طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

باغ موزه گیاهان دارویی

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 2 دی 1399 در ساعت 16 : 25 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

شرکت معماران:  گروه معماری مدام

طراحان اصلی: ساناز قائم مقامی، مجتبی ظاهری

مساحت بنا: 2500 متر مربع

مساحت زمین: 10000 متر مربع

سال: 1395

پیمانکار ساخت و ساز: ناب ایگل آریا

موقعیت: تهران- کردان

این موزه در نظر دارد میراث تاریخی و غنی علم پزشکی ایران و توانمندی های دانشمندان ایرانی این رشته را به نمایش بگذارد . این نمایشگاه ها شامل نمایشگاه گیاهان ایرانی، ابزار پزشکی تاریخی ، معرفی متخصصان پزشکی و درمانی ایرانی و سایر اطلاعات و اشیا مرتبط است  .

باغ ایرانی با قدمت حداقل 2500 سال، یک مفهوم معماری است که قرن ها به شدت در فرهنگ ایرانی رخنه کرده است . در موزه ای که قصد دارد دستاوردهای علم پزشکی ایران را به نمایش بگذارد ، استفاده از این مفهوم از طریق زبان و بیان دیگر یک گزینه منطقی است . همه چیز در موزه ، حتی خود طراحی ، در خدمت نمایش میراث تاریخ طب ایرانی است .

این موزه به منظور میزبانی از بخش های مختلفی از جمله تاریخ پزشکی و درمانی ایران در گذر زمان ، ابزار کوچک سازی شده داروسازان و پزشکان ایرانی ، اتاق "رایحه های" ایرانی ، نمایشگاه گیاهان دارویی ، تاریخ داروسازان و طبیبان ایرانی و تاریخ مراکز درمانی و شفاخانه های ایرانی ساخته شده است .

موزه گیاهان دارویی

کوشک ها مهمترین و عمدتا تنها بنای باغهای ایرانی بودند . آنها دارای چشم انداز پانوراما به محیط اطراف بودند که به آنها امکان می داد حال و هوای طبیعی باغ را به داخل ساختمان بکشانند و تهویه و نسیم خنک را در آب و هوای گرم و خشک ایران داشته باشند و آب را از  آب انبارها یا نهرهای باغ فراهم کنند. این کوشک ها  با طراحی نمای مدرن و زیبا میزبان مهمترین افراد مانند پادشاهان یا افراد ثروتمند بودند و در مواردی مانند هشت بهشت اصفهان مکانی برای تکریم میهمانان و بازرگانان خارجی دعوت شده بودند . بخشی از این کوشک (باغ موزه) برای میزبانی جلسات مهم با مهمانان دعوت شده طراحی شده است و به آنها این امکان را می دهد تا در یک فضای لذت بخش از جلسات کاری خود لذت ببرند این بخش از دکوراسیون داخلی زیبایی برخوردار است .

موزه گیاهان دارویی

شاهکارهای معماری صفوی ، مانند مسجد شیخ لطف الله یا مسجد جامع شاه عباس، گویی در یک ظرفی از کاشی ها غوطه ورند . کاشی های موجود در این دوران ، از نظر غنای رنگ ، سرآمد کاشی های ایرانی هستند . کاشی کاری های ساختمان کوشک متعلق به یک شاهکار معروف ، یعنی مسجد شیخ لطف الله در اصفهان است . آنها با سرسبزی پروژه هماهنگ هستند و با زردی ، قرمزی و گلها تعامل دارند . از آنها در مرکز و ورودی باغ ، در مهمترین ساختمان و مرکز تجمع آن استفاده شده است . علاوه بر این ، استفاده از این کاشی ها در دیوار ورودی و طراحی داخلی مدرن یک رویکرد نوآورانه.

مفهوم باغ ایرانی در سایر جنبه های فرهنگی ایرانیان، حتی در زندگی روزمره از جمله فرش و قالیچه های ایرانی و نقوش آنها، بازنمایی می شود. طرح و ترتیب شماتیک باغ ایرانی، سرو و درخت زندگی برخی از این نمایش ها هستند. ما از این تفسیرهای انتزاعی از عناصر طبیعی در پانل های نمای بیرونی استفاده کرده ایم، بنابراین، فرش ها با هندسه شبکه ای خود و عبارات طبیعی انتزاعی از طریق یک بازی شاعرانه از نور و سایه، در کف موزه دوباره ایجاد می شوند.

موزه گیاهان دارویی

کاشی های دست ساز کوشک اصلی متعلق به بنایی بسیار معروف در اصفهان از دوران صفویه به نام مسجد شیخ لطف الله است . با این کاشی های رنگارنگ ، کوشک مانند مرواریدی در مرکز باغ ایرانی می درخشد .

 میتوانید با مراجعه به سایت هیرادانا مقالات منتشر شده در زمینه ی بازسازی منزل ، طراحی و اجرای دکوراسیون ، دکوراسیون لوکس و ... را مطالعه کنید.

9 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات