طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

بازسازی و طراحی خانه پیروگوکا در مسکو روسیه

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 25 اسفند 1399 در ساعت 14 : 6 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )

هدف ما در شرکت معماری هیرادانا معرفی برجسته ترین و بهترین آثار معماری در گوشه و کنار جهان است و امروز در ادامه روند مجموعه مقالات مربوط به بازسازی ساختمان و تعمیرات ساختمان قصد داریم یکی از پروژه های مربوط به طراحی خانه ای در کشور روسیه را برای شما معرفی کنیم .

این خانه ی 60 متری در سال 2017 به مرحله اجرا در آمده است .

کانسپت بازسازی منزل

 بازسازی و طراحی خانه پیروگوکا در مسکو روسیه

مشتری این خانه تمام دوران کودکی خود را در این آپارتمان کوچک گذرانده است و حسی نوستالژیک به آن دارد و تصمیم گرفت تا بعد از ازدواج نیز به همراه همسرش در این خانه زندگی کند اما این خانه نیاز به تغییراتی داشت . بین بازسازی منزل یک آپارتمان قدیمی و کار با یک آپارتمان جدید تفاوت زیادی وجود دارد . این فضا مملو از احساسات و خاطرات برای این مشتری بود . این شرایطی است که برای معمار کار را تا حدودی دشوار میکند ، هم باید بعضی حس ها و خاطرات را در این خانه حفظ کرد و هم نیاز است یکسری عناصر و ایده های جدید به آن اضافه شود .

این خانه در این فضای اندک توانسته است نیاز های اساسی زندگی این زوج جوان را فراهم کند . یک آشپزخانه مناسب ، فضای نشیمن ، قسمت غذاخوری ، سرویس و حمام ، اتاق خواب و یک اتاق کار برای مشتری این خانه تمام فضاهایی هستند که در این خانه به چشم میخورند .

طراح سعی کرده است عمدا مرزهای بین فضاهای تعمیر شده و تخریب شده ، بین اتاق ها و رنگ ها را محو کند. طراحی لکه هایی رنگی بر روی سقف و کف فضاهای اتاق خواب و آشپزخانه ضمن ادغام فضاها در هم و ترکیب آنها ، یادآور خاطرات کودکی این مشتری نیز هست . اتاق خواب این خانه که همان دیوار گچی سابق این خانه را دارد و تنها با یک رنگ خاکستری تیره رنگ شده است و کف این فضا نیز با رنگ بنفش روغنی که بازتاب خوبی را به وجود می آورد رنگ شده است . علاوه بر این ها ، یک تخت خواب صورتی رنگ نیز در این اتاق وجود دارد . این ترکیب رنگی ضمن اینکه تضادی جالب را به وجود می آورند ، از رنگ های مورد علاقه مشتری خانه هستند و میتوانند فضایی منحصر به فرد را برای این اتاق خواب به وجود آورند .

دکوراسیون آشپزخانه

 بازسازی و طراحی خانه پیروگوکا در مسکو روسیه

در بازسازی و دکوراسیون داخلی آشپزخانه از رنگ سبز استفاده شده است و دیوار پشتی این قسمت از کاشی های سفید کوچک در سطح افقی و کاشی های زرد رنگ در سطح عمودی ایجاد شده است که یادگار کاشی های به جای مانده از این خانه ی قدیمی است . حضور یک پیشخوان سیاه رنگ با دو صندلی توری فضایی برای پخت و پز و آماده سازی غذا ایجاد کرده است .

المان و متریال های معماری

بازسازی و طراحی خانه پیروگوکا در مسکو روسیه

در طراحی داخلی منزل یک میز سفید رنگ و سه صندلی مختلف که همگی از مبلمان باقیمانده از والدین مشتری این خانه است ، استفاده شده است . یک مبل تک نفره پارچه ای سیاه و سفید ، یک صندلی چوبی قدیمی و یک صندلی پلاستیکی سیاه رنگ این سه صندلی قسمت غذاخوری را تشکیل میدهند .

یک فرش کهنه که آن نیز از والدین مشتری خانه به او رسیده است در زیر مبلمان راحتی فضای نشیمن قرار گرفته است .

از دیگر عناصر باقی مانده از دوران قدیم خانه ، متریال بتنی است که روی دیوار ها و سقف به کار رفته است . هم چنین دوچرخه های کودکی این مشتری که به رنگ های آبی و نارنجی است در بالای کمدهای سرتاسری فضای نشیمن قرار دارد و جلوه ای دیگر به این فضا بخشیده است .

اما در ورودی خانه و قبل از ورود به سالن اصلی یک آینه بزرگ قرار داده شده است که این کمد های سراسری سیاه رنگ در این آینه منعکس میشوند و اینگونه به نظر میرسد که با فضایی بی پایان روبرو هستیم .

 استفاده از چراغ های سقفی سفید رنگ نیز علاوه بر حضور پنجره های بزرگ داخل فضای نشیمن که نور طبیعی روز را در اختیار فضاهای داخلی این خانه میگذارد ، روشنایی شب های این خانه را تامین میکند .

این خانه نمونه ای موفق از بازسازی یک خانه ی ارزشمند برای صاحب آن است که ضمن طراحی داخلی مدرن و بازسازی ساختمان که نیازهای زندگی امروزی را برآورده میکند ، به ارزش ها و علایق گذشته ی مشتری خانه نیز احترام گذاشته است و فضایی جذاب و دیدنی را برای آنها ایجاد کرده است .

 

 

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
حمیدرضا اسفیدان ... : طراحی کامل وتحت نطر مهندسی
0 0
قطعا متاسفانه مشگلاتی دارد که از نظر طراح دیده نشده دقت کافی نبودلحاظ باتوجه بنده در ۱۲ گشور تجربه دارم بخصوص انگلیس اگر صلاح دید بنده همکاری کنم یک جلسه شما لطف هماهنگ کنید همدیگر ببینیم بنده توضیحات لازمه خدمت عرض کنم ۰۹۱۹۰۰۳۰۰۱۸حمیدرضا اسفیدانی منتظرم ممنونم
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات