاب عکس ها به جای یک نمایه پراکنده ایجاد می شود .

پیشنهاد می کنیم فضاهای داخلی خانه را با کلکسیونی از قاب ها آشفته و شلوغ نکنید و فضایی را برای قاب عکس های خود انتخاب نمایید که زیبایی و نظم فضای خانه تان را بر هم نزند .

  • نورپردازی

دکوراسیون داخلی به سبک معاصر

نورپردازی یکی از بخش های مهم در طراحی داخلی به هر سبکی می باشد توصیه می شود تا جای امکان از نور طبیعی خورشید در طراحی فضای داخلی خود بهره بگیرید .

در بازسازی منزل خود نور خورشید و یا روشنایی غیر مستقیم را در نظر داشته باشید ، به منابع نور عناصر متالیک و رنگی را اضافه نمایید و در بالای قاب ها ، تابلوها و تصاویر چاپی نور پردازی انجام دهید زیرا باعث می شود توجه افراد به تصاویر و تابلوهای نصب شده بر روی دیوار جلب شود .

مجسمه هایی که در این سبک استفاده می‌شود را هم می توانید بر روی پایه های زیبا قرار دهید تا در معرض دید قرار گیرند .

7 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات